Ga naar inhoud
  • 0

EGR dicht met VAG-com


Joepke

Vraag

Ik ben van plan om de EGR klep voor 85% dicht te (laten) zetten mbv VAG-Com.

Ik heb al wat topics over de EGR gelezen, maar die gaan meestal over het afdoppen ervan. Is het verstandig om te doen voor een 130Pk TDi, zijn er meer mensen die hem met VAG-Com hebben afgesloten? En levert het uberhaupt iets op?

 

Alvast thanks voor die Antworten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
De mijne rookt niets, alleen nadat ik de auto warm gereden heb, is het de eerste keer gasgeven een pluimpje. Das dan ook het laatste wat veel automobilisten zien

 

 

 

Zulke zware rookwolken ???? :angel:

 

Neej dan ervaren ze de ongelooflijke trekkracht van een passat :D .

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
matthijs,

durf je ook iets te zeggen over mogelijkheden / nut / belemmeringen om dit bij mijn auto te doen? (2.0TDi 16v DPF Multitronic)

 

Helaas Vincent... bij jou volledig milieuvriendelijke A6 heeft dat niet veel zin.. want als het niet bij de EGR blijft dan gaat het in je DPF zitten..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dus als ik het voor mij goed heb, is het een verbetering om de klep 85% dicht te zetten omdat er dan minder roetdeeltjes terug in het systeem komen...

 

Heeft het trouwens geen negatief effect vwb de roetmeting bij de APK?

 

Als allemaal goed uitkomt ga ik komend weekend naar Impagnat om wat Vag-Com dingetjes te laten doen en dan dus ook meteen de EGR (bijna) dicht te laten zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

't Is gebeurd, Antonio bedankt. Zaterdag wat ge-VagCom-t; EGR dicht voor 85%, was de eerste keer voor Antonio, taal op Engels, verbruik op de Japanse manier, ramen open/dicht met de AB en de auto uitgelezen.

Vanmiddag mag-ie naar de garage voor een waslijst met kleine dingen die ik onder de garantie (Loopt over 2 weken af) nog wil laten doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden