Ga naar inhoud
  • 0

Luchtslang / buis met gat


Speedyace

Vraag

Mannen, kan één van jullie misschien eens kijken (als je wilt) bij deze buis van het het luchtfilter of er bij jullie ook een rond gat zit.

Het gat is ongeveer zo groot als een 2 euro munt en ik heb met een gele pijl aangegeven waar het zit bij mij.

 

Ik was aan het zoeken waar mijn brom vandaan kwam en zag toen dit mooie ronde gat zitten, wat mij nog nooit eerder is opgevallen.

Deze foto is even als voorbeeld van internet geplukt.

 

post-1965-1423829831,3104_thumb.jpg

 

Ik heb hem los gekregen pff zat goed vast. Maar dit gat dus.

 

post-1965-1423829831,451_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Heb even bij mijn wagen gekeken maar er zit geen opening in de bocht. Wel dezelfde vorm en golving in de buis maar daar waar de pijl naar wijst zit geen opening of iets dergelijks.

Heb een 3C van 2007 met een 1.9tdi BXE motor

 

Onderdeelcode is bij mij 1K0 129 618 AT

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Waar moet ik dan opletten Matthijs of hij het zelfde geluid maakt.? Of meer herrie:grin:

 

Weet jij waar dit gat voor is, Ik heb dit nog niet eerder gezien. Ook niet bij mijn vorige 3c. Wat ik wel zag, is dat de egr buis precies achter dit gat langs loopt. Iets met warme aanzuiglucht te maken misschien.

 

Verstuurd van mijn GT-I9300

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik weet niet of het zoiets kan. Maar kan het zo zijn! dat de Distributieriem toch niet goed staat en dat hij een paar tandjes verkeerd staat, ondanks hij bij de dealer is vervangen. Dat er een paar kleppen te snel open gaan van de inlaat.

Ik noem maar wat hoor.

Mijn vorige passat met bmp blok, daar waren mijn hydraulische klepstoters helemaal versleten(olie pomp probleem) en toen klonk de auto ook zo, ook stationair, dit hoorde je in het luchtfilter huis( deze doet dat niet stationair)

 

Verstuurd van mijn GT-I9300

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kan hoor er zit ook een sensor op de nokken om de inspuiting te regelen. Verschil is alleen dat er geen pompfunctie zit in de verstuivers dat doet de hogedruk pomp.

Kan wel zijn dat dit dan een iets andere meetgroep is maar dat moet je effe uitvogelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
het zit em niet in dat gat, dat is blijkbaar een std warme aanzuiging of geluidsdemping ofzo.

ik zou toch eens kijken of er niet een andere distributieset op kan.

 

Ik ben bang dat de dealer dit niet gaat doen Matthijs.

Want de producten die ze gebruiken zijn goed..en hebben dat nog nooit meegemaakt.

Ik zit al 40 jaar in het vak was het dooddoende antwoord van de monteur toen ik over de riem begon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zoooooooooo, net weer even bij de dealer geweest en daar toch nog maar even uitgelegd, dat ik toch wel graag zou willen (beleefd blijven is ook een sport) dat er wat meegedaan werd, want dit is erg hinderlijk dat geluid.

Je krijgt dan weer het verhaal, dat de jongens er naar hebben geluisterd en meegereden hebben en dat ze alles hebben bekeken en dat het niet aan de riem ligt.(merk contitech) en 40 jaar in het vak :bash:

Dit kan allemaal wel zo zijn, maar voor de riem wissel heb ik dit geluid niet gehad.

Op een gegeven moment ging de filiaal manager maar even mee een stukje rijden en wat denk je!!! laat hij het nu toch ook horen. :shock:

Meneer, het is niet uw riem maar het lijkt mij meer een luchtfilter geluid, een slang die stuk is of zo.

Jullie raden het al, volgende week gaat hij weer naar de dealer fingers crossed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden