Ga naar inhoud
  • 0

Tom tom


richard

Vraag

FF een vraagje, als alles goed gaat ga ik eind deze week mn eerste passat ophalen (ben nieuw hier maar heb me al netjes op de juiste plek voorgesteld, bedankt nog voor alle leuke reacties).

 

Oke dan nu de vraag.....hoe en waar hebben jullie de tomtom gemonteerd? en waar gaat het draadje naar binnen ;-)

 

Groet Richard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb een tijdje de kabel vanaf de sigarettenaansteker, onder/achter 't dashboard langs en via de middelste ventilatie roosters d'r weer uit laten komen.

Dit was géén succes: de lamellen in het ventilatie rooster begonnen te verschuiven en door onhandig manouvreren van mij om ze weer recht te krijgen brak er 'n klein plastic stukje in het rooster af waardoor de lamellen niet alleen niet meer vertikaal maar ook niet meer horizontaal konden draaien.

Al met al..............véél gedonder en uiteindelijk de TomTom kabel maar gewoon los langs 't dashboard laten hangen.

 

Maar als jij goeie ideeën hebt/ krijgt: ik houd het in de gaten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zou proberen een + en een - draad vanaf de zekeringkast meteen omhoog te trekken. Dan zit je dus links op je dashboard waar de meeste mensen hun Tom Tom op de ruit "geplakt" hebben.

 

De sigarenstekker van je laadsnoer afknippen en de draden verbinden met de draden die je vanuit je zekeringskast omhoog hebt gestoken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De sigarenstekker van je laadsnoer afknippen en de draden verbinden met de draden die je vanuit je zekeringskast omhoog hebt gestoken.

 

Ik zou het niet doen, meestal in die stekker zit een omvormer van 12v naar 5v.

 

Helemaal gelijk, is niet meestal zo maar bij de tom tom one xl europa zeker. Mijn kollega heeft m doorgeknipt en direkt op de tommie aangesloten, kapot was tie. Ik had nog een vakje over boven de radio. Eerst zat hier mij MFD van VW. Omdat ik zat was van de dure cd's ben ik omgeschakeld. Ik heb vervolgens achter het kastje een extra sigarette-aansteker gemaakt waar ik de voeding ingeplugd heb. De houder heb ik wat bijgedremeld en met een beugel bevestigd zodat tommie nu net onder de ventilatieroosters zit. Resultaat perfect en trillingsvrij. De tmc heb ik overigens ook weggewerkt. De tmc valt mij trouwens erg tegen.

 

Succes met je inbouw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo. Ik heb mijn TomTom 720 t links bij raamstijl gemonteerd. Ik heb daarbij de bureaustandaard met kneetkit vastgezet. (is later makkelijk te verwijderen). De draad heb ik via de "goot" bij het raam naar links bij portier gebracht. Vervolgens achter het klepje waar zekeringen gestopt. Vervolgens een contraplug voor sigarenaansteker gekocht en gebruikt voor de verbinding naar 12V. Werk als een tierelier.

 

Sterkte en succes

 

Kees

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De beste plek is inderdaad wat kzandvliet zegt links bij raamstijl kun je de draden netjes wegwerken. Heb zelf nu een mio p550 en heb deze naast mijn radio zitten zie onderstaande foto laadsnoer komt uit vakje onder radio achter dashboard hangt een extra 12v aansluiting.

album_pic.php?pic_id=2057

Knip nooit een stekker er af ivm met omvormers en natuurlijk garantie. Ook als je hem weer eens in een andere auto wilt pluggen is makkelijk dat stekker erop zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De beste plek is inderdaad wat kzandvliet zegt links bij raamstijl kun je de draden netjes wegwerken. Heb zelf nu een mio p550 en heb deze naast mijn radio zitten zie onderstaande foto laadsnoer komt uit vakje onder radio achter dashboard hangt een extra 12v aansluiting. enigste nadeel Kan nog maar 1 bekerhouder gebruiken de andere is niet bruikbaar meer helaas.

image064mv4.jpg

Knip nooit een stekker er af ivm met omvormers en natuurlijk garantie. Ook als je hem weer eens in een andere auto wilt pluggen is makkelijk dat stekker erop zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is er iemand die zijn Tomtom One XL links in de hoek heeft geplaatst maar niet met de zuignap heeft vastzitten...?

 

Daar ben ik erg benieuwd naar, de draad heb ik al liggen maar vind die zuignap helemaal niks, zo in de hoek met steun aan de A-stijl en dash wel trillingsvrij :roll: Hieronder wat pic's

 

1/

2d2j4gw.jpg

 

2/

dwz515.jpg

 

3/

66lqm9.jpg

 

Adios Michel

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Pindar, He michel die radio heeft toch Navigatie? of werkt ie niet meer? (ik heb dezelfde werkt in iedergeval nog wel).

 

gr. iwan.

 

Hij heeft gewerkt! Tot ik een andere cd erin deed, van duitsland, en toen deed die van NL het ook niet meer.. :roll: toen maar een tommie aangeschaft!

 

Stekker gaat uiteraard uit de aansteker, en ik zal eens kijken of ik het inderdaad in de zekeringenkast kan wegwerken!

 

Maar, is er nog niemand die iets gevonden heeft op deze plek zopnder die slurpnap... :shock:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Weet iemand of er een zekering in de sigarenstekker van een Tom Tom zit.

 

Ik wil namelijk proberen een draad vanaf de zekeringkast te trekken naar een plek achter de middenconsole en daar de stekker in een contrastekker te steken.

Moet ik deze draad dan zekeren of, zoals ik vroeg, heeft de Tom Tom sigarenstekker zelf al een zekering.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik zou hier http://www.brodit.com/ ook even kijken, ik gebruik het voor mijn navman. Het originele snoer gewoon in de aansteker en ik heb het overtollige snoer met een tierap vastgezet zodat het in een rechte lijn naar de navigatie loopt.

Zou je een foto kunnen plaatsen, ik heb nl.ook Navman S70 gemonteerd met een Brodit mount plaatje.. ben benieuwd hoe jij dat opgelost hebt.

Kan je die foto dan mailen naar mijn PM.

 

gr,

 

Duncan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ola,

 

ik heb je verzoek gezien. Ik gebruik de auto overdag niet. Vrijdag zal ik aan je verzoek voldoen en een foto maken. Ik hoop dat je nog ff kan wachten? Overigens is hier prima te zien hoe de bevestiging aan het dashbord is geregeld. http://www.brodit.com/montering.jsp?anr=852403.

Vervolgens deze adapter en je hebt het netjes voor elkaar. http://www.brodit.com/images/215034.jpg

Omdat ik hem alleen gebruik voor vakanties en dagjes zit hij niet dagelijks gemonteerd. Op korte reizen heb ik geen stroom nodig. Uiteraard wel op weg naar verre bestemmingen. Dan gewoon via de aansteker, het overtollige snoer bind ik ff bijelkaar maar blijft in het zicht.

Is dit genoeg laat het ff weten, als niet maak ik met plezier een foto.....

Groetjes, Rik

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden