Ga naar inhoud
  • 0

Audio project Supervan


Supervan

Vraag

Na een tijdje rondrijden met de standaard audio installatie begon het toch weer een beetje te kriebelen...

 

Dus de knoop maar snel doorgehakt... Composet, subwoofer en versterker aangeschaft, en een plannetje gemaakt om het in te bouwen. De composet moet in de originele opening passen, de versterker en de sub mogen niet teveel ruimte innemen.

 

De composet is een Audio System Helon 165 geworden. 150W RMS belastbaar en een zeer uitgebreid scheidingsfilter:

DSC00426.jpg

 

De subwoofer is een Audio System X-ION12, 450W RMS. De subwoofer komt in een gepoorte behuizing, de poort is op de foto te zien:

DSC00420.jpg

 

De versterker is al wat ouder, een Audio System F4-560. In deze opstelling levert de versterker 2x210W RMS @ 2ohm voor de composet, en 440W RMS voor de subwoofer. Moet voldoende zijn...

DSC00430.jpg

 

De behuizing van de subwoofer komt ipv het reservewiel. Ik heb gekozen voor een subframe van Gladen, een Duitse fabrikant.

DSC00424.jpg

 

Na het trekken van de voedingskabel, speakerkabels en de signaalkabels ben ik als eerste met de kofferbak begonnen. Het reservewiel heeft plaatsgemaakt voor het Gladen subframe en ik heb een bodem uit twee delen op maat gezaagd.

Dat ziet er zo uit:

DSC00525.jpg

 

Binnenkort mer foto's en een vervolg op dit verhaal...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

De behuizing heb ik inderdaad niet zelf gemaakt, zou uiteraard wel moeten kunnen maar daar ben ik te lui voor :roll:

 

De behuizing is in verschillende maten te verkrijgen, ik heb gekozen voor een diameter van 60cm (buitenmaat) en een hoogte van 20cm. dit komt op een totale inhoud van ca. 49L. Audio System adviseerd voor deze woofer een inhoud van 48L i.c.m. een poort van 10cm doorsnee en een lengte van 28cm. Die liter teveel los ik op met een blokje MDF, de lengte van de poort gaat passen omdat ik een poort met 90 graden stuk gebruik.

 

Voor meer info over de behuizingen van Gladen: http://www.gladen.de

Deze zijn in Nederland verkrijgbaar bij alle Audio System dealers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Erg goede keuze audiosystem.Klinkt geweldig.En ik als demo wagen van dat merk spreek uit ervaring.

Je versterker had alleen wat zwaarder gemogen.Maar niet dat dit een verkeerde set is hoor!

Mocht je afstel tips willen of moet je helpen hoor ik het wel!!

 

Het vermogen voor de sub is inderdaad aan de krappe kant, maar voor 'huis tuin en keuken gebruik' denk ik ruim voldoende. Ben vooral erg benieuwd naar de composet...

 

Dit is overigens mijn 2e Audio System install, dus ik spreek inmiddels ook uit ervaring 8) . Wat mij betreft nooit iets anders meer...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Luisteren is inderdaad het mooiste alleen waar kan dat in Groningen en omstreken?

 

Of heeft iemand uit de buurt Hertz of Audio System erin zitten?

 

Edit: Ondertussen AS Radion 165 gehoord maar viel wat tegen in het hoog, maar het filter stond ook op -3db (helaas in de kast). Zelfde met helon 165, dus ben benieuwd naar jouw ingebouwde ervaring, dat is altijd weer een stuk anders natuurlijk dan die kastjes aan de muur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Damn, nu wil ik wel eens wat meer power in mijn radio :(

Heb alleen geen zin in dat geknutsel

 

Check dan eens deze site Johan:

I-sotec

 

Ik heb er een versterker tussen van deze firma.

Hij kan "plug-and-play", zonder te knippen, tussen de originele bedrading geplaats worden door middel van de bestaande ISO-stekkers van je Passat.

Het geef een betere filter en iets meer vermogen.

Dus geen extreme knallen maar een mooi zuiver geluid met iets meer volume dan een standaard 4x50W Head unit.

En mocht je toch een keer die Boxer aanschaffen kan je de versterker gewoon mee nemen.

Misschien een tip... :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik zat eerst zelf aan de welbekende Hertz dsk-165 te denken voor in de deuren, echter ga ik nu twijfelen om er een setje Audio System Radion VW 165. Ik weet al wat jullie aanraden , maar wat raden anderen aan?

 

http://www.hifisystems.nl/product_info. ... 65-VW.html

_________________

-- // VW Passat 1.8T (195pk) Variant Highline 3BG // --

jbl 608 gti

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden