Ga naar inhoud
  • 0

Start en temperatuur probleem passat 1.8 20v bj 1999


Sander83

Vraag

Hallo mijn naam is Sander ben hier nieuw en ik heb een probleem met de passat.

Ik heb de auto net 2 dagen (passat 1.8 20v bj 1999) en hij heeft een start probleem.

Als ik de auto s'morgens start doet hij het goed maar na een stuk rijden en zet hem voor 20 30 min uit start hij daarna zeer slecht en dit gaat de gele dag door tenzij ik hem binnen korte tijd weer start dan start hij wel weer in 1 x.

Ook kwam ik erachter dat de temperatuur op de snelweg niet hoger dan 70 80 graden wordt alleen stationair 90 graden (ligt dit aan een defecte thermostaat?)en kunnen deze 2 problemen met elkaar te maken hebben de auto rijd verder goed.

Ik hoop dat jullie een id hebben

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Welkom op het forum. Voorstellen is niet verplicht maar wordt zeer gewaardeerd.

Mocht je je eigen en je passat voor willen stellen kan dat in het Ik ben.....En ik rij..... topic.

Bent u blij met onze hulp, steun dan de club.Zo wordt je Full Member

Veel leesplezier.

 

Je brandstof verbruik zal ook wel hoger zijb dan normaal.

Temperatuur sensor defect. Je verzuipt continue omdat de waarde wss iets van -40 aangeeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Allebei vervangen. Het beste.

 

Doordat sensor kapot is geeft hij een wss te lage temperatuur aan en daardoor wordt er flink brandstof je kamers is gespoten.

Als je de motor uitzet zit er gewoon nog te veel benzine waardoor ie verzuipt als het ware.

Dat was igg bij de seat van mn vrouw aan de hand en was opgelost door vervangen temp sensor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Welkom met je 3B

I.v.m hoog brandstofverbruik laatst de temperatuursensor en thermostaat ook laten vervangen en laten uitlezen

Koste iets van 57,00 ex arbeid

Had overigens geen startprobleem

aangepast door tiptronic
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo

Ik heb de temperatuur sensor vervangen maar de auto start nog steeds slecht wanneer de motor warm is.

S'morgens start in 1 x maar na een stukje rijden auto uitzetten na 10 min start hij wel in 1 x maar na een half uur niet.

Iemand hier bekend mee ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hi,

 

Ik ben nieuw op de forum en heb zelfde type auto. Heb al andere half jaar ditzelfde probleem. Begon met temperatuursensor te vervangen. Bleef startproblemen houden. Bij garage laten uitlezen. Krukassensor en hoofd relais laten vervangen. Nog steeds zelfde probleem, iets ander gedrag.

Vorige week nogmaals naar garage. Twijfelde aan de juistheid van mijn temperatuur sensor. Koelmiddeltemperatuur kwam zelden boven 70 graden. En na een half uur uit laten staan, sloeg motor niet aan. Na paar uur wachten wel weer.

Dus garage op chassisnummer nieuwe temperatuursensor geplaatst. Auto werd daarna niet meer warm. Uiteindelijk de thermostaat vervangen. En Viola, auto start en rijd weer super. Temperatuurmeter binnen 10 min op 90 graden.

Als ik goed begrijp heb je alleen koelmiddel temperatuursensor laten vervangen. Als de symptonen zijn dat de temperatuur laag blijft, vervang thermostaat. Bij mij heeft dat geholpen. Uitlezen gaat je dat trouwens niet laten zien.

Laat maar weten of het geholpen heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Herkenbaar probleem, slechte start met warme motor (na circa 20 minuten wegzetten) ik heb dat al zolang ik de wagen heb, nu bijna zo'n 8 jaar schat ik.

 

Eerst zelf de temp sensor vervangen : probleem bleef.

 

Daarna thermostaat laten vervangen : probleem bleef.

 

Probleem van slechte warme start was dus daarvoor en nu helaas ook nog steeds aanwezig.

 

Benzine verbruik lijkt het laatste jaar wel iets hoger,

aangepast door Max1966
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden