Ga naar inhoud
  • 0

stotteren bij starten


Gast Anonymous

Vraag

hallo,

 

heeft iemand op voorhand een idee wat het volgende probleem zou kunnen zijn:

 

Als ik de auto(TDI 130pk 2001) wil starten dan schokt ie hevig, na een paar keer schokken komt ie goed op toeren. Soms redt ie het ook net niet en slaat ie af.

Gas geven om hem erover heen te trekken helpt niet want die reageert niet.

Stationar loopt ie ook heel iets onregelmatig.

 

vooruitlopend op dat ik mijn OBD kabeltje(morgen) krijg, en zelf naar foutcodes kan kijken en lmm etc kan testen heeft iemand een idee welke kant ik moet gaan zoeken.

 

by the weg, de accu geeft met draaiende motor 14,2 volt, die is dus wel goed, of kan het ook nog zitten in het aantal amperes????(electronika is niet mijn ding)

 

Alvast bedankt

 

gr marcel(TDI)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Het lijkt op wat ik ook heb. Als je de sleutel omdraait stottert hij even voor hij mooi loopt.

 

Heb toevallig vandaag 6 nieuwe gloeibougies laten monteren omdat hij toch in de garage was voor z'n APK Bij kouder weer is het erger dan bij warm weer. Vandaar de keus om nieuwe gloeibougies te nemen

 

Over een paar dagen weet ik of het geholpen heeft

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

kabelboom????....kan dat ook getest worden zonder gelijk over te gaan tot vervanging?

 

Het probleem doet zich alleen voor bij starten, verder heeft ie in het gehele toerenbereik geen problemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
kabelboom????....kan dat ook getest worden zonder gelijk over te gaan tot vervanging?

 

Het probleem doet zich alleen voor bij starten, verder heeft ie in het gehele toerenbereik geen problemen.

 

Ik denk dat je foutmeldingen kunt uitlezen mbt evt pompverstuivers die niet goed meedoen door die kabelboom in de kop(blok).. kabelboom kost ca 60 euro. (Jos_br vervangt ze voor ca 130 euro incl kabel)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kabel binnen...meteen ff flaptop aangekoppeld

 

ff snel foutcodes uitgelezen, resultaat geen foutcodes!!

 

morgen ff log maken van lmm.

 

Zijn er op voorhand nog zaken waar ik specifiek naar moet kijken, of kan achterhalen of er een afwijkende waarde ergens inzit zodat ik evt kan concluderen dat het de kabelboom is?

 

Ik hoor t graag.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Precies hetzelfde verhaal als bij onze passat,meerder keren een fout melding gehad waarna er verschillende sensoren vervangen zijn.In eerste instantie zouden ze ook de kabel van de kop vervangen dit is nog steeds niet gebeurd.Waardoor hij naar mijn idee soms slecht start zoals boven beschreven,dit is overigens niet altijd.Binnen kort toch maar eens die kabel laten vetrvangen.En volgens mijn krijg je niet echt een foutmelding van die kabel als deze nog redelijk werkt heb ik het idee of de monteurs weten niet wat ze doen bij onze garage.

 

Grtz. Den

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

nou 't is gebeurd,....klepdeksel eraf ouwe kabelboom eruit. Was wel even zeuren met zo'n stuk plastic. Nieuwe erin alles weer op z'n plek en starten maar. TOPPIE probleem uit de wereld, starten als de beste.

 

Iedereen die tips en ervaring heeft gedeeld bedankt :thx:

 

Nog ff een impressie van mijn logs hoe de TDI erbij staat (opmerkingen altijd welkom!)

post-1-1423822299,6661_thumb.jpg

post-1-1423822299,713_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
oke, ben benieuwd...............

 

laat ff weten wat het resultaat is.

Ben net terug van een lang weekend naar Canada.

Auto had sinds vrijdag op schiphol stil gestaan.

Het stotterend aanslaan was een stuk minder maar toch nog een heel klein beetje aanwezig.

Dus de nieuwe gloeibougies hebben voor een groot deel geholpen maar net niet 100 %

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nog ff een vraag voor de kenners:

 

start probleem is 100% opgelost, maar het schommelen in stationar toerental is nog steeds aanwezig. Airco aan/uit maakt geen verschil.

Geen foutcodes met vagcom

 

iemand een idee?????

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik kijk eens even naar jou log bestandje, maar als ik het goed heb, heb jij een 130pk TDI en volgens mij hebben deze standaard 310nm. Als ik het goed zie, staat die van jou net boven de 240nm dat is erg laag! :roll:

 

nou 't is gebeurd,....klepdeksel eraf ouwe kabelboom eruit. Was wel even zeuren met zo'n stuk plastic. Nieuwe erin alles weer op z'n plek en starten maar. TOPPIE probleem uit de wereld, starten als de beste.

 

Iedereen die tips en ervaring heeft gedeeld bedankt :thx:

 

Nog ff een impressie van mijn logs hoe de TDI erbij staat (opmerkingen altijd welkom!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heel lang geleden heb ik dit ook gehad (ik reed toen nog diesel). Toen bleken het de verstuivers zelf te zijn. Als die niet goed meer afsluiten lekken ze bij stilstaande motor wat diesel in de cylinders. Maar dat moet je dan kunnen zien aan een rookpluim(pje) bij het aanspringen van de motor. Zou misschien ook een koppelverlies verklaren...

 

Maar als je me vertelt dat in een moderne diesel geen cylinders meer zitten geloof ik je direct, zo oud is dit verhaal :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Update v/h probleem:

 

auto is vandaag terug uit de garage. Het probleem was dat de distributie niet meer op de juiste spanning was en daardoor reeds 1 tand versprongen was.

 

Slechte nieuws was een redelijke kosten post........ :(

goeie nieuws was dat ie niet geknapt was en mijn blok nog heel is. :thumb:

 

Alles laten vervangen spanners/riemen/waterpomp etc was toch over 30.000km aan de beurt geweest. Maar hij start weer als de beste, en valt niet meer in toeren terug.

 

Moet wel toegeven, dat dat wel het laatste was waaraan ik zou denken met start problemen, maar goed als ie 't maar weer doet!!!!

 

diegene die ips en trucs hebben gegeven :thanks:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden