Ga naar inhoud

HULP nodig in Frankrijk!


Teddemans

Aanbevolen berichten

Beste mede forumleden, eergisteren weer begonnen aan een heerlijk verdiende vakantie, ditmaal in France. Na twee ontspannen dagen toeren aan gekomen in Joyeuse. Eenmaal alle bende te hebben uitgepakt en even bijgeslapen de omgeving gaan verkennen, al snel hoorde ik een verontrustend geluid links achter. Dit was vooral te horen wanneer ik over een drempel of putdeksel rijd. Het klinkt alsof iemand dan staat te rammelen met een bak moeren oid. Heeft iemand enig idee wat het mogelijk kan zijn? Ik maak me wat zorgen voor de terugreis! grt uit Frankrijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij een gebroken veer hangt de auto door, en zoals Marko zegt kapotte schokbreker, zakt hij niet door maar dempt niet meer. dus even op de auto duwen en kijken of hij meteen terug komt.

 

grt Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien zeg ik iets stoms. bvb mij excusses. Maar bij mijn links achter zitten wat dingen voor de auto. Krikkie hoesie met wat sleutels. Oude wiel moeren. Misschien los geraakt.?

 

verzonden met één pienter apparaat

Daar denk ik ook aan, maar mocht je niets vinden, laat toch eventjes wat vitale delen nakijken in een garage, Neem geen risico, veiligheid boven alles.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een lekke schokdemper heb dan loop je achterkant te stuiteren van hier tot tokio,je achterkant leunt dan puur op de veren,maar je hoort geen gerommel,dat zou dus wel kunnen met een gebroken veer die bij het stuiteren over en drempel of een put deksel lekker geschud word...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga beide opties nog even bekijken. Kan moeilijk onder de auto komen. Heb hem net met 1 kant op de stoep gezet om zo beter zicht te verkrijgen. maar hier ook niets door kunnen vinden. Heb inderdaad ook sleutels enz..bij het reservewiel liggen dus zal dat ook ff leegpakken. Verder valt ook op dat mijn ruitensproeiers veel minder druk lijken te hebben..komt nu echt een pis straal uit. Het 1 kan toch niet te maken hebben met het andere?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag bij de plaatselijke Renault dealer geweest. VW dealer was veel te ver weg. Uiterst vriendelijke mensen. Na even zoeken en praten met handen en voeten, het linker achterwiel verwijderd. Op het eerste gezicht niets aan te zien. Of toch wel...in de draagarm een klein stukje van de veer gevonden, afgebroken. Uiteraard niet op voorraad hier, en het kan dus volgende week dinsdag gemaakt worden. Direct 2 nieuwe veren aan de achterzijde, kosten 382,-. Hoor graag wat jullie ervan vinden, en kan ik er tot dan voorzichtig mee blijven rijden? Is anders ook zonde van de vakantie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veer kost los tussen de 50 en 70 euro per stuk bij Winparts dus het ligt eraan of je het zelf kan doen en hoe veel centimeters er van de veer afgebroken is. Of je naar huis kan rijden.

 

Ik had het ook met mijn T5, veer gebroken (stukkie eraf) en pas bij de keuring wist ik er vanaf omdat de dealer het liet zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

thanks voor alle reacties...Vandaag was dan de dag. Passat naar een Renault garage! in Frankrijk. Beiden veren zijn vervangen, maar nog steeds wat geluid links achter. Volgens de monteur was, als ik het goed begrepen heb, ook een rubber/hoes aan vervanging toe, en kon deze de oorzaak van de klachten zijn. Op mijn vraag waarom ze deze niet gelijk ook hebben vervangen of mij even gebeld hebben, antwoordde hij dat zij dit ook niet op voorraad gehad hadden. Maar goed aan mijn oude veren te zien die ik mee terug genomen heb waren ze ook zeker aan vervanging toe. Daarbij ook nog een prop in mijn achterband gemaakt aangezien deze van de week ook bijna leeg was. Zal wel een gaatje in hebben gezeten. Ik had hen gevraagd hierna te kijken. Bij terugkomst op de camping weigerde het raam links achter dienst. Ging niet meer mee omhoog...zal wel niet in goed in de armatuur hangen. al met al een beroerd weekje voor de Passat! Misschien komt het einde wel in zicht voor hem...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden