Ga naar inhoud

AdriaanB

Members+
  • Aantal items

    34
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over AdriaanB

  • Verjaardag 02-06-1964

Profile Information

  • Geslacht
    Male
  • Plaats
    Haarlemmermeer
  • Naam
    Adriaan

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

AdriaanB's Achievements

1

Community reputatie

  1. Mijn Passat 1.8 TSI uit 2009 lekt alleen koelvloeistof als hij een tijd stilstaat. Na drie dagen stilstand moet ik een halve litee bijvullen. Ik verdenk het thermostaathuis, de lekkage zit, voor zover ik kan nagaan, aan de motor voorzijde (achter de radiator en onder het inlaatspruitstuk/ inspuiting). Kan er erg slecht bij, ik kan geen beschijving vinden hoe de thermostaat(pakking) vervangen moet worden. Auto rijdt verder goed, behalve de lekkage heb ik verder geen klachten. Ik heb iets gevonden waarbij de dynamo wordt gedemonteerd, maar zou dat echt nodig zijn? Wie weet raad? Bedankt Ad
  2. AdriaanB

    Schakeladvies

    Ok heren, dank voor de reakties. Auto is van januari 2009 dus dan zal het er nog niet opzitten. Verder geen drama maar het was leuk geweest als het met een code op het scherm was te toveren.
  3. AdriaanB

    Schakeladvies

    Sorry ik zie dat ik in CC post ipv 3C. Zal wel hetzelfde zijn inndut geval.
  4. AdriaanB

    Schakeladvies

    In het instructieboek staat dat de Passat 3C handbak een schakeladvies als optie heeft. Weet iemand of daar hardware voor nodig is of dat dit een coderingskwestie is? Heeft iemand dit al eens uitgeprobeerd? Wie weet welke code het betreft?
  5. Als afronding van dit onderwerp en het delen van ervaringen; Ik heb alle aansluitingen van het kabelboompje bij het gasklephuis losgehaald en ingespoten met contactspray. Nu al twee maanden geen problemen meer Heren bedankt voor de hulp!
  6. Dank je wel voor je antwoord Erick.
  7. Beste forumleden, nu al voor de derde keer springen het EPC en het motormanagement lampje aan en krijg ik Werkstatt aufsuchen of zoiets. De auto gaat in noodloop maar ik kan er wel gewoon mee rijden (geen turbo en cruise control e.d.). Auto: Passat 3C station, 1.8 TSI benzine, handgeschakeld. Situatie: altijd vlak na een koude start én bij lage snelheid (< 5 km/uur), net als je wegrijdt. Erg onregelmatig, tussen de eerste en tweede keer zat een maand, tussen de tweede en derde keer twee weken. Ik heb de auto uitgelezen en de fouten verwijderd. Daarna rijdt hij zonder problemen weer een aantal weken rond. Ik heb op de site van Gerrit Speek gelezen dat code 01314 kan komen door een te lage spanning, en dat de fout 000545 een gevolg is van 01314. Dat zou kunnen, want de fout treedt altijd op vlak na een koude start en bij een heel lage snelheid. Maar welke spanning is dan te laag? Volgens de foutcodelijst hieronder was de spanning 13,5 Volt en dat lijkt me vrij normaal. Nieuwe accu misschien? Maar de auto start altijd prima. Wie weet raad? Alvast bedankt voor het meedenken Foutcodes: Address 01: Engine ( ) Labels: 06J-907-115-BZB.clb Part No SW: 06J 906 026 HW: 06J 906 026 Component: MED17.5 6974 Revision: A8H03--- Serial number: VWZCZ000000000 Coding: 0404000318070160 Shop #: WSC 26382 000 1048576 VCID: E7D74A38D6764B6 1 Fault Found: 000545 - Angle Sensor 2 for Throttle (G188) P0221 - 000 - Implausible Signal - Intermittent - MIL ON Freeze Frame: Fault Status: 10100000 Fault Priority: 0 Fault Frequency: 1 Mileage: 151176 km Time Indication: 0 Date: 2008.14.23 Time: 11:39:54 Freeze Frame: RPM: 951 /min Load: 21.2 % Speed: 1.0 km/h Temperature: 82.0°C Temperature: 27.0°C Absolute Pres.: 1010.0 mbar Voltage: 13.970 V Readiness: 0000 0001 ------------------------------------------------------------------------------- Address 03: ABS Brakes Labels: 3C0-614-109-C4.clb Part No SW: 3C0 614 109 S HW: 3C0 614 109 S Component: J104 C4 440 V1 0013 Revision: --025--- Serial number: 00000786431572 Coding: 0000328 Shop #: WSC 05311 000 00000 VCID: 2E597F1CB90C5AE 1 Fault Found: 01314 - Engine Control Module 013 - Check DTC Memory - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00101101 Fault Priority: 3 Fault Frequency: 7 Reset counter: 233 Mileage: 151176 km Time Indication: 0 Date: 2008.14.23 Time: 11:39:54 Freeze Frame: Speed: 2.0 km/h Hex Value: 0x0078 Voltage: 13.50 V Bin. Bits: 00011111 Count: 217 Hex Value: 0x0000
  8. Ja misschien is dat nog wel het handigst, ik wacht nog een half jaar en vervang het filter en de olie dan ineens. Was nog best dure olie trouwens, 74 euri voor 5l bij Brezan. Daarom vind ik het eigenlijk zonde om de boel nu al te vervangen Volgende keer er maar weer 'gewone' 5W30 502.00 in... Bedankt voor de reacties, groet Ad
  9. Weet iemand misschien of je bij de 1,8 TSI motor het oliefilter zou kunnen vervangen zonder eerst de olie af te tappen? Het oliefilter zit bovenop het motorblok, dus je zou verwachten dat alle olie er bij stilstaande motor uitloopt, het blok/carter in. Reden hiervoor is dat ik vorig jaar longlife olie in de motor heb gedaan, en nu een jaar en 10.000 km verder ben. De longlife olie zou tot 30.000 km mee kunnen zeggen ze, maar een standaard oliefilter is daar niet geschikt voor. Omdat het filter minder dan een tientje kost, wil ik het toch maar gaan vervangen, ook al is de olie nog niet zover. Iemand dit al eens geprobeerd?
  10. Ok met het zichtbare boutje dus. Ik dacht dat er misschien nog ergens een dubbele bout achter de bekleding verstopt was. Dank voor je antwoord! Grt Ad
  11. In de KB staat over het afstellen van het achterlicht het volgende: - Na het inbouwen van het achterlicht de naadbreedtes met de carosserie controleren en zo nodig met de dubbele bout --> nr. afstellen. Wie kan mij hier nog wat over vertellen; waar zit die dubbele bout eigenlijk? Ik heb bij de nieuwe lamp een naad van 4 mm, terwijl de andere kant zo'n 2 mm kier heeft. Voor het mooie zou ik die gelijk willen hebben. Bedankt vast! Ad
  12. AdriaanB

    ipod in centenbakje

    Dank je wel; mijn vraag gaat eigenlijk meer over de breekbaarheid van de sierstukken die ik moet verwijderen om de centenbakken uit de auto te kunnen krijgen. Als het erg breekbaar spul is, begin ik er liever niet aan, dan maar gewoon in het dashboardkastje.
  13. AdriaanB

    ipod in centenbakje

    Ik wil een ipod docking station inbouwen in een (linker) centenbakje (naast het waarschuwings knipperlicht). Dat moet gaan, zie de bijgevoegde link met een how-to: http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... lly-put-in Daarvoor moet ik de decorlijsten verwijderen, want beide centenlades moeten er uit. Ik begrijp dat ik met het middelste lijstje moet beginnen (die boven de bakjes). Dan links bij de klokken en rechts boven het dashboardkastje. Ik probeer mezelf wat moed in te praten om hieraan te beginnen Hoe spannend is het verwijderen van de sierlijsten in het dashboard? Moet ik heel erg voorzichtig zijn of kunnen die sierdelen wel wat hebben? Heeft iemand de boel al eens gesloopt?
  14. Nog even over de Pioneer AVIC-F9xxBT in combinatie met low budget Chinese ebay camera; ik heb de voeding (zowel de + als de -) nu aangesloten op de sigarettenaansluiting bij de achterbank, en heb haarscherp beeld zonder storingen. Als je de min aansluit op de massa van de achterklep stoort de camera bij alle activiteiten van de achterklep (achteruitrijlamp, ruitenwisser en mistlamp). Extra draadje trekken dus en het probleem is opgelost. Er staat dan stroom op de camera zodra je het contact aanzet, maar de Pioneer schakelt zelf om zodra de achteruit wordt ingeschakeld (bij mij tenminste). Voordeel is dat je de camera ook kunt gebruiken tijdens het rijden (beeld wordt dan gedeeld tussen camerabeeld en de navigatie). Makkelijk bij gebruik van een fietsendrager of het rijden met de caravan.
  15. Hier de link naar de beroemde 3C Umbauten pagina: http://www.passat3c.info/cms_neu/index.php?page=150 Prima beschrijving voor het loshalen van de deurbekleding. Eerste keer spannend, maar de vierde deur is binnen 10 minuten gedaan
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden