Ga naar inhoud

Gerrie

Members+
  • Aantal items

    94
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Gerrie

  • Verjaardag 10-10-1968

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Plaats
    Noord Brabant
  • Naam
    Gerrie

Overige

  • Auto
    VW PASSAT 1.5 TSI

Gerrie's Achievements

0

Community reputatie

  1. Het is P350_N60S5MIBH3_EU die je moet downloaden en installeren. Duurt ongeveer 40 minuten vanaf SD. Werkt perfect! Thread kan dus worden gesloten !
  2. Ik hoop dat dit in de juiste rubriek staat. Is alweer wat jaren geleden dat ik Passat heb gereden. Het volgende is mijn vraag: Ik heb een Passat Variant uit 2019 met daarin een Discover Pro systeem. Nu zag ik dat er op de website van VW updates staan voor dit systeem. ECHTER: Op de website van VW moet je eerst het modeljaar kiezen en als je twijfelt dan moet je naar het VIN nummer kijken. Mijn Passat is uit 2019 en mijn VIN heeft de letter K na de X dus idd 2019 volgens VW. Maar als ik deze kies bij de te downloaden bestanden zou ik een MIB3 hebben aldus de website. Als ik echter naar mijn onderdeelnummer kijk in de Discover Pro dan staat daar 5NA035020C en dat is volgens mij een MIB 2.5 of MIB High. Ik heb Android Auto / Apple Carplay dus minstens die 2.5 versie. Ik heb normale USB poorten (geen USB-C) dus denk geen MIB3 Mijn VW dealer is van mening dat het toch de MIB3 is en / of dat de kaarten daarop werken van de MIB3 (de MIB2.5 staat niet vermeld op de VW update site). Dus wat is het nou? Intussen heb ik wel via de online update Nederland naar 2024 gekregen. Maar wil graag alle landen ineens doen. In eerste instantie zou de dealer dat doen maar er was een hele lange tijd een storing op de VW site waardoor downloaden niet mogelijk was. Ik ben inmiddels in het bezit van: P350_N60S5MIBH3_EU en de EUR_11PR107_FCT3WS-231E0_Offline_Update. Vraag is dus welke ga ik op SD zetten of geeft het systeem vanzelf aan dat het wel of niet de juiste is? UPDATE 13-2: In chat gezeten met VW en alle bovenstaande info doorgegeven, zij weten het dus ook niet. UPDATE 14-2: Het is P350_N60S5MIBH3_EU die je moet downloaden en installeren. Duurt ongeveer 40 minuten vanaf SD. Werkt perfect!
  3. Allereerst iedereen de beste wensen! Ik zit een beetje in dubio. Ik heb al een half jaar een multimedia adapter (VNS-526) liggen en een DVD speler (Boss BV2600UA). Deze is eerder door mijn garage uit mijn vorige Passat gebouwd. Dus het wordt tijd deze eens in te bouwen. Wat mij dus op de volgende vraag brengt, zal ik dit zelf doen of laten doen? Heb destijds wel de RNS 300 door de MFD2 vervangen maar dat was enkel stekkertjes omsteken. Nu moet zowel de DVD speler als de MM adapter van zowel constante als geschakelde spanning worden voorzien. Ik durf dat eigenlijk niet aan, bang voor storingen in het gehele systeem. Is er een manier om dit veilig zelf te doen? Of geen risico nemen en (tegen betaling) een bedrijf laten uitvoeren? Is er misschien een stekker in de handel die je tussen de quadlock zet en de navi waarop deze aansluitingen zitten. Dat zou het electronische deel een stuk eenvoudiger maken Mocht het iets toevoegen: Mijn Passat Variant is uit 2008 maar heeft CAN bus 2007. Daarbij vraag ik me af of de schakelaar op de VNS het snelheidssignaal onderbreekt of het GPS signaal.
  4. Dealer geeft aan dat deze storing waarschijnlijk niet in het storingsregister staat en al helemaal niet met een tijd / datum. Maar ze geven tevens aan dat ze niet snappen dat hij stuk is gegaan. Men dacht eerder aan de gel tussen de ruit en de sensoren. Maar de ruit en de sensoren zijn niet verwijderd geweest. Er is een ster gerepareerd met HPX3 en deze is d.m.v. UV licht uitgehard. Bij deze actie hebben zowel de regen- als lichtsensor dus een behoorlijke dosis gekregen omdat de ster zich direct naast deze bevond. Maar nu komt het mooie van het verhaal. Ineens werkt alles weer?! Voorheen met zaklamp, zonlicht geen resultaat, lampen bleven branden. Nu ineens geen problemen meer... Kon dus niets anders dan de claim laten vallen. Overigens kost enkel het oogje € 230,- en dan moet de achterliggende electronica niet defect zijn... Wat een bedragen. Bedankt in elk geval voor het meedenken en de reacties.
  5. Dag allemaal, Zaterdag ben ik met mijn 3C variant uit 2008 naar Carglass geweest omdat ik een ster in mijn voorruit had (6cm vanaf de rand) in het gebied van de licht en regensensor. Heb hen eerst gevraagd of er aan de binnenzijde iets los moest en of de reparatie mbt deze sensoren geen kwaad kon. Dat bleek beide niet het geval en volgens mij hebben ze (terwijl ik wachtte) ook niets aan de binnenzijde gedaan. Maar het viel me na de reparatie op (een dag later, zondag dus) dat mijn licht niet meer automatisch uitging. Ook overdag blijft het licht nu gewoon aan. Als ik met een zaklamp op de sensor schijn dan ook nog blijft het licht aan. Nu heb ik dit vandaag gemeld en Carglass gaat kijken of zij dit kunnen hebben veroorzaakt. Heb gevraagd of de HPX3 met hitte wordt aangebracht maar dat bleek met UV stralen te werken. Kan het zo zijn dat daardoor de sensor is overleden? Ik moet de auto nog laten uitlezen bij de garage maar wilde het alvast bij Carglass hebben gemeld. Alles heeft vanaf aflevering, 4 jaar geleden, feilloos gewerkt dus dit kan toch geen toeval zijn? Maar hoe bewijs ik uiteindelijk dat het probleem niet al aanwezig was. Staan er bij het uitlezen van het storingsregister datums? Heb wel een uitgebreide Boordcomputer en een datum en tijd klokje, weet niet of dit wordt gelinkt aan het storingsregister. Maar hoe kan Carglass eventueel aantonen dat zij het niet hebben veroorzaakt? Onlangs is mijn auto voor een grote beurt weggeweest naar de dealer, toen was de storing in elk geval aantoonbaar nog niet aanwezig, zij kunnen dit beamen. Ik ga er even vanuit dat Carglass niet klakkeloos mij schadeloos gaan stellen. En wat kost een dergelijke module en/of oog/sensor? Het huidige contact met Carglass was wel positief, zij nemen de klacht vooralsnog serieus maar ik hoop niet dat dit tot een gevalletje ARAG gaat leiden want daar heb ik eigenlijk helemaal geen zin in Werkt zo'n lichtsensor op licht of meet deze UV straling? Dan kan ik het natuurlijk niet testen met een zaklamp...
  6. Zou kunnen, heb ik ook aan gedacht maar dat staat nergens in de handleiding en of Internet. Was daarom benieuwd of anderen dit herkennen. Maar je moet dan wel de watchdog functie activeren door op je ruit te slaan en dat doe je ook weer niet dagelijks...
  7. Heb afgelopen week een Defa DVS-90 laten inbouwen door een gecertificeerd bedrijf. Alles werkt naar behoren maar er valt mij iets op: Heb een VW telefoonvoorbereiding en deze gaat aan op het moment dat ik op het raam tik. De watchdog functie piept dan en de geplaatste VW touchadapter gaat dan aan. Tevens gaat het lampje dan branden van het kinderslot van de raambediening. Dit lampje blijft dan geel branden. De touchadapter gaat wel weer uit maar het gele lampje van de raambediening (kinderslot) blijft aan zolang ik niet het alarm opnieuw inschakel. Is dat normaal bij dit systeem of zit er toch ergens een foutje? Men heeft mij verteld dat dit systeem alleen de CAN bus leest en dus geen invloed kan hebben op de overige onderdelen. Waarom gaat dan toch de touchadapter aan en het gele lampje zodra ik op het raam tik ? Kan iemand met hetzelfde alarm dit eens bij zijn Passat testen? Mijn Passat is uit 2008 met CANbus type 2007. Ik lees het graag !
  8. Dankjewel voor de info! Ik heb bewust voor de MFD2 gekozen vanwege de looks en vanwege het feit dat deze minder wordt gestolen... Maar is het zo dat deze mm-box het mogelijk maakt om tijdens het rijden te kijken of is dat weer een aanpassing aan de navigatie? De mijne is intussen unlocked en heeft dus ook SW30. Voor achterin de auto heb ik al schermpjes voor de kinderen. Ik vind het zelf wel wat om onderweg wat videoclipjes te draaien en tijdens de vakantie wil mijn vrouw ook wel eens een filmpje kunnen kijken. Wij rijden nl altijd in de nacht en ik ben dan meestal niet zo aanspreekbaar omdat ik me dan graag wil concentreren op de weg
  9. Ik wil een multimedia adapter aansluiten op mijn huidige MFD2 DVD (versie C) zodat ik dvd's kan kijken op dit systeem. Maar, moet ik dan mijn (fabrieks) cd wisselaar opgeven of is er een speciale ingang op deze unit welke nog vrij is? Kan iemand mij dit zo vertellen zonder dat het apparaat er uit moet? en dan nog zeggen de aansluitingen mij niets En zijn er nog meer dingen waar ik eventueel rekening mee moet houden? In het menu van de MFD2 DVD kan ik een AUX bron kiezen met A/V. Maar deze hangt er dus (nog) niet aan. Ik moet deze adapter nog kopen maar wil zometeen niet voor een verrassing komen te staan.
  10. Het is geen probleem voor de dealer om de code op te vragen
  11. Als ik nog dieper op deze materie mag ingaan: Wat is het verschil in model tussen de MFD2 DVD 1K0035198C en de 1K0035198CX ?
  12. Dat de unlock dan al aanwezig is dat begrijp ik Maar dat 0416 sw30 is dat wist ik niet. Ik heb veel gelezen op dit forum over deze kwestie maar elke keer eindigd eea in een PM en dan loopt de discussie dood. Ik hoop dat iedereen voordeel heeft van mijn screenshots zodat men ook kan zien dat de upgrade gelukt is. In mijn geval heb ik dus een systeem gekocht welke al geheel voorzien was van alle updates en unlock Dankjewel remkow voor je reactie. Zou eigenlijk ook de betekenis wel eens willen weten van de overige waarden welke in het overzicht staan. In elk geval is mijn systeem wel sneller geworden maar dat komt dan door de V8 upgrade ipv de sw30.
  13. Heb het maar gedaan: Ik heb de update ingevoerd en kreeg direct een scherm met oude en nieuwe versie. Deze waren gelijk en ik heb dus de upgrade niet gedaan. Ik kon kiezen voor afbreken en uitvoeren. Ik neem aan dat ik de juiste firmware software dan al heb? Vervolgens heb ik de unlock cd er ingedaan maar deze deed helemaal niets. Geen balkjes, ook niet na wachten… Dan maar de Navi DVD er in en deze ging de flash verwijderen en opnieuw vullen. Ik neem aan dat mijn systeem dus al de nieuwe firmware had en ook al unlocked was? Kan iemand n.a.v. de volgende foto's vaststellen of mijn systeem nu geheel up-to-date is? Ik kan in elk geval navigeren met V8. Maar wil ook dat de firmware geheel is bijgewerkt. Zie screenshot:
  14. Toch maar even een nieuw topic aangemaakt. Ik heb een MFD2 DVD versie C (chromen drukknopjes en draaiknoppen). Nu wil ik deze unlocken (heb de cd inmiddels) en upgraden qua firmware. Het unlocken lijkt me niet zo'n probleem, heb wel andere vragen: Heb SW30 maar hoe weet ik of deze geschikt is voor mijn MFD2 DVD? Ik lees over touareg en T5 versies, ik lees iets over v28? De mijne komt uit een Caddy en zit nu in mijn Passat en werkt goed, heb ik dan zeker geen touareg en of T5 versie? En ook al zou dat zo zijn, loop ik dan tegen een probleem aan na of tijdens het updaten? Kan ik er vanuit gaan dat als ik de cd plaats dat het systeem dan aangeeft of deze wel of niet geschikt is? Hoe kan ik mijn huidige firmware uitlezen of het uberhaupt wel nodig is? Heb navigatie dvd versie 3 van VW (VX?), en sta nu op het punt om de EX te installeren 2011 V8 (Bosch) maar kan ik deze overstap ineens maken ? Ik lees namelijk ook dat sommigen geen navi stem meer hebben na deze upgrade. En mocht dit bij mij ook gebeuren, kan ik dan terug als ik de V3 weer plaats? En wat is het verschil tussen deze VX en EX software ? Is dat puur Navteq en/ of Teleatlas en VW AUDI POI's ? Ben namelijk als de dood dat mijn systeem niet meer werkt na de unlock, upgrade en nieuwe DVD V8. Op dit moment ligt er een stapeltje aan cd's & dvd welke ik dus niet durf te gebruiken Wie kan mij een betrouwbaar advies geven?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden