Ga naar inhoud

Proefrit 2.0 TDI highline 10-2006


eerse032

Aanbevolen berichten

Gisteren een proefrit gemaakt in een Passat variant 2.0 TDI Highline van 10/2006. 258K op de teller. Vraagprijs 5950,-

 

Auto ziet er goed uit, wat lichte gebruikssporen. Bekleding halfleder lichte kleur werkelijk niets aan te zien, ook de bestuurdersstoel is nog als nieuw, geen in en uitstapsporen.

 

Rijden gaf het gevoel in een nieuwe auto te zitten, geen rare geluiden uit de versnellinsgbak bij lage toeren in z'n 6.

Nergens speling op ook niet op de pook. Schakelen ging erg soepel allemaal.

 

Auto heeft 4 nieuwe banden, turbo, vliegwiel, drukgroep zijn 3 tot vier jaar geleden vervangen en terugroepactie 13d8 is uitgevoerd. Airco is afgelopen augustus gevuld. De distributieriem is aan de beurt, die wil ik bij een eventuele koop mee laten nemen. Het is een BMP motor, dus als ik me goed ingelezen heb heeft deze niet de beruchte Siemens verstuivers.

 

Zou graag willen weten wat jullie ervan vinden, met name de hoge KM stand geeft mij wat twijfel, maar zo'n diesel moet toch makkelijk 4 ton kunnen hebben? Zijn er nog andere punten waar is op moet letten?

 

hoor graag van jullie. :?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die van mij uiteraard ook een Volkswagen passat, tevens ook een 2.0 TDI uit 2006 en ook nog een BMP code en heel toevallig ook 260.000 kilometer.

Voor deze motorcode zijn er geen specifieke zaken behalve het roetfilter die zou je even kunnen laten uitlezen.

 

Wel modelspecifieke zaken zoals:

-brandstofpomp in de tank (doet is het nog)

-tandempomp op de kop (brandstoffilter controleren en op de pomp de code op de zijkant welke eindletter?, rekening van vervangen?)

-stuurkolommodule (rekening van vervangen?)

-accu (nog origineel dan nieuwe)

-parkeerremknop (peanuts)

-motorsteunen (wiebelen of starten met de klep open)

-parkeerpiepers in de chromengrill (hoe zien ze eruit?)

-stopklep (rekening van vervangen)

 

En voor alle auto's:

- status van de remschijven en blokken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Martijn,

 

Dank voor je snelle reactie.

 

- brandstofpomp, moet ik dat testen?

- brandstoffilter is vervangen bij 228K, zou de pomp vervangen moeten zijn?

- stuurkolommodule zou die ook vervangen moeten zijn?

- parkeerpiepers zien er goed uit

- parkeerremknop werkte goed in ieder geval

- motorsteunen, moet ik checken. Gaan deze snel stuk of kan het voorkomen?

- stopklep, is dit de ERG klep?

 

schijven en blokken zijn goed.

 

Een aantal zaken zal ik dus moeten checken, Dank voor de nuttige info. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

brandstofpomp hoor je (als het goed is) aanslaan als je de auto op contact zet. Een zoemend geluid van onder de achterbank (best ff geen radio opzetten op dat moment ;) )

 

motorsteunen gaan bij mijn weten niet uitzonderlijk snel stuk bij deze auto's, maar dat is iets wat bij elke auto aan slijtage onderhevig is. Gewoon ff checken dus :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Brandstofpomp (in de tank) inderdaad even (laten) testen.

Brandstoffilter zou ik gewoon vervangen.

De tandempomp kun je laten controleren door de dealer maar als er ooit een probleem is geweest met de brandstofpomp in de tank (en dat weet je niet) dan gaat de tandempomp er ook aan kost 350 euro excl montage.

Stuurkolommodule kun je afwachten maar je moet er rekening mee houden dat ie een keer komt.

Motorsteunen laten controleren, ze zijn uit zichzelf al vrij slap en daardoor gaan ze wat meer doorhangen.

Stopklep is niet de EGR maar de klep die de motor wat rustiger uit zet, gaat vaan het kunststof tandwiel van kapot.

 

Deze motoren zijn gevoelig voor een brandstofprobleem middels de twee genoemde pompen, je kunt dan hoog oliepeil krijgen doordat de olie vervuild raakt met diesel en dat smeert helaas niet zo best.

 

EGR kun je dicht laten zetten door een tuner als dit nog niet is gedaan, ben je daar ook gelijk van af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Martijn,

 

Dank voor je info, morgen ga ik nog een keer de auto bekijken.

 

Zou het niet zo zijn, gezien de KM stand, dat de meeste problemen zich al voorgedaan moet hebben en zijn er

exemplaren waarbij deze problemen zich niet manifesteren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dinsdag of woensdag, krijgt een nieuwe distributie met pomp en spanners en gaat naar een poetsbedrijf waar hij van binnen en van buiten onderhanden genomen wordt. Auto ziet er niet beroerd uit, netjes zelfs, maar je ziet hier en daar natuurlijk wel wat

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden