Ga naar inhoud
  • 0

Remmen werken slecht/ niet, handrem slapjes, slechte accelleratie


lonnebol

Vraag

Hallo,

 

Ik heb het volgende aan hand:

Afgelopen zaterdag reed ik naar de winkel en merkte op een gegeven moment dat de auto bij het ontkoppelen en tegelijkertijd remmen behoorlijk door reed, dus ik harder op de rem trappen, was even een schrikmomentje. Toen op de parkeerplaats eens een paar keer op de rem getrapt en merkte dat de weerstand de ene keer normaal was, de andere keer een natte spons, dus geen weerstand eigenlijk.

Toen ik naar huis reed was alles weer normaal, dus gedacht, ik ga na de carnaval wel naar de garage.

's Avonds was ik bij mijn ouders en op de weg terug, bij het wegrijden, leek het wel alsof de motor inhield, de auto ging helemaal niet zo snel als normaal en bij het ontkoppelen liep de snelheid behoorlijk terug, was na een kilometer weer voorbij en gewoon naar huis gereden. Eenmaal thuis merkte ik, wat ik eigenlijk eerder ook al had gemerkt, dat de handrem de eerste centimeters geen weerstand had, pas daarboven voelde ik dat hij aantrok en ook dat was nog behoorlijk lichtjes.

Zondagmorgen, gisteren, naar het werk gereden en ook toen weer het slechte accelleren en slechte werking van de remmen. Toen ik de parkeergarage op het werk in reed, kwam ik bijna niet meer stil. Schrok er wel behoorlijk van. De auto geparkeerd en toen direct maar besloten de auto te laten staan en er niet meer mee te rijden.

 

De auto staat er nu nog steeds en zal afgesleept moeten worden of met een trailer weg moeten worden gehaald. Kan helaas pas morgen door de carnaval die vandaag nog is.

 

Maar goed. Iemand een idee wat het kan zijn? Ik heb die zaterdag meteen gekeken of er genoeg remvloeistof was, ja. Het stonk wel rondom de banden, alsof de remmen dus aanlopen. Dit verklaard dan ook het inhouden van de auto bij het gasgeven. Nou lijkt dit erg op wat mijn nichtje laatst had; zij had blijkbaar met de handrem aangetrokken gereden en daar is toen iets afgebroken en dat heeft vanalles kapot getrokken. Was een prijzige reparatie van €500 of zo (Fiat 500). Maar ik weet zeker dat ik niet met de handrem aan heb gereden. Dat rode lampje is niet te missen op het dashboard.

 

De auto is ruim twee weken geleden gekeurd zonder problemen en heeft toen ook een kleine beurt gehad.

 

Bedankt voor de reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Je handrem wordt bediend door kabels( mechanisch ) en de voetrem (hydraulisch) remvloeistof. Als de rem aanloopt langdurig door dat je handrem blijft hangen en zeker als de remvloeistof al wat ouder is, dan zit er vocht in en dat verlaagd het kookpunt, bij nieuwe remvloeistof licht dat kookpunt hoger, dan is het mogelijk dat je een luchtbel in je remsysteem krijgt, het spons gevoel. Ieder geval niet meer mee rijden zoals je zelf al schrijft!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou, auto is eindelijk gerepareerd. Heeft even geduurd (stom carnaval).

 

Uiteindelijk bleek de remklauw rechtsachter muurvast te zitten. Deze hebben ze met grof geweld e.d. moeten verwijderen. Dus nieuwe remklauw en daarnaast remschijf en remblokken. Niet goedkoop, maar is toch wel een essentieel onderdeel van een auto.

 

Bedankt voor het meedenken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

lonnebol dan kun je het beste ook maar de remklauw links achter vervangen anders heb je verschil in remdruk

 

 

Er zal wel wat verschil zijn tussen de remdruk van een nieuwe of oudere remklauw... maar het grootste verschil zit hem in blokjes/schijven en die zijn aan beide kanten vervangen.

 

Exact. Kan niet zeggen dat ik wat merk, behalve dat op hoge snelheid er wat trilling is bij het remmen. Misschien door het nog slijten van de nieuwe blokken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden