Ga naar inhoud

Informatie over actuele levertijd Passat GTE


wel

Aanbevolen berichten

Goed idee om een nieuw topic te starten voor het delen van onze ervaringen en tips en trucs. Weet jij hoe die gestart moet worden?

 

T.a.v. De config van mijn auto, ik vind deze combi wel erg mooi, smaken verschillen gelukkig. T.a.v. Het beschikbare budget heb ik gekozen voor opties als led-plus en automatische achterklep ipv grotere velgen.

 

Ja als je naar forum gaat en naar algemeen, rechtsboven zit een zwarte button 'start nieuw onderwerp', hiermee kan je een nieuw topic starten.

 

Tuurlijk, smaken verschillen heb hem alleen al veel gezien in die uitvoering.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@@DaveH,

 

Is dit reflex silver of tungsten ?

 

Verder ben ik benieuwd of DAB+ er nu wel of niet inzit, dit was eind 2015 nog geen onderdeel van het Advance pakket maar sinds begin 2016 wel. Ook is nog spannend of er nu een bagagescheidingsnet inzit ( als onderdeel van de bagageafdekking met oogjes in het plafond), in Duitsland is dat standaard maar in NL niet, is zelfs af fabriek niet leverbaar. Alleen als minder mooie accessoire). Volgens mijn leasebevestiging zou dit er wel in moeten zitten, volgens mijn dealer niet.

 

Mooi die Ledplus (heb ik helaas niet..), ga je nog proberen om de mooie DRL van de Ledplus aan de praat te krijgen met de DRL van de GTE ? Standaard werken die helaas niet samen en heb je als DRL alleen de 'c' en omgekeerde 'c'.

 

Gr.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@@DaveH,

 

Is dit reflex silver of tungsten ?

 

Verder ben ik benieuwd of DAB+ er nu wel of niet inzit, dit was eind 2015 nog geen onderdeel van het Advance pakket maar sinds begin 2016 wel. Ook is nog spannend of er nu een bagagescheidingsnet inzit ( als onderdeel van de bagageafdekking met oogjes in het plafond), in Duitsland is dat standaard maar in NL niet, is zelfs af fabriek niet leverbaar. Alleen als minder mooie accessoire). Volgens mijn leasebevestiging zou dit er wel in moeten zitten, volgens mijn dealer niet.

 

Mooi die Ledplus (heb ik helaas niet..), ga je nog proberen om de mooie DRL van de Ledplus aan de praat te krijgen met de DRL van de GTE ? Standaard werken die helaas niet samen en heb je als DRL alleen de 'c' en omgekeerde 'c'.

 

Gr.

 

Hi @Mention , 

 

dit is Reflex Silver.

 

Ik zal dit weekend laten weten of er inderdaad DAB+ op zit en het scheidingsnet erin zit.

 

Lijkt me wel de bedoeling om de beide DRL's tegelijk aan het branden te hebben, zal dit bespreken met de dealer. De auto gaat dinsdag de garage in voor de 0-beurt. Zal je ook laten weten of dit lukt / gelukt is.

 

Groet,

dave.

aangepast door DaveH
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok Dave, ben erg benieuwd of dit af-dealer te regelen is.

 

Dan kan ik dat ook laten regelen, de standaard DLR van de GTE vind ik een beetje raar.

 

Mijn auto zal Tungsten Silver zijn met 18" Marseille en daarnaast Executive plus en Advance pakket en zijairbags achter (kids!). Helaas geen ruimte meer voor Ledplus, AID of 360c camera.

 

Gr.

 

Wel

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Kortom probeer eens wat info te vergaren bij de gemeente omtrent verlengde huisaansluiting, afhankelijk van de afstand gaat je dat wel rond de 3000 euro kosten. Misschien dat dit met je werkgever te bespreken valt, zakelijk zijn er namelijk ook subsidies voor electrisch rijden en laadpaal infrastructuur.

 

Ik ben wel met de gemeente in overleg, maar het standpunt is dat ze niets doen/betalen. Dus ook niet de melding en registratie, en ook geen kosten voor bebording.

Sterker nog borden komen er sowieo niet. Het lijkt erop dat als het al door mag gaan, dan moet het in de vorm van de laadstraat. waarbij ik meerdere oplaadpunten moet (laten) plaatsen zodat de kans dat ik bij een laadpunt kan parkeren groter wordt.

 

En helaas geen werkgever die dit financiert. Moet dus allemaal van mezelf komen. Nu heb ik daar zelf voor gekozen, dus wil best iets financieren, maar het wordt wel gek als ik straks 4 laadpunten zelf moet gaan financieren bijvoorbeeld.

Dichtstbijzijnde laadpunt is hemelsbreed 2 km weg,dat vind ik geen optie. Waarbij dat punt ook nog eens een heel hoog commercieel tarief heeft (60ct/kWh + 65cent starttarief).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi die Ledplus (heb ik helaas niet..), ga je nog proberen om de mooie DRL van de Ledplus aan de praat te krijgen met de DRL van de GTE ? Standaard werken die helaas niet samen en heb je als DRL alleen de 'c' en omgekeerde 'c'..

 

Kun je daar iets meer over vertellen :)

Ik heb ledplus, en bij dagrijverlichting inderdaad alleen de C onderin de bumper. de ledstrip onder koplamp zit er wel, maar is niet aangesloten (of softwarematig uit) denk ik?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mij maar een diesel met sjoemel software.

Met alle respect je wil millieu vriendelijk rijden maar het wordt je van alle kanten onmogelijk gemaakt. Ze zouden juist een privé parkeerplek geven met oplaad mogelijkheid.

Dat electrisch rijden gaat hem voor mij niet worden. Niet zolang ik geen eigen oprit heb.

Trouwens ik kom met de actie radius niet eens heen en weer op mijn werk. Laatste 3 km duwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je daar iets meer over vertellen :)

Ik heb ledplus, en bij dagrijverlichting inderdaad alleen de C onderin de bumper. de ledstrip onder koplamp zit er wel, maar is niet aangesloten (of softwarematig uit) denk ik?

Blijkbaar is het wettelijk niet toegestaan om 2 soorten DRL te voeren. Vandaar dat alleen de C's branden, de ledstrips zijn wel aangesloten (ze branden wel bij gewoon licht), je kan ook het stadslicht aanzetten, dan branden zowel de C's als de led-balkjes (of de lichtstrips bij gewone led-verlichting), maar mooier is natuurlijk om ze standaard bij DRL erbij te hebben en kun je het licht op auto laten staan. Het activeren van de ledbalkjes/lichtstrips als (extra) DRL kan volgens mij niet via Vagcom dus ik ben benieuwd of DaveH het via zijn dealer geregeld kan krijgen.

 

Gr.

 

Wel

aangepast door wel
Link naar reactie
Delen op andere sites

En bij zelf inschakelen van stadslicht gaat de DRL zwakker branden waardoor die bij zonlicht een stuk minder goed te zien is. Dus dat zou een beetje het doel van het DRL te niet doen denk ik?

 

Wat zijn eigenlijk de verschillen van de verlichting aan de voorkant tussen regulier, led, led+ enz.?

Misschien tijd voor wat foto's :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mij maar een diesel met sjoemel software.

Met alle respect je wil millieu vriendelijk rijden maar het wordt je van alle kanten onmogelijk gemaakt. Ze zouden juist een privé parkeerplek geven met oplaad mogelijkheid.

Dat electrisch rijden gaat hem voor mij niet worden. Niet zolang ik geen eigen oprit heb.

Trouwens ik kom met de actie radius niet eens heen en weer op mijn werk. Laatste 3 km duwen.

 

3km op brandstof is dan al een stuk minder dan de volledige afstand op brandstof.

Ik kan ook enkel mijn woon-werk verkeer elektrisch doen. alle lange stukken voor mijn werk die gaan hybride. er zijn best wel wat locaties zakelijk die wel laadvoorzieningen hebben dus bijladen kan ik regelmatig.

iedere km minder op brandstof is er één :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1c7e5_600.jpg

 

Regulier dus (halogeen).

 

 

2015_volkswagen_passat_44.jpg

 

Standaard LED (LED met reflector) echter klopt de koplampsproeier niet die zit alleen op de LED plus variant.

 

maxresdefault.jpg

LED PLUS DRL

 

hqdefault.jpg

 

LED plus vol aan zeg maar.

aangepast door MikeB
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die eerste zonder led DRL wordt in Nederland niet geleverd volgens mij.

 

Zeker wel als je een instap Passat besteld krijg je gewoon de halogeen verlichting. Op de GTE wordt alleen de LED met reflector geleverd of hoger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker wel als je een instap Passat besteld krijg je gewoon de halogeen verlichting. Op de GTE wordt alleen de LED met reflector geleverd of hoger.

Vanaf de business edition krijg je al standaard Led. In de praktijk is dat wel de instapper, een enkeling heeft een comfortline met halogeen maar die zie je maar weinig. De meeste zijn business edition of uitbreider. Daarom zie je praktisch alle passats met Led.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@@DaveH,

 

Is dit reflex silver of tungsten ?

 

Verder ben ik benieuwd of DAB+ er nu wel of niet inzit, dit was eind 2015 nog geen onderdeel van het Advance pakket maar sinds begin 2016 wel. Ook is nog spannend of er nu een bagagescheidingsnet inzit ( als onderdeel van de bagageafdekking met oogjes in het plafond), in Duitsland is dat standaard maar in NL niet, is zelfs af fabriek niet leverbaar. Alleen als minder mooie accessoire). Volgens mijn leasebevestiging zou dit er wel in moeten zitten, volgens mijn dealer niet.

 

Mooi die Ledplus (heb ik helaas niet..), ga je nog proberen om de mooie DRL van de Ledplus aan de praat te krijgen met de DRL van de GTE ? Standaard werken die helaas niet samen en heb je als DRL alleen de 'c' en omgekeerde 'c'.

 

Gr.

Hi Wel,

 

Auto vandaag opgehaald! Wat een feest!!!!

 

Aflevering ging prima, dealer heeft ruim de tijd genomen om de auto te verbinden met Car-Net (van tevoren thuis al user-id aangemaakt en met behulp van chassis-nr de auto toegevoegd en vervolgens de code meegenomen om in de auto Car-Net te kunnen activeren). Hotspot aangezet en gaan. Dealer had veel van de instellingen al ingeregeld op de meest voor de hand liggende configuratie.

 

T.a.v. DAB+, bagage-afscheidingsnet, en de extra DRL: 

 

DAB+ zit erop

afscheidingsnet niet

DRL wordt nog gekeken door de dealer wat de mogelijkheden zijn, kan inderdaad niet standaard gedaan worden. Komt de dealer nog op terug.

 

Leuke gadget die ik nog niet wist, je kan instellen om de rolhoes van de bagageruimte gedeeltelijk in te rollen bij openen achterklep, super over nagedacht (ik weet niet of dit standaard kan of dit onderdeel is van automatische achterklep).

 

De komende dagen zit ik nog veel in de auto om door alle instellingen te lopen en alles helemaal naar mijn hand te zetten, maar dat is helemaal niet erg!

 

Ik hoop dat jou auto nu ook snel komt!

 

Groet,

Dave.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dave, bedankt voor je bericht ! Gefeliciteerd !

 

De mijne heeft een chassisnummer is dus geproduceerd, komende week transport en rond 1 juni wordt de auto uitgeleverd.

 

Fijn dat er DAB+ plus inzit, jammer van de afdekking...moet ik daar toch de accessoire voor kopen.

 

Vwb DRL heb ik contact gehad met Chotkan uit Tiel, volgens hem kan hij die aanpassing doen.

 

Gr.

 

Wel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij het maken van de foto's valt goed op dat de led's niet continu branden. Met een korte sluitertijd zie je dus duidelijk de intervallen van delen van de led's die niet aan zijn.

de foto's zijn van een Passat GTE met led+

 

alleen DRL:

IMG 20160521 192133

 
stadslicht:

IMG 20160521 192203

 
dimlicht:
De kleur klopt niet, dat komt door de waardeloze camera op mijn telefoon. Het is gewoon wit, maar waarschijnlijk omdat het recht in de camera schijnt wordt het gelig :)

IMG 20160521 192245

 
grootlicht:

IMG 20160521 192315

 
Onder de koplamp zit dan de ledstrip voor de richtingaanwijzer. Die is dus blijkbaar bij gewoon LED en bij Halogeen ook voorzien van witte LED's?
Zouden daar bij de GTE's ook witte LED's inzitten?
aangepast door morris
Link naar reactie
Delen op andere sites

er is overigens een gunstige update gekomen voor de GTE die als het goed is het stukgaan van de Turbos voorkomt. in de GTE modus blijft de motor vanaf nu altijd aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede middag,

 

ben blij dit forum gevonden te hebben. Zijn er niet veel over de PASSAT GTE.

 

Heb mijn passat SW GTE besteld als firma wagen op 30/10/2015 ( België ) en wagen is geleverd op 15/2/2016.

Mag hem op 22/6 gaan ophalen want mijn huidige leasing van de DS5 Hybrid4 liep nog tot dan....

 

Het wachten duurde wel heel lang!

 

Heb natuurlijk wel al een foto genomen

 

http://www.autoforum.be/showthread.php?72534-Volkswagen-passat-gte/page8

 

Laat wel iets weten van zodra ik hem heb + mijn eerste bevindingen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden