Ga naar inhoud
  • 0

Verbruik 1.8 20v Sedan tegenover 1.8 20v Variant


DGloudemans

Vraag

Hallo Allemaal,

 

Sinds afgelopen week hebben wij (mijn vriendin en ik) een Passat 3b 1.8 20v Variant. Beide hebben zelfde motorcode en zelfde automaatbak code.

 

Toen we de variant hadden opgehaald tank vol gegooit, en naar huis gereden.

 

De variant had na 210km pas 2 streepjes leeg gereden, terwijl ik met mijn sedan pas 150km kan rijden op de zelfde mindering in de tank.

 

Ook merk ik in de Sedan dat bij het stil staan bij stoplichten dat er een benzine geur in mijn wagen komt, ook blijft te temperatuur net boven de 0 graden staan, bij stil staan loopt die netjes op naar 90 waar na hij weer zakt tijdens het rijden.

 

Hoe kan het nu dat 2 zelfde motorblokken en automaatbakken zo groot verbruik verschil hebben?

 

Kan zijn dat de thermostaat kapot is en eventueel ook temperatuur sensor?

 

Hoe kan het zijn dat bij stil staan er een benzine geur te ruiken is in de auto?

 

Bij het uitlezen kwam ik deze storing tegen:

 

Address 01: Engine        Labels: 058-907-55x-AEB2.lbl
   Part No: 8D0 907 558 G
   Component: 1,8L R4/5V  MOTR AT D01  
   Coding: 04031
   Shop #: WSC 00028  
   VCID: 356B39940FBFB7B6775-4A3A
 
3 Faults Found:
18010 - Power Supply Terminal 30 
            P1602 - 35-10 - Voltage too Low - Intermittent
16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62) 
            P0116 - 35-10 - Implausible Signal - Intermittent
17916 - Idle Control Sys 
            P1508 - 35-10 - Upper Regulation Limit Reached - Intermittent
Readiness: N/A
 
Wie o wie weet wat ik kan doen om verbruik van de Sedan omlaag te krijgen?
 
Alvast dank.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Oke ik snap een hoop van auto's (ik bouw ze zelfs elke dag bij Volvo Cars Gent) maar dit snap ik dus echt niet:

 

Vandaag me G62 sensor vervangen en voor het vervangen stond me benzine meter op 2de streep (kwart tank leeg). G62 sensor ingebouwd en me koelvloeistof bij gevuld wat er uit gelopen was. Stuk gereden en ineens zakt me benzine meter wijzer naar het 1ste streepje. Dus ineens meer brandstof in me tank gekregen zonder getankt te hebben.

 

Kan de G62 sensor daarmee te maken hebben qua communicatie tussen de sensor en motormanagement?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik vraag me af als je auto's bouwt bij een automerk of je dan verstand van auto's hebt, of gewoon een aap een kunstje geleerd hebt..

 

Wat betreft je Tempsensor, die is niet direct gekoppeld aan je brandstofvoorraadmeter, maar doordat ie weer heel is en misschien minder laat inspuiten kan die wel zuiniger lopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik vraag me af als je auto's bouwt bij een automerk of je dan verstand van auto's hebt, of gewoon een aap een kunstje geleerd hebt..

 

Ik weet iig wel hoe Volvo's gebouwd worden haha, en heel toevallig werk ik op de lijn waar ze de tempsensoren van de motorblokken inbouwen haha.

Maar gelukkig heb ik Elsawin nog op me pc staan die is altijd bij de hand haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden