Ga naar inhoud

VW Passat 2.0TDI met BMP motorcode beter dan BKP?


cello38

Aanbevolen berichten

Beste forum leden,

 

Vandaag heb ik een VW Passat 2.0TDI variant 140PK bezocht van bouwjaar Augustus 2007 met motorcode BMP, heeft 166.500 km gelopen en het is een DSG en afkomstig van de 1e eigenaar, ingeruild bij een autohandelaar.

 

Maar weet zelf dat de VW Passat 2.0TDI met motortype BKP veel ellende hebben met o.a verstuivers, mijn vraag is of deze VW Passat met motorcode BMP hetzelfde is als de BKP of zijn er verbeteringen t.o.v de BKP

 

De auto rijdt en stuurt geweldig, altijd dealeronderhouden, maar over de verstuivers kon de handelaar mij niets vertellen, dus vandaar aan jullie deze vraag

 

Gaat om deze auto, zie link hieronder :

 

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volkswagen/m966440060-volkswagen-passat-2-0-tdi-140pk-automaat-highline-vol-opties.html?c=4dc4183dfac1254e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer

 

Alvast bedankt voor alle reacties, en alles is welkom!

 

Groetjes,

 

Cello

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij maakt het niets uit. De BKP heeft inderdaad andere verstuivers en daar is een terugroepaktie voor geweest.

Het verschil tussen beide is dat de BMP een roetfilter heeft, 8 klepper is en de BKP geen roetfilter heeft en is een 16 klepper.

 

Even kijken naar de balansasmodule. Je kunt deze eruit laten halen en dan een andere oliepomp erop laten zetten dan ben je de balansasmodule en het zeskant stiftje kwijt. Zie hiervoor vagtechniek nuenen.

 

Ik heb zelf een BMP en deze vandaag op 271.000 km gezet. Geen probleem.

Voor het overige geldt, maar dat is voor meer motortypen:

- brandstofpomp in de tank

- tandempomp op het blok

- stuurkolommodule

- parkeerknop

- defecte leds in de achterlichten

- electrische handremmotor op de achterwielen

- kleppperende kleppen airco

- parkeerpiepers in de grill

- roest op de achterklep bij de kentekenplaatverlichting en handgreep

- trillende spiegels

- turboslang

 

dat zijn wel een beetje aandachtspunten, voor de rest prima autootje  :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo! de aandachtspunten zijn wel een enorme waslijst haha!

 

Ik heb er ook 1 gevonden maar dan een commonrail van het bouwjaar juni 2008 met 171.000 km op de teller ook een DSG zie link hieronder :

 

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volkswagen/m958028092-volkswagen-passat-2-0-tdi-highline.html?c=4dc4183dfac1254e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer

 

Het scheelt precies met deze €2.000,- en heeft 5.000 km meer gelopen, denk dat het toch verstandig is om voor deze te gaan

 

Wat denken jullie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem met de balansmodule blijft hetzelfde, hoge druk pomp van de CR zorgt ook nog wel is voor problemen.

Vanaf de 3aa lijkt het wat beter onder controle.

 

Hier ook een bmp dsg met circa 220 op de teller, balansmodule en skv zijn vervangen verder weinig grote problemen (gekocht met tonnetje ervaring).

 

Alternatieven zijn overigens ook niet veel beter, Ford en Volvo's uit die jaren zijn ook zeker niet probleemloos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een bmp gehad uit 2008. Gekocht met 50k en totalloss gereden met 258k. Heb er een andere tandempomp, dpf verwijderd, kabelboom verstuivers, vliegwiel/koppeling vervangen en verder regulier onderhoud.

 

Verbruik was 1:13,5 maar 70% duitse snelweg met 160kmh op de cc. En 19", verlaagd, chip en nokkenas op scherp. Auto was niet zuinig afgesteld.

 

Als hij niet totalloss was gereden had hij nu nog op de oprit gestaan.

 

Ik heb een goede monteur en zou zo weer een bmp terugkopen alleen wilde ik een jongere auto.

 

Succes met je keuze

PS ik heb nu een Superb uit 2012 met een dikke 1.6tdi CR. Écht een aanrader! Ruimte, comfort en iets minder gezien dan de 3C en rijd 6L op de 100km op korte ritten.... Kwam toevallig eerder een Superb dan een B7 tegen, anders was dat ook zeker een optie geweest hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een bmp gehad uit 2008. Gekocht met 50k en totalloss gereden met 258k. Heb er een andere tandempomp, dpf verwijderd, kabelboom verstuivers, vliegwiel/koppeling vervangen en verder regulier onderhoud.

 

Verbruik was 1:13,5 maar 70% duitse snelweg met 160kmh op de cc. En 19", verlaagd, chip en nokkenas op scherp. Auto was niet zuinig afgesteld.

 

Als hij niet totalloss was gereden had hij nu nog op de oprit gestaan.

 

Ik heb een goede monteur en zou zo weer een bmp terugkopen alleen wilde ik een jongere auto.

 

Succes met je keuze

PS ik heb nu een Superb uit 2012 met een dikke 1.6tdi CR. Écht een aanrader! Ruimte, comfort en iets minder gezien dan de 3C en rijd 6L op de 100km op korte ritten.... Kwam toevallig eerder een Superb dan een B7 tegen, anders was dat ook zeker een optie geweest hoor!

 

Bedankt voor je reactie, maar denk ook dat je meer geluk moet hebben met een auto, qua ervaringen merk ik dat de ene meer problemen heeft gehad dan de ander terwijl je over hetzelfde auto praat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier een BKP voor de deur.

 

Gekocht met 162.xxx op de klok, bij 184.xxx alle 4 de verstuivers vervangen door de dealer ivm werkplaatsactie.

Staat momenteel op 245.xxx, nog niks geks meegemaakt.

aangepast door Ozzy40
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb veel 2.0TDI's in onderhoud, doorgaans probleemloos, of ze komen net met een probleem als nieuwe klant.

Dingen die wel stuk gaan ongeacht onderhoud voornamelijk tank en tandempomp en 2 massa vliegwiel, evt parkeerremknop.

Asjes van de oliepomp vervang ik preventief.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

BMP 2005 met 220k op de teller 

 

- brandstofpomp in de tank

- defecte leds in de achterlichten

- parkeerpiepers in de grill

- turboslang

- EGR slang

 

dit zijn de punten die ik heb gehad. 

 

parkeersensoren in de grill moet ik nog veranderen. hihi

 

owja en de motor zelf werkt nog een stuk harder/luider dan een 16 klepper.

aangepast door serow
Link naar reactie
Delen op andere sites

BMP uit 2006 met 275.000 op de teller.

 

- brandstofpomp in de tank

- tandempomp op de kop

- defecte print in beide achterlichten

- parkeerpiepers in de grill (beide)

- turboslang

- handremknop

- klepperende kleppen v158/V159

- vliegwiel vervangen

 

dit zijn de punten die ik heb gehad. 

aangepast door martijn v o
Link naar reactie
Delen op andere sites

BMP met 277000 op de teller. 2 weken terug warmtewisselaar lek en massavliegwiel met koppeling zit er aan te komen.

welke warmtewisselaar van de olie of van de EGR gassen?

Koppeling en vliegwiel hebben het dan mooi volgehouden. Heb ik ook vervangen. even toegevoegd in het rijtje.

aangepast door martijn v o
Link naar reactie
Delen op andere sites

welke warmtewisselaar van de olie of van de EGR gassen?

Koppeling en vliegwiel hebben het dan mooi volgehouden. Heb ik ook vervangen. even toegevoegd in het rijtje.

Van de olie!

Of de koppeling en vliegwiel al eerder zijn vervangen weet ik niet zeker en zal ik ff moeten natrekken. I.i.g. niet na de 105.000 km.

Daarvoor lijkt me sterk, maar kan het in de historie nog wel nazien. Laat ik nog weten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden