Ga naar inhoud

Lang leve de VW dealer.. (not)


Renkie

Aanbevolen berichten

Voordat ik mijn auto kocht is deze tm 212.500 bij de VW dealer onderhouden.

 

Gisteravond rij ik naar huis en gaat ineens m'n koelwater lampje knipperen.... Hup, langs de kant en kap open.

Alles onder de koelvloeistof, reservoir leeg en na enig zoeken blijkt een slang een hapje te missen met een klein lek tot gevolg.

Collega gebelt, en er lag inderdaad al een plas op het parkeerterrein -> niet ergens anders nog een idioot groot leg dus. Geklukkig heb ik altijd tape + 1l koelwater bij me dus kwam teminste nog thuis :)

 

Maar wat blijkt nu ? 1 of andere mongool heeft die slang ooit losgehad en niet meer in de daarvoor bestemde houder teruggeplaatst ! -> gevolg : de slang sleet zichzelf langzaam kapot tegen een scherp puntje van het 1 en ander.

 

Nu blijkt maar weer dat je zelfs jaren nadat ze die auto het laatst hebben aangeraakt je nog steeds de ellende ervan hebt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

..Geldt voor alle vw dealers: hoe oud of hoe nieuw de auto ook is, het interesseert de monteurs ze geen RUK, het is immers hun eigen auto niet, simpel..

 

Als ze hun werk nu eens gewoon goed uitvoeren en een of andere opper sjakie monteur nog een nacheck doet hoeven dit soort dingen niet te gebeuren.

 

Het beste is nog altijd zelf het onderhoud te doen, maar ja je wilt toch de boekies bijhouden in het begin.

 

Er is niets zo frustrerend als je auto op te halen na een onderhoudsbeurt, vervolgens VEEL geld te moeten betalen en onderweg naar huis dit soort flauwekul mee te maken. kan me voorstellen dat je :evil: B O O S :evil: wordt.

 

grrrrrrrrr

Link naar reactie
Delen op andere sites

sorry om bot te reageren, maar wat een onnozele reactie john :oops:

lekker makkelijk om alle dealers en alle monteurs over één kam te scheren.

 

ik neem aan dat die monteur het niet express heeft gedaan, en vergissen is menselijk (zoals al is gezegd). je hebt wel gelijk dat je in dit geval boos wordt, maar blijf wel redelijk.

 

mijn ervaringen met 2 garages (Auto Jipp te Molenhoek en De Waal te Beneden-Leeuwen) zijn supergoed. toegewijde monteurs met liefde voor hun vak en oprechte aandacht voor mijn auto's.

door al jaren erg respectvol en vriendelijk met hen om te gaan, krijg ik misschien wel enigszins een voorkeursbehandeling. maar daaruit moge dan blijken: iedereen krijgt wat hem toekomt :)

 

@renkie:

natuurlijk k*t dat dit is gebeurd. het zou netjes zijn als de dealer het kostenloos herstelt. en verder gelukkig maar dat er geen ergere dingen zijn gebeurd en dat je was "voorbereid".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ervaring bij de dealer is dat de meeste monteurs eigenlijk best wel willen...

 

Maar dat ze onder te hoge druk van de service leiders staan die het altijd zo goedkoop mogelijk willen afhandelen...

En zo goedkoop mogelijk heeft dan betrekking op de dealer en niet op de klant.

 

Ik heb zelf slechte ervaringen met een grote dealer (Wealer Stealer)

En goede ervaringen met een kleinere dealer ( http://www.autobedrijfploemen.nl/ )waar ik wel 23km voor moet omrijden maar dat maakt me tot nu toe niks uit.

Bij deze kleinere dealer kan ik ook altijd een praatje met de monteur maken en er zelfs bij blijven terwijl hij er aan sleutelt.

En natuurlijk ,ook niet onbelangrijk, ze hebben goede chocomel :P

 

Dus ik kan niet zeggen dat alle dealers slecht zijn omdat de monteurs geen intresse hebben.

 

Misschien heeft Renkie nu net ff pech gehad.

En natuurlijk als ik het allemaal zelf kon dan zou ik ook de onderhouds beurten zelf doen.

Dan heb je nl die mobiliteits service ook niet nodig alleen een ANWB lidmaatschap voor eventueel afslepen naar je doe het zelf garage en het zelf dan fixen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De dealer lacht me gewoon uit, ik kan immers niet bewijzen dat ik het ding niet zelf fout erin gezet heb.

Maar een foutje is bij mij een schroefje vergeten, afdekkapje net niet goed erop drukken, etc.

Deze slang zit normaal gesproken tussen 2 buizen geklemt en kan er absoluut niet uit zichzelf tussenuit gaan. Ook kan iedere monteur die vaker dan 1x in de motorruimte kijkt zien dat het niet klopt. Dit is gewoon een kwestie van buis eraf voor onderhoud, buis erop en die slang er niet tussen monteren.

 

Mijn ervaring met de dealers in Winschoten (Tjeerdsma) en Groningen (Century) is bar en bar slecht. Ook hoor ik regelmatig verhalen over onderdelen die wel op de rekening staan en niet vervangen zijn, remblokken fout monteren en meer van zulke activiteiten.

In Veendam (Tjeerdsma sinds kort dacht ik) kon men met een eerder proleem ook direct, vanuit de ervaring, aangeven wat er mis was terwijl de andere 2 eerst 'moesten zoeken' . Bah, tuig is het en het is ook geen wonder dat VW zo'n slechte naam krijgt.

 

Er zullen ongetwijfeld ook goeie dealers tussen zitten (ik moet ze zelf in Nederland nog tegenkomen). Maar ook als je regelmatig de internet fora naleest zie je steeds en steeds meer verhalen van mensen die liever 10..20...30 of zelfs 40+ kilometer omrijden puur en alleen vanwege slechte ervaringen met hun lokale dealer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja.. misschien gaat mijn auto voor de APK daarom ook wel naar de Skoda dealer... nu moet ik zeggen dat Pouw Deventer en Huiskes-Kokkeler geen slechte garages zijn.. AutoHaas()voorheen Servocar) is minder goed.

 

Onderhoud doe ik toch zelf... is het ook mijn eigen schuld als ik iets niet goed vastdraai.

Link naar reactie
Delen op andere sites

sorry om bot te reageren, maar wat een onnozele reactie john

lekker makkelijk om alle dealers en alle monteurs over één kam te scheren.

 

Tja Ketelapper, onnozel vindt ik wat vergaan, maar wat genuanceerder had wel gekund idd, maar zoals je uit de andere reakties al kunt lezen zijn er toch wel vaak 'problemen' na reparaties.

 

Ik moet zeggen dat deze reaktie wel voortkomt uit slechte ervaringen die ik ook heb gehad met diverse vw dealers. Als je dan ziet dat er toch een negatieve rode lijn inzit ben je geneigd zo te reageren.

Natuurlijk maakt iedereen fouten maar je moet wel je best doen om dit zo goed als mogelijk te voorkomen in het belang van de klant.

Als je een dure auto hebt aangeschaft wil je dat deze op een goede manier wordt behandeld voor een servicebeurt. Je betaald er tenslotte veel geld voor, met name voor het arbeidsloon, en dat is hem nu juist.

En ik zweer je ik heb gezien hoe ze met auto's klanten omgaan, dat wil je niet weten. Ik heb zelfs een keer een steeksleutel gevonden in de motorruimte !! Lekker als je die tegen je kanis krijgt als je erachter zit.

 

Ik moet wel zeggen dat de vw dealers (althans hier in 't gooi) wel verbetering proberen (met de nadruk op proberen) te brengen in de serviceverlening (nabellen, e-mail etc) maar dit is meer ingegeven door een teruglopende omzet bij vw. Met name de arrogantie in de hoogtijdagen van een aantal jaren geleden vondt ik stuitend.

 

Maar goed daar ga ik weer. Het zijn altijd de uitzonderingen die ....

 

Eindoordeel: Controleer ALTIJD nauwkeurig je wagen na een servicebeurt, en ga niet klakkeloos uit dat het wel goed zit. Ik had m'n lesje al geleerd. :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

@VDub, elk nadeel heb zijn voordeel :-)

 

@Renkie, Heel vervelend wat er gebeurd is!

 

@ Johnp, Ik deel je ervaringen echter niet. Zeker Ames in Sliedrecht, super werkplaats!

 

Wat betreft de algemene lijn die genoemd wordt m.b.t. het serviceniveau van VW-dealer. Ik wil wel eens weten hoe die bepaald wordt. Wat ik daarmee aan wil geven is dat iemand die ontevreden is, zich altijd wel laat horen, de tevreden klanten minder. Het gaat naar mijn idee om de verhouding tussen het aantal klachten en het aantal werkplaatshandelingen, dat geeft een goed beeld, maar dat meten ze volgens mij nooit. VW zit immers in de top van Nederland met het aantal auto's op de weg, dus veel werkplaatshandelingen en op het eerste gezicht veel klachten. Maar zoals geschreven, wat is nu de verhouding, en hoe zit dat bij andere merken?

 

Jos

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jos, dat klopt voor een deel.... Maar wat je nu vergeet is dat bij verschilende dealer tests (anwb, autoweek) ook weer het zeer negatieve beeld naar voren komt en soms zelfs regelrechte oplichting !

 

En daar zijn het niet alleen de klagende zeikerds aan het woord, ook jan met de pet die 30 jaar terug met de Golf1 is begonnen en nu een Golf4 heeft maar als volgende auto toch maar voor een ander merk gaat ivm de slechte ervaringen met VW van de laatste jaren...

 

En ok, er zullen zeker ook positieve voorbeelden zijn. Maar naar mijn mening wordt het steeds en steeds minder.

De prijzen worden hoger, het serviceniveau wordt veel minder, arrogante verkopers die de boel bij elkaar liegen, dealers die de klant oplichten met foute rekeningen, mensen 50 euro laten betalen voor het uitlezen terwijl een dealer in het buitenland (20km verder) het voor 04,31 doet...

 

Maar aan de andere kant... Ik wil wel eens weten wie hier nu echt het gevoel heeft nog nooit te zijn verneukt door de dealer en nog nooit 1 euro teveel heeft betaald....

 

Oh, en nu vergeet ik nog iets leuks : De waterslang waar dit topic mee begon is NERGENS in Nederland op voorraad en Pon kan ook totaal niet aangeven wat de levertijd is.

1 telefoontje naar Duitsland (om 16:30) en het ding ligt morgenochtend om 08:00 klaar daar terwijl het niet op voorraad was !

Prijs ? minder dan 12 euro tov 18 euro in Nederland, jawel.. weer vele tientallen procenten goedkoper.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Renkie,

 

Maar aan de andere kant... Ik wil wel eens weten wie hier nu echt het gevoel heeft nog nooit te zijn verneukt door de dealer en nog nooit 1 euro teveel heeft betaald....

 

Ik voel mij tot op heden niet 'verneukt'. Misschien wel eens een euro te veel betaald, maar daar ben ik mij niet bewust van, dus dan doet het minder pijn. Het gaat mij om het gehele plaatje, en dan ben ik tot op heden zeer te vreden over Ames Sliedrecht. Ik moet wel de kanttekeningen maken dat bij de dealer (niet Ames) waar ik mij auto's gekocht heb een aantal keer tegen de muur opgelopen ben en daarom opzoek ben gegaan naar een andere werkplaats.

 

Voorbeeldje, bij mijn huidige Passat deed de auto-holdfunctie het niet, bleek na de aflevering. Ik gelijk gebeld, over twee weken hadden ze tijd.... ehh... ik ben toen ontploft. Toen kon het 3 dagen later, maar moeilijk... toen naar Ames gegaan, kon mijn auto gelijk laten staan en diezelfde dag opgelost. Dit terwijl zij de auto niet eens geleverd hebben.

 

(ik ging met mijn vorige auto's ook al naar Ames, maar had mij voorgenomen de werkplaats van mijn dealer weer te bezoeken omdat de inruilprijs altijd veel beter is t.o.v. andere dealers, maar helaas, de verkoper is top, maar de werkplaats laat het voor mijn gevoel nog wel eens afweten en dus weer naar Ames Sliedrecht).

 

Daarnaast verkeer ik in de (super de) luxe positie dat ik tot op heden in auto's rij die niet uit de garantietermijn zijn gelopen. Dus als het al mis is, is het 99 van 100 keer garantie.

 

Echter de auto van mijn vrouw, Golf3 Variant 1996, staat ook bij Ames in het onderhoud, tot volle tevredenheid.

 

En ok, er zullen zeker ook positieve voorbeelden zijn. Maar naar mijn mening wordt het steeds en steeds minder.

 

Daar ben ik ook wel bang voor, want ik stond (en sta) ook versteld op de manier waarop ik bij die andere dealer geholpen werd. Ik heb geen lease-auto, moet alles zelf betalen en dan verwacht je toch wel serviceniveau dat minimaal past bij de investering die je gedaan hebt.

 

Maar dit is ook een beeld dat je bij andere zaken tegen komt, keukens, TV's noem maar op. Tijden veranderen, service veranderd (helaas).

 

Jos

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil hierbij nog wel een kanttekening maken, ik denk wel dat het probleem van de werkplaats van de dealer waar ik mijn auto's koop gelegen is in een stuk beleid van bovenaf en niet in de servicemonteurs zelf. Ook die doen hun uiterste best, maar je moet wel tijd krijgen om service te kunnen verlenen en daar is het denk ik waar de schoen wringt.

 

Jos

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook voor het laatst bij een dealer geweest. Toen ik deze auto kocht dacht ik nu geen beunhaas meer maar het blijkt dat de dealer misschien nog wel erger is. Nu heb ik iemand gevonden die voor VW werkt maar in de avonduren auto's repareert en dat is voor mij ook goed.

 

De laatste keer is mij verteld dat er en spanrol vervangen is maar ik geloof er niets van. Volgens mij hebben ze er alleen olie op gespoten. Maar het kosten wel â?¬ 150,00. Dus dat bedoel ik.

 

Soms ben je blij met je dealer en soms niet, maar voor mij blijven het zakkenvullers.

 

De monteurs van vroeger zijn er niet meer, nu sluiten ze de computer aan en dat is het. Ze herkennen de geluiden van de auto niet meer.

 

Lekker positief ben ik maar ja ik voelde me opgelicht de vorige keer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De laatste keer is mij verteld dat er en spanrol vervangen is maar ik geloof er niets van.

 

Waarom niet?

 

De monteurs van vroeger zijn er niet meer, nu sluiten ze de computer aan en dat is het. Ze herkennen de geluiden van de auto niet meer.

 

Daar onderscheid VW zicht niet in, alle nieuwe auto's worden aan de computer gehangen :?

 

Gr. Jos

Link naar reactie
Delen op andere sites

De laatste keer is mij verteld dat er en spanrol vervangen is maar ik geloof er niets van.

 

Waarom niet?

 

De monteurs van vroeger zijn er niet meer, nu sluiten ze de computer aan en dat is het. Ze herkennen de geluiden van de auto niet meer.

 

Daar onderscheid VW zicht niet in, alle nieuwe auto's worden aan de computer gehangen :?

 

Gr. Jos

 

 

 

Dat van de computer dat weet ik, maar eerst waren er nog monteurs die aan het geluid van de auto hoorde wat er aan de hand was en dat is dus niet meer. Nu kunnen ze alleen dingen vervangen maar niet repareren. Ik praat over de mechanische kant niet over de electronica.

 

ik kan dat gewoon zien dat hij niet vervangen is. En ik ga gewoon niet meer terug want ik krijg dan gelijk ruzie.

 

Antonio

Link naar reactie
Delen op andere sites

Computer gebruiken als hulpmiddel is 1 ding

 

Het als excuus gebruiken om zo voor iedere scheet die ze gaan 'onderzoeken' 50 euro extra te schrijven is een 2e

 

En Antonio, ga gewoon terug en loop de chef werkplaats voorbij maar loop gewoon het directie kantoor binnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er nog niet uit of ik mijn auto bij de dealer in onderhoud ga geven voor de stempels, of bij mijn allround garage waar ik supertevereden over ben ( garage VEBO te Wagenberg ).

 

Van de week ging het lampje van het motormanagement branden op het dashbord. Ik naar de VW dealer in Nijmegen, waar ik op dat moment op familiebezoek was. Deze hebben hem aan de kast gehangen en het bleek dat er een storing was aan de nokkenas-sensor. Bij controle van deze sensor bleek deze afgebroken te zijn. Dit moet bij een beurt zijn gebeurd, want de klem was echt met lomp geweld afgescheurd. Men had de sensor blijkbaar provisorisch teruggeplaatst na het afbreken, maar helaas te provisorisch. Er moest dus een nieuwe sensor op. Deze was niet op voorraad, begrijpelijk want deze breken niet vanzelf en regelmatig. Omdat ik in de buurt van Breda woon, kreeg ik het artikelnummer mee zodat de dealer bij mij in de buurt zit deze kon bestellen. Ik dus een dag later naar de dealer bij mij in de buurt ( Wahl Oosterhout) en het verhaal uitgelegd. Ik heb het artikelnummer doorgegeven en de volgende ochtend kon ik langskomen om de nieuwe sensor te laten plaatsen. Ik de volgende ochtend op tijd ( 8 uur) op de stoep bij de mannen. Bleek het de verkeerde sensor te zijn. In Nijmegen hadden ze het verkeerde nummer opgeschreven. Dus opnieuw werd er een andere sensor besteld en vandaag is deze geplaatst. De verkeerd bestelde sensor wilden ze me in eerste instantie ook nog in rekening brengen. Dit omdat ze zogenaamd geen electronische artikelen kunnen terugsturen. Nadat ik de man achter de balie virtueel had gekeeld met bijbehorende blik in mijn ogen was men bereid om deze terug te nemen.

 

:twisted: Al met al niet echt een flitsende start met de VW dealers!!! :twisted:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, maar los van al het positieve rij jij nu ook iedere keer een eind extra omdat je 'oude' dealer niet goed genoeg is.

 

Dus dan bevestig je mijn eerdere posts ook ;)

 

 

Maar het blijft zonde :(

goedemorgen,ik plaats even een berichtje,over de vw garages,ik ben al jaren bij ton elzebroek in deventer,voor onderhoud en services,deze garage heeft alle merken in onderhoud,en voeren de reparaties perfect uit,en omgang met de klant is gewoon netjes en correct,dat is de reden dat ik daar al jaren mijn auto laat onderhouden,uit wederzijds vertrouwen,en dat moet er zijn ,groetjes henk roelofs,schalkhaar.
Link naar reactie
Delen op andere sites

ben onlangs 215 km omgereden om daar de distri enzo te laten doen. Puur op via via gehoord dat die lui goed waren.

 

En dat waren ze zeker. Niet alleen de distri maar ook een boel andere zaken hebben ze (zelf) opgemerkt en waar mogelijk meteen meegepakt.

 

Nu durf ik weer met een gerust hart 200+ door deutschland te rijden.

 

En dat had ik na het dealerbezoek om de radiator (dat moest snel gefixt) bepaald niet..... En na een grote beurt bij de dealer al helemaal niet, maar toen vertrouwde ik er nog op dat ze daar van vw's hielden.....big mistake.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind zeker ook de vw dealers nog steeds kut, ben nog geen goede tegen gekomen, helaas. Rijd nu al wat jaartjes volkswagen en heb altijd nieuw gereden, zelfs dan weten ze mijn auto nog steeds te verpesten, bouten van wiel vergeten aan te draaien, rolt me wiel gewoon van mijn auto af, centrale deurvergrendeling vergeten vast te zetten na montage speaker achter, onder beschermplaat los erin gezet en zo kan ik wel even doorgaan, nu gaat het allemaal om auto's die ik nieuw koopt en na 2 jaar inlever. Nu ga ik niet meer naar de vw dealer maar naar de honda dealer en sinds dien, je raadt het al, nooit meer problemen gehad en ook geen spook nota's meer zoals die bij vw geregeld over de toonbank gaan, moet je ook eens proberen Renkie die gasten zijn echt goed ging er al 8 jaar heen met mijn crx en nu met mijn Passat, nooit meer gezeik gehad en heeft nog nooit zo goed gereden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@pasb6

 

Ik onderschrijf een aantal zaken die je noemt, alleen kijk ik er iets positiever tegen aan

 

Op zich is dat wel een goed instelling hoor maar ook jij zal eens aan de beurt komen. en hoe was het ook alweer:

Het zijn de uitzonderingen die de regel bevestigen ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden