AdriaanB Geplaatst 13 maart, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 13 maart, 2015 Weet iemand misschien of je bij de 1,8 TSI motor het oliefilter zou kunnen vervangen zonder eerst de olie af te tappen? Het oliefilter zit bovenop het motorblok, dus je zou verwachten dat alle olie er bij stilstaande motor uitloopt, het blok/carter in. Reden hiervoor is dat ik vorig jaar longlife olie in de motor heb gedaan, en nu een jaar en 10.000 km verder ben. De longlife olie zou tot 30.000 km mee kunnen zeggen ze, maar een standaard oliefilter is daar niet geschikt voor. Omdat het filter minder dan een tientje kost, wil ik het toch maar gaan vervangen, ook al is de olie nog niet zover. Iemand dit al eens geprobeerd? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 -=mYst=- Geplaatst 13 maart, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 13 maart, 2015 ik KAN me vergissen, maar is het niet zo dat je longlife olie ook best jaarlijks ververst, ook al kom je niet aan de kilometers? Verder ga je dan toch ook je oliepeil moeten checken, want er zit dan nog olie in de filter. Bijvullen ga je volgens mij sowieso moeten doen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 13 maart, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 13 maart, 2015 kun je er gerust uithalen, wel even voorzichtig doen anders zit alles onder.. persoonlijk zou ik nog 5dkm wachten en zowel olie als filter vervangen. Voor je het weet verbruikt je motor meer olie dan benzine.. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 AdriaanB Geplaatst 13 maart, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 13 maart, 2015 Ja misschien is dat nog wel het handigst, ik wacht nog een half jaar en vervang het filter en de olie dan ineens. Was nog best dure olie trouwens, 74 euri voor 5l bij Brezan. Daarom vind ik het eigenlijk zonde om de boel nu al te vervangen Volgende keer er maar weer 'gewone' 5W30 502.00 in... Bedankt voor de reacties, groet Ad Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 13 maart, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 13 maart, 2015 veel duurder zijn motorschades etc.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Schippersss Geplaatst 13 maart, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 13 maart, 2015 (aangepast) Filter loopt leeg idd. Ik rij ook met LL olie en hou het op 15.000km ivm dat deze motoren nogal last hebben van olie verbruik en die van mij draait 'iets' meer vermogen. Nu is het wel zo dat ik niet schrikbarend veel rijd, maar met veel km per jaar dan loopt dit wel aardig in de papieren natuurlijk. 13 maart, 2015 aangepast door Schippersss Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 13 maart, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 13 maart, 2015 wat heet veel km's met een 1.8t benzine.. degene die doorgaans meer dan 20dkm rijden, rijden diesel (of gas), het kost de meesten dus gewoon 1x per jaar nieuwe olie. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 TinusTG Geplaatst 14 maart, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 14 maart, 2015 Dat is idd dure olie, ik koop Castrol edge fst 5w30 op het net voor 35/37 euro voor 5 liter.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 -=mYst=- Geplaatst 14 maart, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 14 maart, 2015 wat heet veel km's met een 1.8t benzine.. degene die doorgaans meer dan 20dkm rijden, rijden diesel (of gas), het kost de meesten dus gewoon 1x per jaar nieuwe olie. ik geloof sowieso niet in die overdreven lange intervallen. om de 15 000 km verse olie en filters lijkt me niet overdreven (het is iig 'n pak beter voor mijn gemoedsrust) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 IHC966 Geplaatst 15 maart, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 15 maart, 2015 Inderdaad, rij +/- 7.000 per jaar. Maar elk jaar wel een nieuw filter en verse olie. Die lange intervallen zijn op den duur alleen maar slecht voor de motor. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 15 maart, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 15 maart, 2015 ik hoorde vandaag van een e-tron rijder dat die auto elke 15dkm naar de dealer moest voor service.. Ongeacht het aantal benzine-km's.. ze worden wel verstandig Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 -=mYst=- Geplaatst 15 maart, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 15 maart, 2015 ik hoorde vandaag van een e-tron rijder dat die auto elke 15dkm naar de dealer moest voor service.. Ongeacht het aantal benzine-km's.. ze worden wel verstandig tja, gevalletje eigen ervaring coming up: ik doe onderhoud om de 15 000 km, ik maak gemiddeld zo 'n 25 000 km per jaar. Zou ik ook kunnen zeggen dat ik longlife erin mik en 1 keer per jaar onderhoud. Had ik dan bespaard? het zou niet veel zijn, want ware het niet dat ik zo 'n korte interval aanhou, dan had ik bij de beurt van 15000 km niet gezien dat de hoes van mijn aandrijfas compleet gescheurd was, die zou zijn drooggelopen en ik had een veel duurdere herstelling aan mijn broek dan die kostprijs van enkel die ashoes en die extra smering. Dus ja... om 't op zijn "oud hollandsch" te verwoorden: "Tel uit je winst" Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vinniepilon Geplaatst 16 maart, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 16 maart, 2015 tja, gevalletje eigen ervaring coming up: ik doe onderhoud om de 15 000 km, ik maak gemiddeld zo 'n 25 000 km per jaar. Zou ik ook kunnen zeggen dat ik longlife erin mik en 1 keer per jaar onderhoud. Had ik dan bespaard? het zou niet veel zijn, want ware het niet dat ik zo 'n korte interval aanhou, dan had ik bij de beurt van 15000 km niet gezien dat de hoes van mijn aandrijfas compleet gescheurd was, die zou zijn drooggelopen en ik had een veel duurdere herstelling aan mijn broek dan die kostprijs van enkel die ashoes en die extra smering. Dus ja... om 't op zijn "oud hollandsch" te verwoorden: "Tel uit je winst" Of ons bin zuunig. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 -=mYst=- Geplaatst 16 maart, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 16 maart, 2015 Of ons bin zuunig. welja... of dat dus Ik denk echter wel dat mijn argument duidelijk was he? 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
AdriaanB
Weet iemand misschien of je bij de 1,8 TSI motor het oliefilter zou kunnen vervangen zonder eerst de olie af te tappen?
Het oliefilter zit bovenop het motorblok, dus je zou verwachten dat alle olie er bij stilstaande motor uitloopt, het blok/carter in.
Reden hiervoor is dat ik vorig jaar longlife olie in de motor heb gedaan, en nu een jaar en 10.000 km verder ben.
De longlife olie zou tot 30.000 km mee kunnen zeggen ze, maar een standaard oliefilter is daar niet geschikt voor.
Omdat het filter minder dan een tientje kost, wil ik het toch maar gaan vervangen, ook al is de olie nog niet zover.
Iemand dit al eens geprobeerd?
Link naar reactie
Delen op andere sites
13 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten