Ga naar inhoud
  • 0

27mc plaatsing en aansluiting


johnnyboy0186

Vraag

Hallo iedereen,

 

Ik heb een misschien beetje ongewoon vraagje....

 

Ik ga dit jaar meedoen aan de Cannonballrun met mijn passat (wees gerust hij word niet verneukt ofzo :mrgreen:)

nu zit ik een beetje met een probleem, ik moet mijn cb bakkie (27mc) ergens kwijt zien te raken..

MIDLAND 248 EXCEL

Ik heb een midland 248 excel en die past niet in het opbergvakje onder de radio, nu kan ik hem op het dash plaatsen maar die dingen zijn bij de oost europese personen net zo gewild als de rns radio's.. en heb geen zin in een ingetikt raam.

Nu weet ik als ik er een goedkopere bak inzet ik dit probleem niet zo snel heb​.. mja ik heb deze al 2 jaar :evil:

 

Dus als iemand nog een andere goede plek weet waar je hem ook daadwerkelijk kan bedienen.. plz let me know :idea:

en hoe kan ik trouwens het makkelijkst de bedrading aansluiten? gewoon aftappen van een zekering? zo ja welke? (bij mijn astra in de tijd wel gedaan)

 

owja nog een linkje naar onze facebookpagina als iemand wil weten wat we doen en voor wie.. (als dit niet mag.. sorry.. en verwijder maar)

aangepast door johnnyboy0186
Link naar reactie
Delen op andere sites

20 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hangt een beetje af van je middenconsole. Volgens mij zijn de afmetingen hetzelfde als een 1/2 Din autoradio, dus kan hij mogelijk in de middenconsole.

 

Mbt diefstal, de antenne is natuurlijk een hele duidelijke indicatie dat er een bakkie aan boord is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb met een vriend ook zo iets gedaan.

Hij had een golf 4 toen.

Ik heb toen een beugeltje gemaakt en hem aan de klep van het dashboardkasje gehangen.

De voeding gewoon via de sigaretten plug en de antenne liep via de achterklep onder de dorpol naar voren tot onder het dashboard.

Werkte prima kasje open en je haalde zo zonder schroeven de cb weg. En de sleutel hadden we er ook aan vast gemaakt.

Ik heb toen een beugel vermaakt waar toen al die carkits mee vast zaten. Was gelijk mooi zwart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag ff bezig geweest om een plek te vinden om hem te plaatsen.

In de middenconsole past hij helaas niet hij is namelijk te hoog (er zijn wel din adapters te koop maar heb maar 1 din slot..)

toen dashbordkastje geprobeerd, zat ik met mijn knie in de weg, toen zag ik een mooi plekje naast de stoel. daar heb ik hem nu dus hangen.

plaatsing bakkie

let niet op de zooi in de auto, moet hem nodig uitmesten.
 
nu dus alleen nog het probleem van de stroomvoorziening, waar kan ik het makkelijkst de stroom weghalen nu?
ben namelijk niet echt een sleutelaar.. (doe wel mijn best)
antenne gaat idd mooi via de kofferbak naar binnen, maar hoop hem uiteindelijk onder de dakhemel weg te werken (alleen om te testen even een magneetantenne erop gezet)
 
trouwens ivm diefstal.. tja de antenne is inderdaad wel een dead giveaway.. heb gelukkig wel een wilson 1000 roofmount, dus kan de spoel en straler eraf halen zodat alleen een kleine mount overblijft. (moet ik trouwens nog installeren. ff de moet inzamelen om een gat in mijn dak te boren.
aangepast door johnnyboy0186
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

nu dus alleen nog het probleem van de stroomvoorziening, waar kan ik het makkelijkst de stroom weghalen nu?

 

de antenne (moet ik trouwens nog installeren. ff de moet inzamelen om een gat in mijn dak te boren.

(Zend)antennes in de auto hebben een goed massacontact nodig.

 

Misschien een extra zekering in de zekeringkast bijplaatsen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

http://www.handyman.nl/product/carpoint-steekzekeringhouder-bypass/9610020102/

 

Zo iets is makelijk in gebruik.

Gewoon een zekering er uit halen en deze adapter plaatsen. Even kijken of je een geschakelde voeding wil of een constante voeding. Daar de huidige verwijderde zekering terug in de splitter plus een extra zekering voor je cb radio.

Het massa draadje of wel MIN van de cb zet je met een kabel oogje onder een boutje onder het dashboard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

http://www.handyman.nl/product/carpoint-steekzekeringhouder-bypass/9610020102/

 

Zo iets is makelijk in gebruik.

Gewoon een zekering er uit halen en deze adapter plaatsen. Even kijken of je een geschakelde voeding wil of een constante voeding. Daar de huidige verwijderde zekering terug in de splitter plus een extra zekering voor je cb radio.

Het massa draadje of wel MIN van de cb zet je met een kabel oogje onder een boutje onder het dashboard.

kijk die dingen zijn handig!! morgen dus ff naar handyman..

vorig keren gewoon de draad bij het voetje van de zekering in gestopt....(ja ik weet slecht...)

 

@@bm-er de antenne massa maak ik me geen zorgen om omdat het dak als de massa/spiegel fungeert

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

voor aansluiting van voeding kun je goed onder het dashboard zijn bij de zekering kast en verdeel bord

daar zijn een paar aansluitingen voor constante voeding en één voor geschakelde voeding.

kun je gewoon met een kabelschoentje aansluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo iedereen,

 

een swr meter heb ik wel liggen en de antenne is stelbaar op swr dus het tunen komt wel goed, de reden dat ik geen magneet voet meer gebruik is omdat ik op mijn astra ook 1 had zitten, en die eraf gejat is (alleen de voet...) dus ga nu voor vaste mount denk ik.. (heb beide wel liggen maar wil niet dat ik weer een doorgeknipte kabel vind in de ochtend..)

en de stroomvoorziening komt helemaal goed, Dieseltje gaat me er even bij helpen zodra hij tijd heeft. Het heeft namelijk geen haast, nog genoeg andere dingen te doen :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo iedereen,

 

een swr meter heb ik wel liggen en de antenne is stelbaar op swr dus het tunen komt wel goed, de reden dat ik geen magneet voet meer gebruik is omdat ik op mijn astra ook 1 had zitten, en die eraf gejat is (alleen de voet...) dus ga nu voor vaste mount denk ik.. (heb beide wel liggen maar wil niet dat ik weer een doorgeknipte kabel vind in de ochtend..)

en de stroomvoorziening komt helemaal goed, Dieseltje gaat me er even bij helpen zodra hij tijd heeft. Het heeft namelijk geen haast, nog genoeg andere dingen te doen :mrgreen:

 

louter uit (nostalgische) nieuwsgierigheid: wat voor 'n antenne heb je precies? :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

louter uit (nostalgische) nieuwsgierigheid: wat voor 'n antenne heb je precies? :)

 

ik heb een Wilson 1000 (met short load of originele spriet) met rooftop mount en ook nog een magneet mount ervoor, 1 van de 2 mounts met de Wilson 1000 komt op deze auto.

tevens heb ik hier in de kast nog een president Kentucky antenne liggen en een president Lincoln 2 export met een opgeblazen eindtrap :evil:(niet mijn schuld, heb hem zo gekregen)​

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

aaaaahh de wilson series :) Altijd al super spul gevonden.

 

Met de president lincoln 1 "export only" versies (kenners weten het verschil :twisted: ) heb ik ook lang gespeeld, in combinatie met 'n antron a99 glasvezelantenne met glasvezel radiaalkit. Daartussen stond dan ook nog mijn zéér "export only" 400 watt Zetagi lampenversterker :twisted:

 

aaaaahh, dat waren nog 'ns tijden :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

aaaaahh de wilson series :) Altijd al super spul gevonden.

 

Met de president lincoln 1 "export only" versies (kenners weten het verschil :twisted: ) heb ik ook lang gespeeld, in combinatie met 'n antron a99 glasvezelantenne met glasvezel radiaalkit. Daartussen stond dan ook nog mijn zéér "export only" 400 watt Zetagi lampenversterker :twisted:

 

aaaaahh, dat waren nog 'ns tijden :mrgreen:

 

tja ik moet zeggen dat het momenteel hier in de buurt behoorlijk uitgestorven is, wel leuk trouwens ik ben toevallig zelf naar een antron a99 aan het kijken om evt aan die president te hangen als hij weer klaar is :mrgreen: niet duur voor wat hij bied

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

tja ik moet zeggen dat het momenteel hier in de buurt behoorlijk uitgestorven is, wel leuk trouwens ik ben toevallig zelf naar een antron a99 aan het kijken om evt aan die president te hangen als hij weer klaar is :mrgreen: niet duur voor wat hij bied

De mijne is overleden aan 'n blikseminslag :(

 

Heel de straat lag vol met glasvezel :bash: 

Ik heb toen nog lang getwijfeld tussen de full option Antron A99 of de sirio 827 megarange, dat waren toen zowat dé twee toppers qua GPA antennes :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

had zelf een midland ( weet even niet welk type )

maar heb hem een tijdje onder de stoel met een beugel gehad, maar aangezien dat wat lastig werd tussen kanalen schakelen, is hij hierna met beugel en al, in het dashbordkasje verdwenen, ( een hele kleine inkeping gemaakt voor de mic. snoer ) en de stroomvoorziening kwam bij mij van de radio af, ( de nul en geschakelde fase ) dus zo snel de sleutel in het contact zat stond er stroom op.

 

ps. mocht het toch een magneet voet worden, zorg dan dat je geen metallic lak hebt, foutje heb ik ook gemaakt, en bij het verwijderen van de antenna trek je de lak helaas zo mee  :bash:

aangepast door Ramses II
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

mogguh.. (ja nachtdienst :evil:  )

 

ik ben er toevallig vanmiddag nog even mee aan de gang geweest, kwam er ook meteen achter dat mijn wilson 1000 voor bepaalde poorten hier in de buurt net te hoog is....op de astra wou het net wel)

dus heb er nu een little wil op gezet (magneet dus) en heb er een microvezel doekje onder tegen krassen enz, zorgt ook meteen dat je de lak er niet af trekt:P

en de stroom via de radio.. daar had ik nog niet eens aan gedacht.. wel een slim idee, ga ik morgen meteen even naar kijken.

 

EDIT: @@Nitro68, heb hier ook nog een 150 watt kachel liggen.. ik zet hem er denk ik maar niet tussen.. alhoewel het is wel leuk om iedereen tijdens de cannonball weg te drukken :wub: 

aangepast door johnnyboy0186
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden