Ga naar inhoud

Rooklucht uit auto


Fopperr

Aanbevolen berichten

Ik heb nog wel eens een Mitsubishi Sigma gehad die overal (zelfs in de kofferbak) naar zware shag stonk.

Zo erg, dat het zelfs mij (als roker) stoorde. 2 Spuitbussen Febréze deden de truuk. De lucht was uit de auto

Maar dat is nu geloof ik niet meer te koop. Dus heel veel hulp ben ik niet in deze geloof ik, sorry.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bah!! En niet vergeten je Airco geheel laten reinigen.

 

Mijn Passie stonk ook erg, na het vervangen van stoffen bekleding naar leer, ging het al stukken beter.

Ook heb ik mijn tapijt geheel schoongemaakt met tapijtcleaner.

 

Zelf de luchtroosters waren smerig toen ik ze vernag voor CC roosters.

 

Moet je zeggen ben er geheel af en auto ruikt weer heerlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omg.. Had gehoopt op eoa neutraliserende "Denneboom" en de rest gaat vanzelf.

 

Ach ja, dan binnenkort t volledige interieur maar reinigen. T is niet zo heel moeilijk de stoelen te verwijderen en dan kun je overal bij.

 

Ik heb nog APC, dressing van SmartWax. Welke tapijtreiniger is het meest geschikt?

 

De auto ruikt overigens niet naar een asbak hoor alleen wat muf als de zon op de auto geschenen heeft.

Heb dit eigenlijk niet geroken tijdens de proefrit maar hij was toen ook net gereinigd met een bult duft erbij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In mijn CC was ook gerookt. Heb toen z'n 8 uur een ozon generator ingehad en de rooklucht was er zeker voor 80% uit. Na een half was zeker de rest ook wel uit. Hoor ook veel over een extractor, maar die had ik toen der tijd niet te beschikking.

aangepast door Schippersss
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je daar ervaring mee Rohan? Hoe dat werkt bedoel ik. Heb ook een muffig luchtje in de auto namelijk

 

Heb het bij mijn neef gezien en ging echt makkelijk.

Heb zelf (nog) geen extractor anders zou ik je graag helpen met het ontdoen van die vieze lucht in je Passie..

Hij trok volgens mij vacuüm ofzo met stoom erbij en je zag duidelijk het verschil. (beige stoffen interieur)

Link naar reactie
Delen op andere sites

APC voor dashboard en bekleding, al dan niet met een extractor.

Daarnaast een ozon behandeling.

Mijn ex-MK4 was ook 250k km in gerookt, 2 sessies van 4u ozon en bovengenoemde maatregelen did the trick (eerst schoonmaken, dan pas ozon overigens)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb het bij mijn neef gezien en ging echt makkelijk.

Heb zelf (nog) geen extractor anders zou ik je graag helpen met het ontdoen van die vieze lucht in je Passie..

Hij trok volgens mij vacuüm ofzo met stoom erbij en je zag duidelijk het verschil. (beige stoffen interieur)

Ah ok. Bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn hemel was helemaal geel, en na dat ik de stoelen en bank had gewisseld was de geur pas helemaal weg. Soms als je wat uitbouwt dan ruik je het nog, maar voor 95% is de geur nu weg, zelfs als ie een middag in de zo'n heeft gestaan. Er was ongeveer 90.000 km en 5 jaar in gerookt en stevig ook!

 

Succes en ben wel benieuwd of het koudijs werkt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Staat hier alleszins een mooi setje leder in de aanbieding.

 

Eens een bommetje van meguairs erin zetten en dan de airco laten draaien schijnt ook al een frisse toets in de wagen te brengen. Heb er zelf geen ervaring mee maar de meneer van Meg's zelf was er lovend over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, die is het. Je moet de wagen starten en de airco op volle kracht zetten. Dan dat spul ontgrendelen en in de middenconsole ergens neerzetten. Uitstappen en de deuren dicht. Dan even wachten. Na een 10 minuten dacht ik de wagen terug openen, stil leggen en alle ramen open zetten om te verluchten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden