cello38 Geplaatst 19 september, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 19 september, 2015 Beste forum leden, Vandaag heb ik een VW Passat 2.0TDI variant 140PK bezocht van bouwjaar Augustus 2007 met motorcode BMP, heeft 166.500 km gelopen en het is een DSG en afkomstig van de 1e eigenaar, ingeruild bij een autohandelaar. Maar weet zelf dat de VW Passat 2.0TDI met motortype BKP veel ellende hebben met o.a verstuivers, mijn vraag is of deze VW Passat met motorcode BMP hetzelfde is als de BKP of zijn er verbeteringen t.o.v de BKP De auto rijdt en stuurt geweldig, altijd dealeronderhouden, maar over de verstuivers kon de handelaar mij niets vertellen, dus vandaar aan jullie deze vraag Gaat om deze auto, zie link hieronder : http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volkswagen/m966440060-volkswagen-passat-2-0-tdi-140pk-automaat-highline-vol-opties.html?c=4dc4183dfac1254e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer Alvast bedankt voor alle reacties, en alles is welkom! Groetjes, Cello Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
witse Geplaatst 19 september, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 19 september, 2015 veel geluk er mee Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Speedyace Geplaatst 19 september, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 19 september, 2015 Je moet het treffen. Mijn oude passat had een BMP blok en heeft mij heel veel geld gekost. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Mausey Geplaatst 19 september, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 19 september, 2015 Bij een dealer kun je opvragen of de terugroepacties en modificaties zijn uitgevoerd. Weet je iig al iets meer. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
koen Geplaatst 19 september, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 19 september, 2015 Ik heb een BMP, Staat nu op 2 ton en nog nooit trammelant mee gehad. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
martijn v o Geplaatst 19 september, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 19 september, 2015 Volgens mij maakt het niets uit. De BKP heeft inderdaad andere verstuivers en daar is een terugroepaktie voor geweest. Het verschil tussen beide is dat de BMP een roetfilter heeft, 8 klepper is en de BKP geen roetfilter heeft en is een 16 klepper. Even kijken naar de balansasmodule. Je kunt deze eruit laten halen en dan een andere oliepomp erop laten zetten dan ben je de balansasmodule en het zeskant stiftje kwijt. Zie hiervoor vagtechniek nuenen. Ik heb zelf een BMP en deze vandaag op 271.000 km gezet. Geen probleem. Voor het overige geldt, maar dat is voor meer motortypen: - brandstofpomp in de tank - tandempomp op het blok - stuurkolommodule - parkeerknop - defecte leds in de achterlichten - electrische handremmotor op de achterwielen - kleppperende kleppen airco - parkeerpiepers in de grill - roest op de achterklep bij de kentekenplaatverlichting en handgreep - trillende spiegels - turboslang dat zijn wel een beetje aandachtspunten, voor de rest prima autootje . 2 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
cello38 Geplaatst 19 september, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 19 september, 2015 Zo! de aandachtspunten zijn wel een enorme waslijst haha! Ik heb er ook 1 gevonden maar dan een commonrail van het bouwjaar juni 2008 met 171.000 km op de teller ook een DSG zie link hieronder : http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volkswagen/m958028092-volkswagen-passat-2-0-tdi-highline.html?c=4dc4183dfac1254e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer Het scheelt precies met deze €2.000,- en heeft 5.000 km meer gelopen, denk dat het toch verstandig is om voor deze te gaan Wat denken jullie? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Wouter24 Geplaatst 19 september, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 19 september, 2015 Probleem met de balansmodule blijft hetzelfde, hoge druk pomp van de CR zorgt ook nog wel is voor problemen. Vanaf de 3aa lijkt het wat beter onder controle. Hier ook een bmp dsg met circa 220 op de teller, balansmodule en skv zijn vervangen verder weinig grote problemen (gekocht met tonnetje ervaring). Alternatieven zijn overigens ook niet veel beter, Ford en Volvo's uit die jaren zijn ook zeker niet probleemloos. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
redmiller Geplaatst 19 september, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 19 september, 2015 Zo, dat gemiddeld verbruik valt me vies tegen voor zo'n nieuwere bak... Ik had toch meer kilometers verwacht voor een commonrail. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
cello38 Geplaatst 19 september, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 19 september, 2015 De verbruik zal niet heel veel schelen, ik schat rond de 1 op 12 bij normaal gebruik (gecombineerd) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Wouter24 Geplaatst 19 september, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 19 september, 2015 (aangepast) Mijn bmp gemiddeld 1 op 15 de eerste type commonrails staan er bekend om niet de zuinigste te zijn. Wel een mooie complete wagen die laatste. 19 september, 2015 aangepast door Wouter24 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
cello38 Geplaatst 19 september, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 19 september, 2015 De laatste is juist een commonrail, maar allebei inderdaad met Xenon verlichting, dit vind ik geweldig staan dus deze optie is een vereiste 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
cello38 Geplaatst 19 september, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 19 september, 2015 Mijn bmp gemiddeld 1 op 15 de eerste type commonrails staan er bekend om niet de zuinigste te zijn. Wel een mooie complete wagen die laatste. En hoe is jouw ervaring met de BMP Wouter? Hoelang heb je hem al en hoeveel km's gereden? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Fopperr Geplaatst 19 september, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 19 september, 2015 Ik heb een bmp gehad uit 2008. Gekocht met 50k en totalloss gereden met 258k. Heb er een andere tandempomp, dpf verwijderd, kabelboom verstuivers, vliegwiel/koppeling vervangen en verder regulier onderhoud. Verbruik was 1:13,5 maar 70% duitse snelweg met 160kmh op de cc. En 19", verlaagd, chip en nokkenas op scherp. Auto was niet zuinig afgesteld. Als hij niet totalloss was gereden had hij nu nog op de oprit gestaan. Ik heb een goede monteur en zou zo weer een bmp terugkopen alleen wilde ik een jongere auto. Succes met je keuze PS ik heb nu een Superb uit 2012 met een dikke 1.6tdi CR. Écht een aanrader! Ruimte, comfort en iets minder gezien dan de 3C en rijd 6L op de 100km op korte ritten.... Kwam toevallig eerder een Superb dan een B7 tegen, anders was dat ook zeker een optie geweest hoor! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
cello38 Geplaatst 20 september, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 20 september, 2015 Ik heb een bmp gehad uit 2008. Gekocht met 50k en totalloss gereden met 258k. Heb er een andere tandempomp, dpf verwijderd, kabelboom verstuivers, vliegwiel/koppeling vervangen en verder regulier onderhoud. Verbruik was 1:13,5 maar 70% duitse snelweg met 160kmh op de cc. En 19", verlaagd, chip en nokkenas op scherp. Auto was niet zuinig afgesteld. Als hij niet totalloss was gereden had hij nu nog op de oprit gestaan. Ik heb een goede monteur en zou zo weer een bmp terugkopen alleen wilde ik een jongere auto. Succes met je keuze PS ik heb nu een Superb uit 2012 met een dikke 1.6tdi CR. Écht een aanrader! Ruimte, comfort en iets minder gezien dan de 3C en rijd 6L op de 100km op korte ritten.... Kwam toevallig eerder een Superb dan een B7 tegen, anders was dat ook zeker een optie geweest hoor! Bedankt voor je reactie, maar denk ook dat je meer geluk moet hebben met een auto, qua ervaringen merk ik dat de ene meer problemen heeft gehad dan de ander terwijl je over hetzelfde auto praat Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ozzy Geplaatst 20 september, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 20 september, 2015 (aangepast) Hier een BKP voor de deur. Gekocht met 162.xxx op de klok, bij 184.xxx alle 4 de verstuivers vervangen door de dealer ivm werkplaatsactie. Staat momenteel op 245.xxx, nog niks geks meegemaakt. 20 september, 2015 aangepast door Ozzy40 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
eerse032 Geplaatst 20 september, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 20 september, 2015 Motoren zijn goed, maar alle toeters en bellen, zoals ERG, Turbo, roetfilter e.d., maken het een kwetsbaar geheel. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vdub Geplaatst 20 september, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 20 september, 2015 Ik heb veel 2.0TDI's in onderhoud, doorgaans probleemloos, of ze komen net met een probleem als nieuwe klant. Dingen die wel stuk gaan ongeacht onderhoud voornamelijk tank en tandempomp en 2 massa vliegwiel, evt parkeerremknop. Asjes van de oliepomp vervang ik preventief. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
cello38 Geplaatst 21 september, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 21 september, 2015 (aangepast) Haha al die genoemde onderdelen zijn wel hele dure onderdelen, moet eens maar weer goed over nadenken of ik echt een 2.0TDI wil haha 21 september, 2015 aangepast door cello38 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Fopperr Geplaatst 23 september, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 23 september, 2015 Ca €1500,-... Maar dan heb je wel de oempfh in de rug! Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
serow Geplaatst 20 oktober, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 20 oktober, 2015 (aangepast) BMP 2005 met 220k op de teller - brandstofpomp in de tank - defecte leds in de achterlichten - parkeerpiepers in de grill - turboslang - EGR slang dit zijn de punten die ik heb gehad. parkeersensoren in de grill moet ik nog veranderen. hihi owja en de motor zelf werkt nog een stuk harder/luider dan een 16 klepper. 20 oktober, 2015 aangepast door serow Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
martijn v o Geplaatst 20 oktober, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 20 oktober, 2015 (aangepast) BMP uit 2006 met 275.000 op de teller. - brandstofpomp in de tank - tandempomp op de kop - defecte print in beide achterlichten - parkeerpiepers in de grill (beide) - turboslang - handremknop - klepperende kleppen v158/V159 - vliegwiel vervangen dit zijn de punten die ik heb gehad. 21 oktober, 2015 aangepast door martijn v o Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
eerse032 Geplaatst 20 oktober, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 20 oktober, 2015 BMP met 277000 op de teller. 2 weken terug warmtewisselaar lek en massavliegwiel met koppeling zit er aan te komen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
martijn v o Geplaatst 21 oktober, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 21 oktober, 2015 (aangepast) BMP met 277000 op de teller. 2 weken terug warmtewisselaar lek en massavliegwiel met koppeling zit er aan te komen. welke warmtewisselaar van de olie of van de EGR gassen? Koppeling en vliegwiel hebben het dan mooi volgehouden. Heb ik ook vervangen. even toegevoegd in het rijtje. 21 oktober, 2015 aangepast door martijn v o Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
eerse032 Geplaatst 21 oktober, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 21 oktober, 2015 welke warmtewisselaar van de olie of van de EGR gassen? Koppeling en vliegwiel hebben het dan mooi volgehouden. Heb ik ook vervangen. even toegevoegd in het rijtje. Van de olie! Of de koppeling en vliegwiel al eerder zijn vervangen weet ik niet zeker en zal ik ff moeten natrekken. I.i.g. niet na de 105.000 km. Daarvoor lijkt me sterk, maar kan het in de historie nog wel nazien. Laat ik nog weten! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten