Ga naar inhoud
  • 0

Verbruik blijft een probleem Passat 3B 1.8 20v Automaat


DGloudemans

Vraag

Om terug te komen op een oude topic van mij: http://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/38682-verbruik-18-20v-sedan-tegenover-18-20v-variant/page-2

 

Meld ik mij weer omdat er aantal dingen gerepareerd/vervangen zijn en het verbruik blijft een probleem.

 

Ik rij dus een Passat 3B 1.8 20v Automaat (Motorcode ADR Bakcode DMU). Ik rij op 17 inch alu velgen met 225/45 banden.

 

Inmiddels heb ik de volgende onderdelen vervangen of dingen gerepareerd:

 

- Kleppendeksel pakking vervangen

- Vacuum leidingen vervangen

- G62 sensor vervangen

- Thermostaat vervangen + nieuw verse koelvloeistof

- Bougie's (waren meteen vervangen na aankoop van de Passat)

- Olie + filter is 2weken na de aankoop vervangen bij Euromaster

- Inleg luchtfilter is vervangen

- Brandstof filter ga ik dit weekend vervangen die zag er toen ik auto op brug had er nog goed uit

 

Toch blijft het verbruik te hoog in mijn ogen (en vergeleken met de Variant van mijn vriendin die zelfs zwaarder is, en nee ik heb geen zwaardere rechter voet haha)

 

Als ik 120km/u rij dan geeft mijn MFA een gemiddeld verbruik aan van 12.0 op 100/km kort gezegd rij ik dus 1 op 8/9 gemiddeld. Zelfs met Cruise control aan blijft dit het zelfde.

 

Ik weet nu dus niet meer wat ik nog kan doen om het verbruik omlaag te krijgen. De ene zegt dat misschien mijn vlotter kapot is, de andere zegt massa bij vlotter niet goed. Dan hoor ik weer me injectoren vies, of me LMM vies/kapot. Mijn injectoren kan ik bij een bedrijf hier in de buurt laten reinigen in een ultra-sonic bad dat wil ik pas doen als me brandstof filter vervangen is.

 

Zit dus beetje met me handen in het haar en hoop dat iemand mij nog tips kan geven.

 

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Als ik me 

 

Wat is je werkelijke verbruik, dus het aantal kilometers op een tank delen door het aantal liters wat je tankt.

Als ik me tank vol gooi (zo ongeveer 57-60ltr) kan ik er net 500-550 mee rijden. Mijn vriendin rijd zo ongeveer 600-650 op een volle tank van ook 57-60ltr. Nu tank ik in Belgie dus qua kosten zit ik al wat goedkoper te rijden maar vind het nog aan de hoge kant.

aangepast door DGloudemans
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dus 1:8 a 1:9

 

Wat zou normaal zijn? 1:12

Ja 1:8 / 1:9 nu. Zou volgens Volkswagen ongeveer 1:11 / 1:12 moeten zijn. Nu snap ik best dat me auto bijna 20jr oud is maar toch best wat verschil tussen een Sedan en een zwaardere Variant of zie ik dat nu verkeerd?

 

Sent from my BlackBerry® Classic using Talpatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Rijd je veel op de snelweg of meer binnen de bebouwde kom? Ik heb een 2.0 TFSI en schrik niet echt van je gebruik. Als ik gedeeltelijk 80 wegen pak en stukjes binnen de bebouwde kom met regelmatig verkeerslichten kom ik ook niet verder dan 1 op 10. Dan moet ik ook niet sportief rijden want dan ga ik het niet redden..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Rijd je veel op de snelweg of meer binnen de bebouwde kom? Ik heb een 2.0 TFSI en schrik niet echt van je gebruik. Als ik gedeeltelijk 80 wegen pak en stukjes binnen de bebouwde kom met regelmatig verkeerslichten kom ik ook niet verder dan 1 op 10. Dan moet ik ook niet sportief rijden want dan ga ik het niet redden..

Rij veel woon-werk verkeerd, hier in Zeeuws-Vlaanderen tot Belgische grens is dat meestal 80km/u wegen, richting Gent is het 120. Mijn vriendin rijd meer binnen bebouwde kom (boodschappen doen).

Voor de rest rij ik 90% op cruise control en dan is verbruik ook het zelfde.

 

Eventueel me LMM vervangen heb Boelm gevraagd wat die bij hem kost. En volgende week me injectoren maar eens laten reinigen.

 

Sent from my BlackBerry® Classic using Talpatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb een 1.8T 3bg, ik rij ook maar 550 tot 650 km op een volle tank en rij voornamelijk snelweg. Stadsverkeer kom ik nie verder dan 550 km, deze wagens verbruiken nou eenmaal benzine.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat is te merken haha,Nu mag ik niet klagen met brandstof prijs (gister 1.10ltr getankt) dus dat zit goed. Eventueel ga ik LMM vervangen en me injectoren schoonmaken en voorzien van nieuwe afdicht ringen en klemmen.

 

Sent from my BlackBerry® Classic using Talpatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De lmm ga ik ook binnekort vervangen omdat ik eigenlijk niet weet of deze uberhaupt ooit is vervangen. Schijnt een wereld van verschil te zijn voor de 1.8T motoren dus ben benieuwd..

 

 

Groet STA

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Afgelopen weken het 1 en ander vervangen, Brandstof filter is vervangen en LMM ook vervangen verbruik is nog heel raar.

 

Nah niet echt het verbruik, meer dat mijn brandstof meter raar doet. Afgelopen week me tank vol gegooid en ook echt tot de rand vol, op en neer naar mijn werk (Audi Brussel heen en terug 185km). Terug in zelzate was mijn meter gezakt tot bijna half leeg. Toen ik in Zelzate terug kwam en hem ging aftanken ging er maar voor 15 euro brandstof in (Belgische prijs was 1,22ltr).

 

Mijn gevoel is dat er een probleem in de vlotter zit, of in het hele vlotter/pomp systeem zit.

 

Weet iemand of er bij Passat 3b problemen zijn met dat systeem? Dit ook omdat er onlangs in Westerscheldetunnel een Passat 3b afgebrand is door kortsluiting in het electro systeem van de brandstof pomp en vlotter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dit met de brandstof meter heb ik ook in mijn passat ( 1.8t Automaat )  uiteindelijk rijd ik wel gewoon weer het zelfde gemiddelde op het einde van een tank.

Volgens mij is hier ook iets in aan te passen door middel van vagcom? maar weet niet precies hoe dat zit.

Ik rijd gemiddeld ook 1 op 8 a 9, vorige maand naar spanje geweest en dan haal ik gemiddeld 1 op 11 op de snelweg dus het verbruik is in mijn ogen wel normaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dit met de brandstof meter heb ik ook in mijn passat ( 1.8t Automaat )  uiteindelijk rijd ik wel gewoon weer het zelfde gemiddelde op het einde van een tank.

Volgens mij is hier ook iets in aan te passen door middel van vagcom? maar weet niet precies hoe dat zit.

Ik rijd gemiddeld ook 1 op 8 a 9, vorige maand naar spanje geweest en dan haal ik gemiddeld 1 op 11 op de snelweg dus het verbruik is in mijn ogen wel normaal.

Dank voor je reactie, dus een bekend probleem. Ik ga eens op Gerrit Speek zijn site kijken of er iets te vinden is. Ook zit ik er aan te denken om een Stage 1 chiptuning te doen om juist brandstof besparing te doen (als dat helpt). Bij ziptuning zou ik van 125pk naar 135-139pk gaan, en zou er brandstof besparing zijn.

 

Nu weet ik ook dat automaat uit die jaren 1997 meer dronken dan de huidige automaat wagens. Alle beetjes helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dit met de brandstof meter heb ik ook in mijn passat ( 1.8t Automaat )  uiteindelijk rijd ik wel gewoon weer het zelfde gemiddelde op het einde van een tank.

Volgens mij is hier ook iets in aan te passen door middel van vagcom? maar weet niet precies hoe dat zit.

Ik rijd gemiddeld ook 1 op 8 a 9, vorige maand naar spanje geweest en dan haal ik gemiddeld 1 op 11 op de snelweg dus het verbruik is in mijn ogen wel normaal.

Misschien hebben we hier iets aan:

http://www.gerritspeek.nl/vag-com_tank.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even terug komen op mijn topic, het probleem blijft qua brandstof verbruik. Ook blijf ik brandstof lucht houden in mijn auto bij stil staan.

 

Het volgende is vervangen en gecheckt met VAG com op storingen:

 

- Luchtmassameter vervangen

- Magneetklep (bovenop luchtfilterhuis)

- Inleg voor luchtfilter

- vacuum leidingen nagelopen en vervangen wat kapot was

- Koolstof filter systeem heeft geen storing volgens VAG-com

- Olie + filter + kleppendeksel pakking

- Benzine filter vervangen + leidingen nagelopen op lekkage

 

De brandstof lucht komt pas als motor warm (bedrijfs temperatuur) en als ik na lang 80-100km te hebben gereden voor stoplicht stil sta dan begin ik duidelijk benzine te ruiken in de auto.

 

Wat kan dit nog zijn? Ik zat zelf misschien te denken dat de rubber ringen van mijn brandstof verstuivers lek kunnen zijn of eventueel probleem in brandstofdrukregelaar of de brandstofleiding/houder van de verstuivers?

 

Waar je brandstof ruikt verdamp je onnodig brandstof wat ook mijn verbruik zo hoog houd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb heel lang verschillende MB E klasse's gereden, deze wagen hadden dit probleem ook.

Bij stilstaan kwam er een enorme diesel lucht naar binnen via de ventilatie roosters, het probleem was ook dat de verstuivers lek waren de diesel lag er gewoon op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ruik het vooral door de roosters voorin de auto. Merk ook als ik even de motor in toeren heb laten lopen/rijden en ik dan me snelheid laat zaken tot stil stand dat de geur erger wordt.

 

@@STA, waren het de verstuivers of de rubber ringen die lek waren?

Die rubber ringen zijn de kosten niet en misschien meteen maar eens bij Van Der Peijl me verstuivers laten testen 15 Euro per verstuiver vind ik meevallen en ze reinigen ze dan ook meteen.

 

Sent from my BlackBerry® Classic using Tapatalk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb precies dezelfde problemen gehad.had alles vervangen lmm en filters.

Nog een hoog verbruik,toen de lambdasensor maar vervangen en.....voila.

Verbruik is gedaald van 1op8a9 tot 1 op 12.

En ga je de sensoren en lmm vervangen koop maar origineel want ik ben erachter dat imitatiedelen niet werken..

Schijnbaar is vw hier gevoelig voor

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

LMM is via aliexpress gekocht en is een Bosch zag ik. Lambdasensor daar had ik zelf nog niet een gedacht (Thanks voor de tip) eens kijken in etka (zullen wel wat kosten...) maar dan blijft nog de benzine geur een probleem dat lijkt mij ook oorzaak meer verbruik...

 

Sent from my BlackBerry® Classic using Tapatalk.

aangepast door DGloudemans
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden