Ga naar inhoud
  • 0

Welke benzine voor een V6?


RohanV6

Vraag

Hoi leden,

 

Ik zie vaak bij de Shell dat er ook V Power benzine en diesel is, die is dan gemiddeld 10 cent duurder als de gewone Euro95 benzine.

Nou had ik een discussie met m'n vader over wat we het beste zouden kunnen tanken als de Passat weer gemaakt is.

Ik stelde voor om 98 ongelood of V Power te tanken, maar hij zegt dat het niet goed is voor de auto. Met name voor de katalysator van de Passat vanwege de hoge octaangehalte.

Ik zou het ook graag van jullie willen horen wat jullie ervaringen zijn met 98 ongelood en/of V Power benzine.

 

Gr. Rohan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Dus als mijn Passat terug is met nieuwe kleppen en seals etc. moet ik 98 V Power en/of BP Ultimate tanken om 'm optimaal te houden?

En wat voor goedje moet ik in de tank gooien?

 

V-Power is geen 98.

 

Als je 98 wilt moet je toch echt bij BP zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je die BP ultimate rijdt hoef je er niks bij te gooien, wel nog een andere tip voor je, kijk eens in je buurt of er geen onbemande BP Express is die zijn goedkoper

Dat is inderdaad een goeie.. Ik dacht dat er niks in de buurt was maar Zwanenbug heeft een BP Express, werk in Heemstede dus dat komt goed uit!

 

En dan heb ik ook nog 2 jaar gewoond in Zwanenbug, oh oh.

 

Betaal me scheel op de BP A8

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Download de App van Directlease op je smartphone en je kunt snel zien waar je het goedkoopste kunt tanken. Ale een filter zet op Superplus98 en op BP, dan zie je ook meteen waar je terecht kunt.

 

IJweg Zwanenburg is overigens goedkoop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

je tankte tegenwoordig BP Ultimate, je vroeg of 98 (dus ultimate) reinigde.. ik antwoorde erop dat je beter vpower of een goedje kan gebruiken.

 

beetje off topic maar vind de reactie van Matthijs wel interessant; bedoel je dat vpower meer reinigt dan ultimate 98? 

Dacht altijd dat het andersom was, weer wat geleerd. 

Zelf vindt ik ultimate 98 en nog liever 102 veel fijner rijden. Motor loopt dan zo rustig. :angel:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Beide benzines hebben dopes om te reinigen en zullen voor elkaar daarin niet veel onder doen. Shell V-Power heeft oktaangetal 97 en daarom mag het niet als Superplus op de markt zetten (dan moet het oktaangetal minimaal 98 zijn). de BP Ultimate voldoet in NL wel aan het minimum oktaangetal.

 

Marketing technisch lijkt V-Power meer in de markt gezet te worden met nadruk op reinigende werking, terwijl de BP Ultimate meer op prestatie

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

V power is in veel gevallen 95, staat nu zelfs op de pomp. 

Via JD en Matthijs werd ik al eens op gewezen, dat shell vpower nog al wisselt in octaan gehalte. 

(had de auto bij de eerste chip actie af getankt op vpower, dat doe ik niet nog eens)

Hoger octaan zou ook een reinigende werking hebben dacht ik. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

je tankte tegenwoordig BP Ultimate, je vroeg of 98 (dus ultimate) reinigde.. ik antwoorde erop dat je beter vpower of een goedje kan gebruiken.

 

Oke, thanks voor de info. Als de V6 terug is gaan we ff een paar keer proberen normaal 95 te tanken en dan 97,98 en 102, dan laat ik wel ff weten wat mijn bevindingen zijn.  :wink:

Download de App van Directlease op je smartphone en je kunt snel zien waar je het goedkoopste kunt tanken. Ale een filter zet op Superplus98 en op BP, dan zie je ook meteen waar je terecht kunt.

 

IJweg Zwanenburg is overigens goedkoop.

 

Die app heb ik idd ook, werkt prima. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@RohanV6  jouw motor zal niks beter presteren met 102 dan met 98, motoren met drukvulling en motoren met een hoge compressie zoals de GDI(Mitsubishi) en de (T)Fsi's hebben er baat bij.

Verschil tussen 95 en (97) of 98 zal je wel kunnen merken omdat het vaak geadviseerd word in het tankklepje 98 te gebruiken of indien niet beschikbaar 95.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden