Ga naar inhoud
  • 0

Schokjes bij wegrijden


Gerrie

Vraag

Mijn onlangs aangekochte Passat uit 2002 1.9TDI 100Pk (130dkm) heeft een probleem. Op dit moment staat hij bij de dealer. Zojuist belden ze me dat het probleem niet op te lossen is maar dat dit een eigenschap van dit model is.

Het volgende doet zich voor:

 

Als de omgevingstemperatuur buiten lager is (volgens mij beneden de 14 graden) dan geeft de auto kleine schokjes bij het wegrijden. Eea is alleen door met slippende koppeling of extra gas op te heffen. Probleem is dus alleen in de 1e versnelling. Als de motor warm is maar de omgevingstemperatuur is nog steeds laag dan blijft dit probleem. Als het warmer is geen problemen. Verder heb ik helemaal geen problemen met rijden of trekkracht. Zojuist kreeg ik een verhaal te horen over roestvorming bij iets wat te maken heeft met de koppeling...

Ik ben een leek, maar mijn vorige model (1999 met 235dkm)) had dat dus niet. Heb nu wel een pompverstuiver motor.

Hij moet nog een keer terug (volgende week) voor een kraak in mijn dashboard wat ook al moeilijk weg te halen is...

 

Het is een voorkeursselectie auto dus alles is gedekt. Ik ben al jaren klant bij deze VW dealer en kan heel goed met hen schakelen. Dus het is geen onwillendheid oid. Maar klopt dit verhaal ?? Iedereen heeft dit dus bij dit model ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Er zijn id meer mensen met dit probleem (w.o. ikzelf)

De ene zegt 2 massa vliegwiel de ander vocht/roest op de koppelingsplaat.

 

Ik ben nu eigenlijk wel eens benieuwd wat de echte oorzaak van het probleem is.

 

Is er iemand die daar eens iets zinnigs over kan zeggen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb dezelfde motor als jij Gerrie maar het probleem wat jij schetst is voor mij onbekend. Mijn variant heeft inmiddels zo'n 150 dkm gereden en rijdt en schakelt probleemloos.