Ga naar inhoud
  • 0

Audio project Supervan


Supervan

Vraag

Na een tijdje rondrijden met de standaard audio installatie begon het toch weer een beetje te kriebelen...

 

Dus de knoop maar snel doorgehakt... Composet, subwoofer en versterker aangeschaft, en een plannetje gemaakt om het in te bouwen. De composet moet in de originele opening passen, de versterker en de sub mogen niet teveel ruimte innemen.

 

De composet is een Audio System Helon 165 geworden. 150W RMS belastbaar en een zeer uitgebreid scheidingsfilter:

DSC00426.jpg

 

De subwoofer is een Audio System X-ION12, 450W RMS. De subwoofer komt in een gepoorte behuizing, de poort is op de foto te zien:

DSC00420.jpg

 

De versterker is al wat ouder, een Audio System F4-560. In deze opstelling levert de versterker 2x210W RMS @ 2ohm voor de composet, en 440W RMS voor de subwoofer. Moet voldoende zijn...

DSC00430.jpg

 

De behuizing van de subwoofer komt ipv het reservewiel. Ik heb gekozen voor een subframe van Gladen, een Duitse fabrikant.

DSC00424.jpg

 

Na het trekken van de voedingskabel, speakerkabels en de signaalkabels ben ik als eerste met de kofferbak begonnen. Het reservewiel heeft plaatsgemaakt voor het Gladen subframe en ik heb een bodem uit twee delen op maat gezaagd.

Dat ziet er zo uit:

DSC00525.jpg

 

Binnenkort mer foto's en een vervolg op dit verhaal...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
Sorry persoonlijk ik vind het het niks

ik heb een losse kist en pak ik er zo uit

veel makkelijker

maar he als het maar dreunt

 

dan moet je die kist van Appi eens zien.. man wat een hoogspanningskabels lopen erheen.. en als ie eruit moet moet je het met 2 man doen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
En, tevreden over het geluid?

 

Ja, vooral de composet blijft maar weer verbazen! Het enige wat ik nog een keer moet doen is alles goed dempen...

Ook de filters voor de composet moet ik me nog eens in verdiepen(168 instelmogelijkheden), als het goed is is er nog meer uit te halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden