Ga naar inhoud

blokf

Members
  • Aantal items

    44
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over blokf

  • Verjaardag 18-02-1969

Profile Information

  • Plaats
    somewhere

blokf's Achievements

0

Community reputatie

  1. Bij welk niveau op de oliepeilstok gaat het (oranje)oliepeillampje eigenlijk branden?
  2. Ik ben niet instaat om op welke manier dan ook zonder het schokken op te trekken. Let wel: het schokken komt niet van de motor maar echt tijdens het oplaten komen van de koppeling. Bokkerig aangrijpen noem ik het maar.
  3. Dan zou je er dus alleen last van moeten hebben als het (ge)regent (heeft)??
  4. Inderdaad als het vochtig weer is maar ook weer niet altijd... lekker wazig hè? Het is alleen 's morgens bij de eerste paar kilometers en ook alleen bij het optrekken in de eerste versnelling. Vorige week is een koppelingsleiding van de werkcilinder (op de bak) vervangen (was gescheurd bij de nippel). Sindsdien geen last meer van het schokken, mischien is het ook wel lucht (door de lekkage) geweest. Welk vocht zou er dan in de bak kunnen komen dan, condens ofzo? Is er ergens terug te vinden wat deze modificatie zou moeten verbeteren?
  5. Hmm, iedereen probeert hier mee te denken en met een mogelijke oplossing te komen. Maar we hebben niet alle wijsheid in pacht. Houdt daar wel rekening mee! Mocht je niet tevreden zijn met de aangeboden hulp zijn er vast andere fora waar je terecht kan. Als je het anders bedoelt hoor ik dat graag. Ik kan me na het teruglezen van mijn bericht indenken dat je zo reageert. Zo was het natuurlijk niet bedoeld en ik begrijp natuurlijk dat iedereen zijn uiterste best doet om mee te denken en heb daar ook respect voor. Wat me echter opviel is dat veel mensen dit probleem hebben of kennen op dit forum maar dat een echte oplossing niet echt te vinden is.
  6. Er zijn veel mensen op dit forum die DENKEN dat ze weten waar het schokken aan ligt. Echter, nergens is te lezen wat nu echt de oorzaak is. Ben heel benieuwd of ik dit nog mee mag maken. Ik heb n.l. de zelfde klacht (tis nu weer even weg trouwens). Het is al lastig om het probleem uit te leggen bij de garage. Ik noem het 'bokkerig aangrijpen van de koppeling' hiermee krijg je een beetje het gevoel van hoe het aanvoelt.
  7. Dat schokken komt wel weer terug denk ik.. Alleen is het vervelend dat het er niet is op het moment dat hij bij de garage staat... ik ken het. Het aantal te rijden kilometers op een tank is afhankelijk van het gemiddelde verbruik op dat moment. Dit stelt zich bij op het moment dat dit gemiddelde lager wordt en dan zal het aantal te kunnen rijden km op een tank ook weer hoger worden. Dat van die dagteller is een vreemd verhaal. Mischien inderdaad wel een nieuwe versie??
  8. Ik ben heul benieuwd.... na de afloop hiervan
  9. Gerrie, Hebben ze de oorzaak van het schokkerig optrekken ook nog niet kunnen vinden? Frans
  10. Eric, Kun jij me vertellen of je vanuit de motorkap kunt zien of deze modificatie is uitgevoerd of moet je hiervoor de auto op een brug hebben? Frans
  11. Er zijn id meer mensen met dit probleem (w.o. ikzelf) De ene zegt 2 massa vliegwiel de ander vocht/roest op de koppelingsplaat. Ik ben nu eigenlijk wel eens benieuwd wat de echte oorzaak van het probleem is. Is er iemand die daar eens iets zinnigs over kan zeggen?
  12. De lamp moet - als je een lens in je unit hebt (3BG) - met de de stroompen naar beneden gemonteerd worden, dan is er geen schaduw meer zichtbaar. Hiervoor moet je het metalen lipje van het (metalen)bevestigingsklipje platbuigen waardoor de lamp 'verkeerd om' gemonteerd kan worden (zoals GZpassat al schrijft) Frans
  13. Het is me nu volledig duidelijk, DANK ALLEMAAL!
  14. Hallo, De eigenaars van een 3bg variant hebben een schakelaar in de linker portier zitten die iets met de achterklep zou moeten doen. Wie kan mij vertellen wat er bij het bedienen van deze schakelaar zou moeten gebeuren? Zou de achterklep open moeten springen ofzo? Bij mij gebeurt er namelijk erg weinig, of beter gezegd, helemaal niets!! Frans
  15. Kijk, das mooi! Hoe heb je dat gedaan, hij past toch maar op één manier in de houder? Frans
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden