Ga naar inhoud
  • 0

Board computer


Anno

Vraag

17 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Oeh, je gooit wat zaken door elkaar denk ik.

- er is een module die je motor aanstuurt (engine ecu). 

- er is een module die al je verschillende interne bussen aan elkaar knoopt en de OBD connector aanstuurt (gateway)

- er zijn tig andere modules in je auto die elke een eigen functie hebben

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dan zijn er dus veel meer in een auto te updaten dan ik dacht. 

 

Oke de ECU. Nee de auto is niet gechipt. Als je niet meerekent dat het een 140 pk diesel is. Nu nog hoe kom ik er aan? 

En voor de gateway worden daar ook bugs etc. uit gehaald door vw? of doen ze zulke dingen niet?

 

zijn er ook firmware "pakketten" die alle modules updaten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Op deze site kun je voor elk partnummer (of deel van partnummer) zoeken of er officiële updates vanuit VW zijn:

http://vag-flashinfo.kluthr.de/index.php?partno=

 

Interessante die link. Alleen heb ik geen part nummers en las dat files niet te downloaden zijn. Dit is toch juist dan de bedoeling. Om zo de ECU of andere te updaten?

 

Dus hoe kom ik aan de bestanden en ik neem toch aan dat het voor dealers makkelijk wordt gemaakt door een totaal pakket te maken met alle updates bijelkaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Waar je consumentenapparatuur voor thuisgebruik nog wel eens zelf kan flashen, is dat bij auto's technisch wel mogelijk maar wordt dat door fabrikanten niet vrijgegeven.

 

Reden lijkt me vrij voor de hand liggen, doe je namelijk iets verkeerd, dan is zo maar ineens je auto onbruikbaar.

 

Als je wil flashen, ga dan bij forumsponsor VAGtechniek langs. Een VW dealer is vrijwel nooit bereid om het op initiatief van de klant te doen.

aangepast door bm-er
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zit veel in de computerwereld en heb als hobby modeltreinen. Hier heb ik veel ervaring met bugs. Bugs kunnen zichtbaar of onzichtbare gevolgen hebben. Windows zit ook vol met updates, ook linux.

Als het werkt dan werkt het, er kan ook iets niet werken waarbij jij denkt dat dat normaal is.

En dat autofabrikanten niet de mogelijkheid bieden om mij als eigenaar de auto te updaten met als argument dat dan de auto wel eens niet meer zou werken, dit geld natuurlijk voor elk product. Volgens mij de simpele reden de zakken van de dealers te spekken. Ik vraag mij zelfs af of dit wettelijk wel mag in nederland, maar dat is een andere discussie.

Nuenen is erg ver bij mij vandaan.

Zonder release notes weet ik natuurlijk niet welke bug opgelost zijn, in de release notes staan ook de benamingen . En of er nog onopgeloste bugs zijn.

aangepast door Anno
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat is je doel, alles flashen wat er te flashen is, of wil je een betrouwbare auto?

Andere vraag die je jezelf kan stellen is of je zelf in staat bent om alle mogelijke problemen die zich eventueel kunnen voordoen nadat iets geflashed is zelf ook weer kan oplossen.

 

De gevolgen van een fout bij het flashen of configureren kunnen bij een auto heel anders zijn dan bij een modelbaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

1 minuut stilte voor de vele moederborden die ik ooit heb zien sneuvelen Door een bios update die fout liep. Dit is in principe hetzelfde, het risico is er dus altijd dat het mis gaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

2-de minuut stilte voor m'n stuurhuis dat gesneuveld is door te flashen... heel lastig te rijden zonder servo...

 

grtz, dre

Iets zegt me dat je dat stuurhuis niet snel zal vergeten :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden