Ga naar inhoud

Informatie over actuele levertijd Passat GTE


wel

Aanbevolen berichten

Sinds begin van het jaar heb ik een VW Passat GTE (Variant) in bestelling. Helaas heb ik geen gebruik kunnen maken van de 7% voorraad Passat GTE's die nog op verschillende plekken in het land staan maar ook met 15% is deze auto nog steeds heel interessant.

 

De auto staat nu dik 2,5 maand in bestelling maar er is nog geen definitieve produktieweek bekend, de laatste indicatie die afgegeven is, is week 26 (!), de levertijd zou daarmee een half jaar bedragen.  Bij het bestellen van de auto werd nog 3 a 4 maanden levertijd afgegeven.

 

Zijn er mensen op het forum met vergelijkbare ervaringen die dus ook een GTE in bestelling hebben ? Of wellicht mensen die bij dealers werkzaam zijn en meer kunnen zeggen over de actuele levertijden. De informatie die ik van mijn eigen dealer krijg is maar heel beperkt.

 

Ik hoor graag van jullie !

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Nightblue bedankt voor je reactie.

 

Gezien het VW dieselschandaal lijkt het me logisch dat de populariteit van de VW diesel momenteel wellicht wat minder is en daarom wat sneller leverbaar is. Maar zelf had ik gedacht dat de hype rond de GTE nu wel voorbij zijn en dat deze sneller leverbaar zou zijn.

 

Ik hoop op  reacties van GTE bestellers en misschien ook benzine bestellers, misschien dat daar de levertijd nu ook langer is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste GTE collega's, mijn auto is 19 Februari besteld en komt in de week van 30 Juni. Nu heb ik dit eens nagevraagd waarom het zo lang duurt. Het blijkt dat zij (Volkswagen) de orders 'opsparen' vandaar ook alle campagnes op de volkswagen website, TV etc. denk ik dan. De eerste productiegolf GTE's komt in Juni en de tweede in September. Alle auto's die besteld zijn vanaf 1-1-2016 worden dus gemaakt begin Juni.

 

Het blijkt dat de auto gemaakt wordt in Emden (net over de grens bij Groningen) en is de moeite waard een keer fabrieksbezoek te doen maar dat terzijde.

 

Verder stel ik mij graag later een keer voor als de auto er is, Heb zelf een Passat CC gehad, drie jaar in gereden daarna klein uitstapje naar Volvo en nu weer terug in de Passat (variant GTE Highline) vanwege gezinsuitbreiding.

 

Groeten,

 

Mike

post-24610-0-30653800-1458840330_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

@MikeB, bedankt voor deze info ! Dat geeft al meer duidelijkheid.

 

Voor juni lijken dan alle productieplaatsen al vol, als je nu besteld wordt de auto in september geleverd.

 

Mogelijk voordeel van deze verlate productie is wel dat de bestelde Passat GTE modeljaar 2017 wordt (met mogelijk extra opties standaard). De modeljaarwisseling bij VW vindt immers in mei plaats.

aangepast door wel
Link naar reactie
Delen op andere sites

@MikeB, bedankt voor deze info ! Dat geeft al meer duidelijkheid.

 

Voor juni lijken dan alle productieplaatsen al vol, als je nu besteld wordt de auto in september geleverd.

 

Mogelijk voordeel van deze verlate productie is wel dat de bestelde Passat GTE modeljaar 2017 wordt (met mogelijk extra opties standaard). De modeljaarwisseling bij VW vindt immers in mei plaats.

 

Zou lekker zijn als ze Led plus standaard maken, heb ik dus verzuimd om te bestellen... Verder denk ik dat er na 2016 niet veel animo zal zijn voor de GTE. Ik zit toevallig in het perfecte profiel voor deze auto, thuis laden naar het werk rijden en laden en veel korte ritten door de week heen waardoor ik bijna geen benzineverbruik heb.

 

Verder zal ik even een update sturen in dit onderwerp als mijn bestelstatus veranderd.

 

Groeten,

 

Mike

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

@@Mark77: bij mij nog geen nieuwe datum bekend, maar ook voor Mikeb lijkt het me nog geen versnelling: produktie in week 24 is leveren in week 26 en dat is de week van 30 juni en dat stond er al. Wellicht is de productieweek nu wel definitief of meer definief.

 

Mijn auto is 11.01 besteld en als productieweek is week 25/26 afgegeven en uitleveren in de week van 15 juli. Op basis van het bericht van Mikeb verwacht ik dat dat wat eerder wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Update: ik heb mijn komnummer door een andere dealer laten uitlezen en hij geeft aan dat mijn auto nu staat ingepland voor week 20 (!), dat zou 5 weken eerder zijn dan de opgave van mijn eigen dealer.  Dus besteld in week 2, produktie week 20 en leveren in week 22.  (Ik hoop dat dit klopt !!).

 

Bij deze dealer was niets bekend over 'opsparen' van produktie voor juni en september. Produktie in week 20 zou ook al produktie in mei betekenen. Verder gaf deze dealer aan dat de enige wijziging bij de Passat voor modeljaar 2017 een aangepaste binnenspiegel zou zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de update! Blijft wel bizar dat het zo ondoorzichtig is hoe dat productieproces verloopt. Ik begrijp wel dat je een klant liever goed nieuws brengt dan slecht nieuws, maar ik zou het liefst zelf willen opzoeken wanneer hij gepland staat en waar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update: ik heb mijn komnummer door een andere dealer laten uitlezen en hij geeft aan dat mijn auto nu staat ingepland voor week 20 (!), dat zou 5 weken eerder zijn dan de opgave van mijn eigen dealer.  Dus besteld in week 2, produktie week 20 en leveren in week 22.  (Ik hoop dat dit klopt !!).

 

Bij deze dealer was niets bekend over 'opsparen' van produktie voor juni en september. Produktie in week 20 zou ook al produktie in mei betekenen. Verder gaf deze dealer aan dat de enige wijziging bij de Passat voor modeljaar 2017 een aangepaste binnenspiegel zou zijn.

 

Wel je hebt 100% gelijk... krijg vandaag bericht mijn auto wordt gemaakt in week 20 en wordt nu geleverd op 30 Mei, nu gaat de installatie van de laadpaal ook naar voren. Blijkbaar is het e.e.a. verschoven in de planning lijkt het.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden