Ga naar inhoud
  • 0

Lichten blijven branden


ferre

Vraag

Hoi

 

Ik heb vandaag een probleem met mijn Passat 3c bj2006, ik merk dat de lichten blijven branden ook als ik ze Manuel afzet blijven ze Branden.

Ik kan ook mijn mistlicht niet aan zetten, als ik die wil aan zeten doen die gewoon niks.

 

ik heb de auto uitgelezen en krijg geen fout.

 

Wie kan mij hier bij helpen???

aangepast door ferre
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

@@ferre Ferre,

 

Het probleem met je stuurhoeksensor zit volgens mij in je can-gateway. Dat is (nog) een type 'C', en kan vermoedelijk niet communiceren met de 'AH' stuurkolommodule die veel jonger is.

Mogelijk zelfs raakt hierdoor je boordnet in de war, aangezien beide canbus signalen, zowel van de 'drive' lijn als de 'comfort' lijn hierop aangesloten zitten.

Als ik jou was zou ik deze eerst vervangen, en dan verder zien.

 

grtz, dre

Ik heb gisteren mijn oude stuurmodule en mijn oude stuur geplaatst en de fout van de Stuurhoeksensor was weg, maar mijn lichten bleven gewoon branden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Weet iemand waar de zekering is van obd zit??

 

Ik heb vandaag een computer op de Passat aangesloten die met de stroom van de obd werkt.

De computer deet niks dus ik pak dan stroom van de sigarettenaansteker voor de computer, zo dra dat ik de stroomkabel in de computer plugde gingen mijn lichten uit als ik de stroom van de computer weer uittrek gaan mijn

Lichter weer branden dus ik denk dat het daar iets mee te maken heeft?

Met de zekering van de obd.

 

Gr ferre

aangepast door ferre
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mooi dat het opgelost is maar vind het zelf ook redelijk vaag. De obd poort is gewoon een aftakking van de can-bus leidingen zodat er via de gateway met de verschillende modules gecommuniceerd kan worden en de codering kan aangepast worden.

Welke zekering heb je vervangen of was er stuk ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mooi dat het opgelost is maar vind het zelf ook redelijk vaag. De obd poort is gewoon een aftakking van de can-bus leidingen zodat er via de gateway met de verschillende modules gecommuniceerd kan worden en de codering kan aangepast worden.

Welke zekering heb je vervangen of was er stuk ?

Ja ik wist ook niet dat er een zekering voor was.

Het was een zekering van 10a ik ben blij dat ik er van afben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

geef je ook even aan welke zekering het was en waar ze zit - dit om het topic wat duidelijkheid te geven voor moest er ooit nog eens iemand zijn met een soortgelijkend probleem.

 

is het deze dan ?

F24 - SB24 - zekering 24 op zekeringhouder B 10A - J533 - diagnose-interface voor databus (deze zekering zit in de e-box in de motor ruimte)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De zekering van de diagnosestekker is SC13 (10A)... en geloof het of niet, die geeft spanning naar de lichtschakelaar.

 

En nu ik er aan denk : wanneer je de lichtschakelaar los hebt (stekker uit) en je zet het contact aan... dan gaan de lichten aan.

 

@@ferre Tof dat het opgelost is Ferre.

 

Stuur je nog eens een log met je oude stuurkolommodule ook?

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De zekering van de diagnosestekker is SC13 (10A)... en geloof het of niet, die geeft spanning naar de lichtschakelaar.

 

En nu ik er aan denk : wanneer je de lichtschakelaar los hebt (stekker uit) en je zet het contact aan... dan gaan de lichten aan.

 

@@ferre Tof dat het opgelost is Ferre.

 

Stuur je nog eens een log met je oude stuurkolommodule ook?

 

grtz, dre

ja Dre ik stuur je nog een log door.

 

het was iets stom maar ik zen blij dat het opgelost is :thumb: :thumb:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden