Ga naar inhoud
  • 0

Lichten blijven branden


ferre

Vraag

Hoi

 

Ik heb vandaag een probleem met mijn Passat 3c bj2006, ik merk dat de lichten blijven branden ook als ik ze Manuel afzet blijven ze Branden.

Ik kan ook mijn mistlicht niet aan zetten, als ik die wil aan zeten doen die gewoon niks.

 

ik heb de auto uitgelezen en krijg geen fout.

 

Wie kan mij hier bij helpen???

aangepast door ferre
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Lichtschakelaar zit gekoppeld met het boordnet. Xenonlampen, stadlichten en mistlichten worden gestuurd vanuit het boordnet. De licht en regensensor is gekoppeld met het boordnet. Goedkoopste om te vervangen zal de lichtschakelaar zijn en zo kan je al het 1 en ander uitsluiten. via ali express of BM onderdelen kan je er 1 scoren met mat chroom afwerking.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Lichtschakelaar zit gekoppeld met het boordnet. Xenonlampen, stadlichten en mistlichten worden gestuurd vanuit het boordnet. De licht en regensensor is gekoppeld met het boordnet. Goedkoopste om te vervangen zal de lichtschakelaar zijn en zo kan je al het 1 en ander uitsluiten. via ali express of BM onderdelen kan je er 1 scoren met mat chroom afwerking.

Peter ik heb een andere lichtschakelaar geprobeerd maar dat deet niks.

 

Ik

Ben aan het denken dat er iets mis is met de boortnet maar weet niet goed hoe ik zo iets kan testen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat is de foutcode (uitgelezen met VCDS) 1800 bestaat namelijk niet.

De fout is namelijk Fout 01800 light switch (E1) 008-implausible Signal

Maar die krijg ik gewist.

 

Ik denk nu dat er iets mis is met de computer van de auto.

Ik wou vandaag een andere stuurmodule in bouwen en kon ook de stuursensor niet programmeren dat is namelijk de 2de stuurmodule

Waar van ik de Stuurhoeksensor niet kan programmeren.

Zou dat niet allemaal samen kunnen hangen?

 

Gr ferre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik gok op een fout in het boordnet wat de lichten betreft. Mogelijk ook bedrading natuurlijk als daar aan gewerkt geweest is....

 

Stuurhoeksensor kan je wel inleren, niet programmeren of coderen. Die heeft ook niets met het boornet te maken.

Die stuurhoeksensor inleren kan een lastig karweitje zijn...sommige lukt het op een 10-tal meter rijden, bij anderen moet je soms een paar keer opnieuw beginnen...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik gok op een fout in het boordnet wat de lichten betreft. Mogelijk ook bedrading natuurlijk als daar aan gewerkt geweest is....

 

Stuurhoeksensor kan je wel inleren, niet programmeren of coderen. Die heeft ook niets met het boornet te maken.

Die stuurhoeksensor inleren kan een lastig karweitje zijn...sommige lukt het op een 10-tal meter rijden, bij anderen moet je soms een paar keer opnieuw beginnen...

 

grtz, dre

+1 ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Peter ik heb een andere lichtschakelaar geprobeerd maar dat deet niks.

 

Ik

Ben aan het denken dat er iets mis is met de boortnet maar weet niet goed hoe ik zo iets kan testen?

wat is het laatste wat je hebt aangepast aan de passat buiten het stuur?

Onlangs iets gecodeerd/aangepast in het boordnet ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik gok op een fout in het boordnet wat de lichten betreft. Mogelijk ook bedrading natuurlijk als daar aan gewerkt geweest is....

 

Stuurhoeksensor kan je wel inleren, niet programmeren of coderen. Die heeft ook niets met het boornet te maken.

Die stuurhoeksensor inleren kan een lastig karweitje zijn...sommige lukt het op een 10-tal meter rijden, bij anderen moet je soms een paar keer opnieuw beginnen...

 

grtz, dre

Dreke zo een fout is dat gemaklijk te vinden??

 

De Stuurhoeksensor heb ik gisteren 2u proberen inteleren maar dat lukte niet heb het dan maar op gegeven.

 

Gr ferre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@ferre Ferre,

 

Fout in het boordnet : makkelijks te vinden door het om te wisselen... Spijtig dat ik niet in BE ben, ik heb er nog een passende module liggen in Mechelen, dan was het zo gevonden wat de fout is.

Komt de fout eigenlijk terug nadat je die gewist hebt?

 

Wat doe je precies om de stuurhoek in te leren?

 

De juiste procedure :

 

Start de motor, zet de wielen zo recht mogelijk. Een kort stukje rijden - niet meer dan 20 km/u, 5 km/u is al genoeg -, eerst recht, dan stuur volledig links, stuur volledig rechts, wielen terug rechtuit zetten

Met VCDS ABS openen

Security login met code 40168

Basic settings kiezen

Groep 060 selecteren

Op de knop 'Go/On/Next' drukken

In  veldje 2 moet je dan "OK" zien staan.

Dan mag je VCDS uitzetten.

Nu moet je nog de torque sensor inleren :

 

Wielen volledig links draaien en 5 seconden vasthouden (bij latere passat gaat er een pieptoon wanneer klaar)

dan wielen volledig rechts (idem)

Wanneer het stuur terug in het midden komt zou het lampje moeten doven.

 

Lukt dit niet, dan past ik volgende toe :

Je rijd in een gewone straat, en je maakt rechtsomkeer. Dwz. je stuurt volledig naar links om haaks op de straat te staan, je rijdt achteruit en stuurt uiteraard volledig rechts om terug te keren. Bij het rechtuit rijden gaat dan meestal het lampje uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@ferre Ferre,

 

Fout in het boordnet : makkelijks te vinden door het om te wisselen... Spijtig dat ik niet in BE ben, ik heb er nog een passende module liggen in Mechelen, dan was het zo gevonden wat de fout is.

Komt de fout eigenlijk terug nadat je die gewist hebt?

 

Wat doe je precies om de stuurhoek in te leren?

 

De juiste procedure :

 

Start de motor, zet de wielen zo recht mogelijk. Een kort stukje rijden - niet meer dan 20 km/u, 5 km/u is al genoeg -, eerst recht, dan stuur volledig links, stuur volledig rechts, wielen terug rechtuit zetten

Met VCDS ABS openen

Security login met code 40168

Basic settings kiezen

Groep 060 selecteren

Op de knop 'Go/On/Next' drukken

In  veldje 2 moet je dan "OK" zien staan.

Dan mag je VCDS uitzetten.

Nu moet je nog de torque sensor inleren :

 

Wielen volledig links draaien en 5 seconden vasthouden (bij latere passat gaat er een pieptoon wanneer klaar)

dan wielen volledig rechts (idem)

Wanneer het stuur terug in het midden komt zou het lampje moeten doven.

 

Lukt dit niet, dan past ik volgende toe :

Je rijd in een gewone straat, en je maakt rechtsomkeer. Dwz. je stuurt volledig naar links om haaks op de straat te staan, je rijdt achteruit en stuurt uiteraard volledig rechts om terug te keren. Bij het rechtuit rijden gaat dan meestal het lampje uit.

 

Das wel spijtig dat je niet in BE bent. En het probleem is dat ik van de maand naar de auto keuring moet.

Hoe weet ik welke boortnet ik juist moet hebben voor mijn auto?

 

De Stuurhoeksensor sensor in leren lukt niet, krijg in het 2de veld not ok heb dan mijn oude stuurmodulen in gebouwt en die lukt wel, dus ik dacht die stuurmodule is kapot.

Gisteren een andere gaan ophalen maar die lukte ook niet 2u mee bezig geweest maar kreeg altijd op het 2de veld not ok.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ferre,

 

Codeer je stuurkolommodule eens op 0001512 ipv 1812. Volgens mij heb je geen OEM radio of je hebt daar een echt probleem met canbus. De foutmelding zal dan al weg zijn.

 

Ik weet het niet goed meer, maar volgens mij kan je ook bij adres 44 (steering assist) de stuurhoeksensor calibreren... kijk daar anders eens/probeer het eens, misschien lukt het wel.

 

@@ferre EDIT : Er is alleszins iets met je boordnet : je coding wordt niet gelezen... of staat alleszins niet in het log.

 

grtz, dre

aangepast door dreke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ka heb

Ferre,

 

Codeer je stuurkolommodule eens op 0001512 ipv 1812. Volgens mij heb je geen OEM radio of je hebt daar een echt probleem met canbus. De foutmelding zal dan al weg zijn.

 

Ik weet het niet goed meer, maar volgens mij kan je ook bij adres 44 (steering assist) de stuurhoeksensor calibreren... kijk daar anders eens/probeer het eens, misschien lukt het wel.

 

@@ferre EDIT : Er is alleszins iets met je boordnet : je coding wordt niet gelezen... of staat alleszins niet in het log.

 

grtz, dre

Ja André er zit momenteel geen oem radio in

Ik ga die stuurcolom is proberen te coderen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mijn 3c was bepaalde instelling aangepast (weet niet meer wat) zodat de normale verlichting altijd brandt (skandinavisch/VS?) dit overrulede de schakelaar dus ook. Ik had de lichtschakelaar echter altijd op ON staan en toch deed de CH/LH het nog.

 

 

Hadden ze bij mij ook aan gevinkt, maar dat wilde ik niet. Ze kregen het echter nooit meer uit geschakeld?!?!?

 

Ik gok op een fout in het boordnet wat de lichten betreft.

 

Ik ook, heb toen nieuw boardnet gekregen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@ferre Ferre,

 

Het probleem met je stuurhoeksensor zit volgens mij in je can-gateway. Dat is (nog) een type 'C', en kan vermoedelijk niet communiceren met de 'AH' stuurkolommodule die veel jonger is.

Mogelijk zelfs raakt hierdoor je boordnet in de war, aangezien beide canbus signalen, zowel van de 'drive' lijn als de 'comfort' lijn hierop aangesloten zitten.

Als ik jou was zou ik deze eerst vervangen, en dan verder zien.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden