Ga naar inhoud
  • 0

Verbruik blijft een probleem Passat 3B 1.8 20v Automaat


DGloudemans

Vraag

Om terug te komen op een oude topic van mij: http://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/38682-verbruik-18-20v-sedan-tegenover-18-20v-variant/page-2

 

Meld ik mij weer omdat er aantal dingen gerepareerd/vervangen zijn en het verbruik blijft een probleem.

 

Ik rij dus een Passat 3B 1.8 20v Automaat (Motorcode ADR Bakcode DMU). Ik rij op 17 inch alu velgen met 225/45 banden.

 

Inmiddels heb ik de volgende onderdelen vervangen of dingen gerepareerd:

 

- Kleppendeksel pakking vervangen

- Vacuum leidingen vervangen

- G62 sensor vervangen

- Thermostaat vervangen + nieuw verse koelvloeistof

- Bougie's (waren meteen vervangen na aankoop van de Passat)

- Olie + filter is 2weken na de aankoop vervangen bij Euromaster

- Inleg luchtfilter is vervangen

- Brandstof filter ga ik dit weekend vervangen die zag er toen ik auto op brug had er nog goed uit

 

Toch blijft het verbruik te hoog in mijn ogen (en vergeleken met de Variant van mijn vriendin die zelfs zwaarder is, en nee ik heb geen zwaardere rechter voet haha)

 

Als ik 120km/u rij dan geeft mijn MFA een gemiddeld verbruik aan van 12.0 op 100/km kort gezegd rij ik dus 1 op 8/9 gemiddeld. Zelfs met Cruise control aan blijft dit het zelfde.

 

Ik weet nu dus niet meer wat ik nog kan doen om het verbruik omlaag te krijgen. De ene zegt dat misschien mijn vlotter kapot is, de andere zegt massa bij vlotter niet goed. Dan hoor ik weer me injectoren vies, of me LMM vies/kapot. Mijn injectoren kan ik bij een bedrijf hier in de buurt laten reinigen in een ultra-sonic bad dat wil ik pas doen als me brandstof filter vervangen is.

 

Zit dus beetje met me handen in het haar en hoop dat iemand mij nog tips kan geven.

 

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

probleem inmiddels opgelost?

Nee nog niet opgelost, lambda sonde is besteld samen met nieuwe rubber ringen voor mijn verstuivers kijken of dat ook helpt. Hoop de lambda nog voor oud en nieuw binnen te hebben.

 

Btw klopt het als je lambda sonde vervangt dat je beste accu kan los koppelen zodat ecu de nieuwe sonde sneller ziet?

 

Sent from my BlackBerry® Classic using Tapatalk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden