Ga naar inhoud
  • 0

Motor ratelt met toerental mee


tramontana

Vraag

Hallo allemaal!

 

Het is weer zover, en ik zit met mn handen in mn haar!

 

 

Heb een vw passat 3c uit 2006 met 2.0tdi BMP motorcode

Egr weg en roetfilter leeg.

 

 

Mijn auto ratelt, geluid komt onder de motor vandaan.

 

De garage dacht 2 massa vliegwiel omdat het geluid erg luid tussen de motor en bak wegkomt.

 

Vandaag dus 2massa vliegwiel voor de 2de keer vernieuwd met als resultaat nog steeds klapperend/ratelend geluid.

 

 

Hebben jullie een idee waar ik het zoeken moet? morgen weer terug naar de garage namelijk.

 

 

 

Bij voorbaat dank

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

altijd moeilijk zo iets, en zeker bij het niet horen van het originele geluid. Dit filmpje geeft ongeveer het geluid...

het lijkt mij niet het geluid van een drijfstang, ik heb het onlangs gehad op een Mondeo van 2009 met 129000km dat maakt een ander geluid, ik ga eens zien of ik dat filmpje nog heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo allemaal,

 

Ratel geluid kwam uit Balansasmodule.

 

Weggebracht voor balansasmodule en daar hebben ze nog even verdergekeken.

 

De krukas was al wat ingesleten. 1,5jaar geleden nieuw revisieblok erin laten zitten. 130000km verder dit gezeik alweer.

Monteur zei dat het misschien beter was om weer een nieuwe motor te plaatsen.

 

Totale reparatie incl dsg olie vervangen lag bij 2200 eur0.

 

Was er dus gelijk weer klaar mee. Het liefst had ik de auto inelkaar getrapt en naar de sloop gebracht.

Maarja, er zit in 3 jaar tijd alweer 16000 euro aan onkosten in, dus zal er helaas mee door moeten rijden.

 

 

Word nu dus weer een nieuwe motor ingelegd, deze keer maar geen revisie.

Heb een goed blok gevonden met 62000 op de klok. Plaats nu een BMM i.p.v. BMP.

 

Voordeel, oude motor kan ik behouden, zit namelijk nieuwe turbo en hogedrukpomp op.

Heb dus weer wat reserveonderdelen.

 

Maandag word die geplaats, afwachten maar.

 

Maar aan volkswagen begin ik noooiiitt meer! En ja, mijn auto krijgt iedere 15000km nieuwe olie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

wat een tegenslag :/

 

ik zie op internet dat het nogal een meer voorkomend probleem is, ook met de speling van oliepompasje

 

zoals ik het vind op internet, zijn ze van het systeem afgestapt. Ik heb een 1.6cr dus die zou normaal dat niet hebben. Maar is de aandrijving van oliepomp nu beter in deze motoren? Of moet ik me ook ergens zorgen overmaken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden