Ga naar inhoud

Blindplaatjes---Voor en Tegenargumenten


Max1966

Aanbevolen berichten

Beste mede Passatvrienden,

 

Voordat volgende week m'n wagen weer hersteld wordt na de totaal zinloze vernieling van m'n slot , een paar brandende vragen aan jullie :

 

Ik hoor zowel goede VOOR als TEGEN argumenten om het slot te verwijderen en blindplaatjes te nemen.

 

Wie van jullie hebben het wel en waarom?

 

En wie van jullie hebben het (bewust) niet en waarom?

 

En heeft iemand van jullie ondanks de plaatjes toch ellende gehad met inbraak , waarbij de deurgreep etc alsnog geforceerd is?

 

Zijn de deuren achter eigenlijk op dezelfde manier te forceren of ligt het echt aan het feit dat de slotcylinder er voor in zit?

 

Het lijkt mij overigens dat als je plaatjes neemt en het slot verwijderd het beste het gat kunt dichtlassen , dan komen ze er daar in ieder geval niet meer in.

 

Ervaringen , tips en meningen zijn zeer welkom om een beeld te krijgen en te beslissen wat ik zal doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 53
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Ik kies bewust niet voor die blinderingsplaatjes om de volgende reden; Als het eens gebeurt dat of je accu leegloopt, of dat je afstandbediening het begeeft dan ben je de klos. Je moet dan een raam inslaan om weer binnen te komen. Of je moet een voorziening treffen dat je de achterbank niet in de vergrendeling laat vallen, dan kan je via de slangenmensmethode weer in je tuut komen. Het punt van de leeggelopen accu dat is eventueel weer te verhelpen met een oplaadpunt in de kofferbak. Maar ja ik ben niet zo handig dus………Ik het al eens verteld hier op dit forum; Met een vakantie in de USA hadden wij een Town-car gehuurd, zo’n groot bakbeest. Volkomen key-les, dwz een kaartje verving de sleutel. In het kaartje zat ook de AB van de deuren ingebouwd. Eenmaal in de auto, kaart in de gleuf, druk op start, en gaan met het banaan. Nu was dat een brandnieuwe auto, er zaten zelfs geen kentekenplaten op, alleen een tijdelijke (klein papiertje) op de voorruit. Er zat schijnbaar een spanningslek in het systeem want wij hebben het tot 2 x toe gehad dat de auto niet meer open ging. AAA gebeld, op aanraden van Budgetcar, die kwamen met een speciale aansluiting, in de wielkast om het spul weer op te laden. Vandaar geen blindering plaatjes op mijn sedan. Met een variant is het natuurlijk een ander verhaal. Ik las deze weel nog een 7 stappen plan, speciaal voor een variant, om weer in de tuut te komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het wel en tevens als anti-diefstal de folie.. de kans dat je er niet in mocht komen, zelfs niet via de klep oid dat neem ik dan maar voor lief.. maar als ik er niet in kom, komt een inbreker er ook niet in.. zo zie ik het dan maar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht dat het niet uitmaakt als je accu leeg is of je wel of geen sloten meer hebt. VisionRoy had dit toch laatst en kwam z'n auto toch ook niet in?

 

Ik heb de sloten verwijderd en van blindplaatjes voorzien, ik heb nog 1 slot over in de achterklep (Variant).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik sluit me volledig aan bij DM en Vdub... heb het zelf ook.

 

Sterker nog, kep een bagagerek/hondenrek erinzitten.

Mocht om welke reden dan ook (kep een scheepsaccu erin) mn accu leegraken, dan kan ik via de achterkant erin, rek eruit schroeven, bankje plat en ik kan de motorkap opendoen.

 

Alles liever dan een schroevendraaier in mn portier en het dashbord beschadigd.

 

(Bovendien zit er alarm op...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enerzijds vindt ik slotloos mooi,

andezijds wil ik 1 slot over houden i.v.m. weigerende A.B of lege accu.

 

Dus heb ik de gulden middenweg gekozen en het alleen rechts gedaan.

( de 3BG heeft standaard al alleen links een slot maar de 3B heeft ze aan beide kanten)

 

Mocht mijn (linker) slot ooit geforceerd worden dan heb ik nog een reserve (de oude rechter) liggen.

 

In jou geval zou ik het vernielde rechter slot vervangen door een slotvrije optiek omdat dat de goedkoopste oplossong is. +/- € 8,50

De linker kun je altijd nog vervangen als die ook ooit gemold wordt, (wat hopelijk niet gebeurd).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank alvast voor deze ervaringen en tips!

 

Ik neem aan dat dus alleen de portieren met een SLOT een risico lopen dus niet ook de achterportieren????

 

Gelukkig betaald de verzekering de rekening voor de reparatie.

 

Ik denk dat ik in ieder geval de rechter dan maar laat dichtmaken.

 

Misschien zelfs dichtlassen nu ze er toch mee aan de gang gaan bij het schadebedrijf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Misschien zelfs dichtlassen

Waarom lassen?, is wel erg definitief terwijl de slotvervanger van gehard staal is en je die er gewoon weer uit kunt halen. Hij kost 3 of 4 € en het afdekplaatje past er natuurlijk mooi op. Hoe wil je die anders bevestigen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De slotvervanger kan er inderdaad weer uitgehaald worden ja , door jezelf maar ook door een ander.....en dat lijkt me nou juist het probleem toch?

 

Wat heeft het dan voor zin om zo'n slotvervanger te plaatsen?

 

Die kan er dan toch ook uitgekraakt worden en voila ....deur is open?

 

Vandaar dat ik aan dichtlassen dacht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De slotvervanger kan er inderdaad weer uitgehaald worden ja , door jezelf maar ook door een ander.....en dat lijkt me nou juist het probleem toch?

 

Wat heeft het dan voor zin om zo'n slotvervanger te plaatsen?

 

Die kan er dan toch ook uitgekraakt worden en voila ....deur is open?

 

Vandaar dat ik aan dichtlassen dacht.

nou zou het knap vinden als dat lukt....als ik jou was zou ik eerst de "how to" eens lezen van de slotvrije optiek dan zou je dit niet zeggen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is een truukje voor Arjen... even met een schroevendraaier vanuit de koffer tegen de begrendeling aan en -floops- de zitting klapt voorover.

 

 

Wij zullen wel weer rare Pasaat's hebben maar het lukt echt niet bij onze auto's. Ik ben niet zo'n techneut, maar mijn buurman wel, en die kreeg het ook niet voor elkaar. O ja, ze stonden niet op slot hoor, maar het ging gewoon niet.

 

Heel jammer, anders had ik ze echt aangeschaft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enerzijds vindt ik slotloos mooi,

andezijds wil ik 1 slot over houden i.v.m. weigerende A.B of lege accu.

 

Dus heb ik de gulden middenweg gekozen en het alleen rechts gedaan.

( de 3BG heeft standaard al alleen links een slot maar de 3B heeft ze aan beide kanten)

 

Mocht mijn (linker) slot ooit geforceerd worden dan heb ik nog een reserve (de oude rechter) liggen.

 

In jou geval zou ik het vernielde rechter slot vervangen door een slotvrije optiek omdat dat de goedkoopste oplossong is. +/- € 8,50

De linker kun je altijd nog vervangen als die ook ooit gemold wordt, (wat hopelijk niet gebeurd).

 

Ik ben speciaal wezen kijken en idd, alleen links 1 slot.... :embarassed:

Ik leer hier elke dag weer :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat er ook kunnen uitkraken van de slotvervanger is mij door een VW dealer/garage verteld..... (in vertrouwen welliswaar... :wink: )

 

Maar ik denk dat ik ook maar voor slotloos ga.

 

Eerst alleen rechts en later als ik alarm + afstandbediening heb ook links.

 

Opvallend is het dat als ik de types VW's in m'n stad zie dat er veel zijn met of alleen links een slot en ook al best veel met helemaal geen slot.

 

De nieuwere types hebben ook geen slot in de achterklep zo lijkt het. (Golf)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kies bewust niet voor die blinderingsplaatjes om de volgende reden; Als het eens gebeurt dat of je accu leegloopt, of dat je afstandbediening het begeeft dan ben je de klos. Je moet dan een raam inslaan om weer binnen te komen. Of je moet een voorziening treffen dat je de achterbank niet in de vergrendeling laat vallen, dan kan je via de slangenmensmethode weer in je tuut komen. Het punt van de leeggelopen accu dat is eventueel weer te verhelpen met een oplaadpunt in de kofferbak. Maar ja ik ben niet zo handig dus………Ik het al eens verteld hier op dit forum; Met een vakantie in de USA hadden wij een Town-car gehuurd, zo’n groot bakbeest. Volkomen key-les, dwz een kaartje verving de sleutel. In het kaartje zat ook de AB van de deuren ingebouwd. Eenmaal in de auto, kaart in de gleuf, druk op start, en gaan met het banaan. Nu was dat een brandnieuwe auto, er zaten zelfs geen kentekenplaten op, alleen een tijdelijke (klein papiertje) op de voorruit. Er zat schijnbaar een spanningslek in het systeem want wij hebben het tot 2 x toe gehad dat de auto niet meer open ging. AAA gebeld, op aanraden van Budgetcar, die kwamen met een speciale aansluiting, in de wielkast om het spul weer op te laden. Vandaar geen blindering plaatjes op mijn sedan. Met een variant is het natuurlijk een ander verhaal. Ik las deze weel nog een 7 stappen plan, speciaal voor een variant, om weer in de tuut te komen.

 

Als je vol elektronische sloten hebt, dan kom je er ook niet in met sleutel als je accu leeg is.

Mocht je AB weigeren kan je altijd nog de sloten via de achterklep open maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het vervelende is dan wel dat m'n alarm dan afgaat ( en zou ik lege batterijen in de AB hebben dan blijf ik met die herrie zitten)

huh? bij mij gaat samen met de centale vergrendeling op de achterklep ook gewoon het alarm uit,maar ik heb dan wel standaard vw alarm en de dikke klapsleutel met AB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden