Ga naar inhoud
  • 0

Motor ratelt met toerental mee


tramontana

Vraag

Hallo allemaal!

 

Het is weer zover, en ik zit met mn handen in mn haar!

 

 

Heb een vw passat 3c uit 2006 met 2.0tdi BMP motorcode

Egr weg en roetfilter leeg.

 

 

Mijn auto ratelt, geluid komt onder de motor vandaan.

 

De garage dacht 2 massa vliegwiel omdat het geluid erg luid tussen de motor en bak wegkomt.

 

Vandaag dus 2massa vliegwiel voor de 2de keer vernieuwd met als resultaat nog steeds klapperend/ratelend geluid.

 

 

Hebben jullie een idee waar ik het zoeken moet? morgen weer terug naar de garage namelijk.

 

 

 

Bij voorbaat dank

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Volgens mij is er een probleem met de ketting naar de oliepomp en het tandwiel ervan dat deze helemaal versleten is! En dan maakt ie een t...... Herrie

 

Kijk even naar dit topic http://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/35912-motor-geluid-20-tdi/?hl=oliepomp&do=findComment&comment=640246

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb ff mee lopen zoeken op het internet, maar je leest van alles wat het kan zijn. Van toplagen tot nokkenas en een egr klep die vast zat( alleen die rookte weer heel erg). Hoeveel heeft ie gedraaid? Misschien sowieso wel verstandig om het asje te vervangen.

 

Het is lastig om wat te roepen op afstand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Egr is weg.

 

Geluid komt echt van onder de auto.

Als je met de neus aan de voorkant van de auto staat. Hoor je het aan de rechterzijde van de carterpan.

 

Hij staat nu weer bij de garage. Monteur vermoed nu een kapje in de carterpan omdat hij een droge trilling hoort. Ratelend beetje blikachtig geluid. Het is niet het vliegwiel.

 

Iemand misschien een idee welk kapje hij bedoelt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb even zitten kijken op de onderdelen lijst en plaatjes, maar er zit niks in van een plaat. De balansasmodule met ketting is gebruikt tot 09/05 ook voor de bmp motor en daarna de "moderne" met het beruchte asje wat rond word. Ik neem aan de ze de carterpan eronder uithalen om te kijken, laten ze dan meteen het asje vervangen van een paar euro.

 

Ik ben wel benieuwd wat het is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Brandstof verbruik gemiddeld 5.5l. Rookt niet. Volledig vermogen.

 

Dsg schakelt ook gewoon normaal.

 

Als ik rij hoor je tsjaktsjaktsjak.

 

Als je hem in de N zet en staat op de brug en je zit met je hoofd onder de carterpan/dsg klinkt het alsof er een paar knikkers in zitten. Het ratelt luid. Echt lawaai.

 

 

Is gekomen nadat ik over een vervelende korte drempel ben gereden. Reed niet hard maar de auto bonkte wel op de grond. Drempel heeft auto niet geraakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden