Ga naar inhoud

Behoefte aan review/ervaringen stelsel Ja/Nee


sopi

Aanbevolen berichten

Na een wat minder plezierige ervaring met de aankoop van een onderdeel via het forum.  Bedacht ik met dat er geen manier is op het forum om je ervaringen te delen. 

Tuurlijk iedereen kan een topic aanmaken en je gal spugen maar daar hebben we als forum weinig aan en levert ook alleen maar irritatie op bij de hoofdrolspelers en de lezers.

 

Nu vroeg ik me af wat men ervan vindt als er een manier zou komen waarin je kort je ervaring (positief en/of minder positief) kan delen. Zelf denk ik dan aan een systeem wat lijkt op het systeem dat tweakers gebruikt.

 

Daarin kan je je ervaring in sterren waarderen en er een korte omschrijving bijzetten. Natuurlijk gaat het dan om beide kanten de verkoper en de koper. Zo kan men vrij snel of beide kanten hun afspraken nakomen.

 

Ik ben benieuwd of er behoefte bestaat voor een dergelijk systeem.

 

Deel uw mening.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is geen behoefte aan, aangezien "wij" als forum niet als tussenpersoon fungeren en niet aansprakelijk zijn voor in- en verkopen van en door forumleden.

Overigens behandeld/beoordeeld tweakers.net winkels/webshops.

 

Doorgaans adviseren we al bedrijven waar goede ervaring mee is.

 

Je mag gerust ergens in je gal spuwen, liever in een bericht aan ons moderators. Wij kunnen dan ook evt de andere kant aanhoren en kijken of je de zoveelste bent die klaagt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gooi het voorval in de groep en dan kunnen we zelf nog kiezen om bij die bepaalde persoon nog te kopen of niet.

 

Als je iets wil verkopen dan laat je het gewoon netjes verlopen en hou niks achter. Is er iets waar aandacht moet op gegeven worden (beschadiging, ontbreken van iets) dan meld je dit ook gewoon.

 

Jammer dat er mensen zijn die dit dus niet doen en ik zou er zelf niet mee overweg kunnen om iemand van het forum te bedotten aangezien we nog wel eens wat tijd doorbrengen op het forum en elkaar dan nog wel eens treffen in een 1 of andere conversatie. Weliswaar niet in real life maar toch.

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is geen behoefte aan, aangezien "wij" als forum niet als tussenpersoon fungeren en niet aansprakelijk zijn voor in- en verkopen van en door forumleden.

Overigens behandeld/beoordeeld tweakers.net winkels/webshops.

 

Ben ik volledig met je eens dat het noch het forum noch de moderators een partij is in een overeenkomst tussen 2 forumleden!

Op tweakers kan je naast winkels/webshops ook de leden beoordelen. Neem maar eens een kijkje bij de 'Vraag & Aanbod' sectie

 

Doorgaans adviseren we al bedrijven waar goede ervaring mee is.

 

Je mag gerust ergens in je gal spuwen, liever in een bericht aan ons moderators. Wij kunnen dan ook evt de andere kant aanhoren en kijken of je de zoveelste bent die klaagt.

 

Is ook gebeurd en zonder tussenkomst van je collega moderator was deze deal nog steeds niet afgerond. Ondanks dat ik zeer tevreden ben over zijn hulp gebeurd dit wel achter de schermen en kunnen andere forumleden hetzelfde overkomen.

 

 

Gooi het voorval in de groep en dan kunnen we zelf nog kiezen om bij die bepaalde persoon nog te kopen of niet.

Dit is inderdaad een van de redenen, is het openlijk dan kan een ieder zelf besluiten of men nog wil handelen. Maar gooi ik het gewoon in een topic in algemeen bijvoorbeeld dat kan het al snel uitlopen in een vervelende topic en dat is niet mijn inzet.

 

Als je iets wil verkopen dan laat je het gewoon netjes verlopen en hou niks achter. Is er iets waar aandacht moet op gegeven worden (beschadiging, ontbreken van iets) dan meld je dit ook gewoon.

 

Jammer dat er mensen zijn die dit dus niet doen en ik zou er zelf niet mee overweg kunnen om iemand van het forum te bedotten aangezien we nog wel eens wat tijd doorbrengen op het forum en elkaar dan nog wel eens treffen in een 1 of andere conversatie. Weliswaar niet in real life maar toch.

Hulde voor je instelling, dacht iedereen maar zo!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zich vind ik de gedachte niet verkeerd al snap ik de reactie van de moderator ook wel.

Wel vind ik de "opmerking" "wij" in de diverse reacties een beetje vervelend.

Dit forum is "wij", want zonder "ons" geen forum.

 

Maar goed, heb je een negatieve ervaring over een aankoop bij een ander forumlid: delen!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zich vind ik de gedachte niet verkeerd al snap ik de reactie van de moderator ook wel.

Wel vind ik de "opmerking" "wij" in de diverse reacties een beetje vervelend.

Dit forum is "wij", want zonder "ons" geen forum.

 

Maar goed, heb je een negatieve ervaring over een aankoop bij een ander forumlid: delen!!!

Hier sluit ik me bij aan ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat hoeft van mij niet. Ik heb er geen behoefte aan en een aankoop van een forummember moet je met die persoon afhandelen. Dus klachten bij de persoon in kwestie.

 

Dat is en blijft de eerste stap. Maar wat als er geen enkele reactie komt en je dus compleet genegeerd wordt. Dan is het lastig om de klacht met de persoon in kwestie op te lossen.

 

 

Op zich vind ik de gedachte niet verkeerd al snap ik de reactie van de moderator ook wel.

Wel vind ik de "opmerking" "wij" in de diverse reacties een beetje vervelend.

Dit forum is "wij", want zonder "ons" geen forum.

 

True...van deze opmerking in deze post krijg ik persoonlijk ook een vervelende nasmaak, is nogal een aanname. "Wij kunnen dan ook evt de andere kant aanhoren en kijken of je de zoveelste bent die klaagt."

 

Maar goed, heb je een negatieve ervaring over een aankoop bij een ander forumlid: delen!!!

 

 

Ik ben van mening dat mede-forumleden elkaar niet besodemieteren.

Als het toch eens mis gaat weet ik de moderatoren te vinden.

En ff een nieuw topic aanmaken met "name and shame"

 

En juist dat 'name and shame' topic wil ik voorkomen, op dat soort topics zit het forum ook niet te wachten.  

Het benaderen van een moderator was ook de oplossing in mijn geval maar het zou niet zover hebben moeten komen. Denk niet dat de moderators zitten te wachten op dat soort berichten.

 

Het is me verder wel duidelijk dat een dergelijk systeem er met grote waarschijnlijkheid niet zal komen. Ergens wel jammer maar vanuit beheers oogpunt (mogelijk veel werk) ergens ook wel begrijpelijk.

aangepast door sopi
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het verhaal, dan kan een ieder voor zichzelf bepalen of ik pietluttig ben, of dat de verkoper het niet netjes heeft afgehandeld.

 

18 juni - 8 berichten heen en weer over koop van een onderdeel, overeenstemming bereikt en betaling direct gedaan.

25 juni - bericht aan de verkoper of het nog gelukt is met pakketje.

reactie: dacht dat ik het onderdeel nog had maar had me vergist, heb een nieuwe besteld en komt vandaag of morgen binnen en stuur ik gelijk door naar je.

(had ik best willen weten, had ik zelf kunnen beslissen of ik wilde wachten of zelf verder zou zoeken. Maar oke, hij probeert het op te lossen.)

1 juli - weer bericht aan verkoper of het nog gelukt is met het pakketje.

reactie: Is gisteren binnengekomen en stuur ik morgen naar je op

2 juli - bericht aan verkoper dat ik achteraf gezien het via Ali had kunnen doen, had ik voor iets meer dan de helft van de prijs er 2 gehad.

reactie: geen, niet eens gelezen

7 juli - wederom bericht aan verkoper of het pakketje echt verstuurd is want nog steeds niks binnen

reactie: geen, niet eens gelezen

18 juli - weer bericht met een samenvatting tot nu toe en mijn ergernissen daarover.

reactie: geen, niet eens gelezen

 

19&25 juli - contact met moderator - die heeft op de 25ste een mail verzonden. Waarop hij binnen enkele uren reactie krijgt. - Pakket gaat maandag 27 juli op de post

 

27 juli - Mijn pm's zijn gelezen...waarschijnlijk om mijn adres op te zoeken

reactie: geen

 

28 juli - eerste keer aangeboden (niemand thuis)

29 juli - pakket ontvangen.

 

29 juli - bericht aan verkoper om mijn ongenoegen te uiten

reactie: geen, niet eens gelezen

 

Dit alles terwijl de verkoper dagelijks op het forum actief was/is en ook reageerde in topics en zelfs in zijn eigen verkooptopic.

 

Op 27 juli heeft hij pas mijn pm's (verzonden na 1 juli) gelezen (dus pas na tussenkomst van moderator). Tot op heden heb ik na 1 juli geen reactie meer gekregen.

Bij nieuwe pm's krijg je een melding op het forum (afhankelijk van je instellingen ook in je mail). Het niet reageren en gewoon negeren van pm's is dan een bewuste keus!

 

De hele deal heeft 6 weken geduurd waarvan 4 weken zonder enig contact of reactie vanuit de verkoper. Ik ben ervan overtuigd dat ik zonder tussenkomst van de moderator nog steeds niets had ontvangen. Hulde voor de moderator in kwestie!

 

Zelfs op marktplaats heb ik dit nog nooit meegemaakt.

 

Dit gedrag past niet bij een forumlid die ruim 3 jaar lid is, 2000+ berichten heeft geplaatst en behoorlijk aanzien geniet vanwege zijn verkoopactiviteiten, kennis en hulpvaardigheid. 

 

Voor de volledigheid: onderdeel is in goede staat ontvangen en het ging niet om grote bedragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vervelend om te lezen maar (is niet vervelend bedoeld hoor) we lezen/horen nu alleen jouw kant van het verhaal. Gelukkig is alles, hoewel het te lang heeft geduurd wel opgelost.

Ik zeg maar zo, eerlijkheid duurt het langst.

En.....

Zeg wat je doet,

Doe wat je zegt, en

Zeg wat je gedaan hebt.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet er zitten altijd 2 kanten aan een verhaal, en als je iets gekocht heb wil het het liefst gisteren hebben. Bij de koper is de nood hoger dan bij de verkoper. Vergeet dit als verkoper ook niet. De ergenis zit vaak in de communicatie die er niet is of slecht is. Mijn moeder zei altijd, als ge niet wil dat het u geschiet, vlik het ook een ander niet.

 

Grt jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou na 6 weeken voor de en pakket je en dat nog in nederland zit.

 

Voorbeeld Van China heb ik spullen in 2 a 3 weken binnen en dan weet ik dat het komt tussen die periode

.

Maar hier in nl moet het binnen 3 dagen binnen zijn

aangepast door Fai
Link naar reactie
Delen op andere sites

lullig hoe het is gegaan maar, heb je het product nu? zo ja is het naar wens?

 

Goedkoper krijgen is altijd mogelijk, alleen is de verkopende partij niet verplicht je hier op te wijzen!!

Hoe zuur het ook is op het moment dat je het kocht was of ben je het eens met de prijs, dat je het daarna goedkoper kan krijgen ligt ook een beetje aan het voor werk of hoe greetig je ben. Start een topic en vraag anderen naar prijzen en ideeen, er is geen mod of imand heeft het wel een keer gedaan. Neem de tijd en onderzoek, dit leverd echt wat op. Gedeelde smart is halve smart, je ben echt niet de eerste die dit overkomt.

 

Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat het bij de TS niet echt gaat om het goedkoper vinden van het onderdeel maar gewoon om hoe dit alles verlopen is.

 

Had namelijk een paar weken geleden ook toegezegd op een onderdeel en dan later een set gevonden waarin dit onderdeel al aanwezig was. Ik heb gewoon de verkoop/aankoop laten doorgaan terwijl ik zeker ben dat ik het onderdeel nu dubbel ga hebben. Was gewoon niet netjes om de zaak te cancelen terwijl de aanbieder al het onderdeel in gereserveerd had gezet en misschien andere geïnteresseerden heeft moeten weigeren. (hoewel de aanbieder er waarschijnlijk geen probleem van gemaakt zou hebben, maar beloofd is beloofd ook al had ik nog niet betaald)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De prijs is echt niet de issue.....ben absoluut geen onbekende met Ali, heb er genoeg ervaring mee. Was het me om de prijs gegaan dan had ik het heus wel via ali gekocht. Maar ik wilde niet zo lang wachten, dus via het forum (normaal gesproken toch echt wel binnen 3-5 dagen binnen) gekocht. Kan natuurlijk altijd sneller via de dealer maar toch

 

Juist ja...

Een man een man een woord een woord

Behandel anderen zoals je zelf behandeld wilt worden 

enz enz

 

Elk verhaal heeft 2 kanten maar zoals je gelezen hebt weet ik die, door uitblijven van reacties, ook niet.

 

Verder ben ik er klaar mee en hoop ik dat het in de toekomst met anderen wel op een normale manier verloopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden