Ga naar inhoud
  • 0

vreemd geluid tijdens draaien motor?


y4ss1n

Vraag

zie bijlage voor audio

soms, niet altijd, hoor ik dit vreemde geluid uit de motorruimte als ik binnen in de auto zit (buiten hoor je het niet). ik hoor het zowel tijdens stilstand (stationair) als tijdens het rijden. meestal hoor ik het nadat ik een tijdje gereden heb met de auto (maar soms ook na het starten vd auto smorgens). heb al geprobeerd bij verschillende tankstations te tanken (esso, shell vpower, etc) maar maakt geen verschil.

 

iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

 

het gaat om een passat 3C 2.0 cr tdi 110pk (motorcode: cbdc)

geluid1.mp3

aangepast door y4ss1n
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

zie bijlage voor audio

soms, niet altijd, hoor ik dit vreemde geluid uit de motorruimte als ik binnen in de auto zit (buiten hoor je het niet). ik hoor het zowel tijdens stilstand (stationair) als tijdens het rijden. meestal hoor ik het nadat ik een tijdje gereden heb met de auto (maar soms ook na het starten vd auto smorgens). heb al geprobeerd bij verschillende tankstations te tanken (esso, shell vpower, etc) maar maakt geen verschil.

 

iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

 

het gaat om een passat 3C 2.0 cr tdi 110pk (motorcode: cbdc)

Das toch duidelijk! Ze is zwanger!

 

Gefeliciteerd pik!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Verandert het geluid tijdens het rijden ,gaat de resonantie sneller dan of blijft deze dezelfde frequentie aanhouden.

 

Km stand van de auto ?

Distributiewissel gehad ?

Koppeling / massa vliegwiel al vervangen geweest ?

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Das toch duidelijk! Ze is zwanger!

 

Gefeliciteerd pik!

 

 

merci maat!

 

 

Verandert het geluid tijdens het rijden ,gaat de resonantie sneller dan of blijft deze dezelfde frequentie aanhouden.

 

Km stand van de auto ?

Distributiewissel gehad ?

Koppeling / massa vliegwiel al vervangen geweest ?

 

blijft zelfde frequentie

km stand 112k

distributie nog niet gedaan (ben van plan deze te doen rond de ~125k)

koppeling/massa vliegwiel zover ik weet ook nog niet vervangen (moet eens navragen aan garage voor zekerheid, heb auto pas maand of 2 geleden gekocht)

aangepast door y4ss1n
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Met de riem moet je niet wachten....1 knap en je bent verder van huis.

Niet van de dealer zijn advies afgaan.

dealer zijn advies is 150k ^^

 

 

Dus de frequentie van de resonantie gaat bvb niet mee met het toerental van de motor ?

 

nope

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is het niet gewoon de ventilator van de clima achter het Dashboardkastje?

 

Wat gebeurt er als je de ventilator sneller laat draaien ?

 

nog niet geprobeerd, zal volgende keer wanneer het voorkomt eens proberen (maar zover ik me herinner, bleef het geluid ook zelfs met de clima op "OFF")

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

volgens mij de eerste ja, in onderhoudsboekje zie ik niets staan over een riem die vervangen is geweest

 

Nu weet ik niet hoeveel km je per jaar rijd, maar als de 125.000km bereiken nog wel even duurt, dan kan je de riem beter eerder laten vervangen.

 

Ikzelf hanteer 'een lagere aantal km's wat je met een riem kan rijden en 5 jaar'

Een riem kan ook knappen door ouderdom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nu weet ik niet hoeveel km je per jaar rijd, maar als de 125.000km bereiken nog wel even duurt, dan kan je de riem beter eerder laten vervangen.

 

Ikzelf hanteer 'een lagere aantal km's wat je met een riem kan rijden en 5 jaar'

Een riem kan ook knappen door ouderdom.

ik doe ong 2k-3k kilometers per maand

 

is goed zal die zsm laten vervangen

aangepast door y4ss1n
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden