Ga naar inhoud
  • 0

Passat 1.4 TSI 7-DSG problemen


patevte

Vraag

Alle,

 

Sinds 3 weken de trotse bezitter van een Passat. Kilometerstand 59.000 km inmiddels. Dit betekent voor ons dat er al 4000 km mee gereden is in 3 weken.

Na enkele weken gereden te hebben zijn er toch een aantal puntjes aan de auto dat ik denk ! :o

 

Wanneer de auto uit start/stop weer start en ik wil wegrijden dan stottert de gehele auto. Dit doet hij ook zonder de start/stop maar dan veel minder erg. Het is maar een mili seconde maar toch. Ik denk gezien alle verhalen hier op het forum dat de koppelingsplaten versleten zijn.

 

Wanneer ik berg op rij op de cruise control (130 km/per uur) dan lijkt het alsof de auto gas geeft en vervolgens remt en weer gas geeft en weer remt. Het lijkt net alsof hij express inhoudt om daarna weer gas te geven. Het is niet overdreven maar je voelt het wel. Het is gewoon irritant.

 

Verbruik ? Ik weet niet of er meerdere 1.4 rijders hier zijn maar het verbruik is gewoon dramatisch. Wanneer ik overal op de snelweg 20 km te hard rij. Dit doe ik overigens altijd dit is mijn ingebouwde marge :wink: ! Kom ik niet boven de 1 op 10.3 km. Ik rij iedere dag een 80 - 90 kilomer van en naar mijn werk en dit is voor 3/4 uit snelweg kilometers. Wanneer ik op zaterdag naar de supermarkt rij en veel stad kilometers rij kom ik niet boven 1 op 8.2 km.

 

Ik weet best dat de gegevens afgegeven in het boekje niet kloppen maar zo extreem. Of is er nog iets mis met de auto.

 

Wel moet ik vertellen dat de auto OCT getuned is door Volkswagen.

Al onze andere auto's zijn ook gechipt en dit resulteerde in veel betere verbruikscijfers, met meer vermogen. Dus veel comfortabeler. Veel minder schakelen (automaat). Beter doortrekken etc. (afijn alle voordelen van chippen).

 

Nou ik ben benieuwd naar jullie antwoorden, tips en ideeen.

Morgen gaat de auto wederom naar de dealer voor het stotteren, inhouden. Ik ben benieuwd. Hij gaat overigens voor de 3e keer omdat ze de eerste 2 keer niks konden vinden. (uitlezen, gasklep resettten etc.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

ik zou de OCT er weer afhalen..prutswerk(wordt erop gezet zonder testwerk voor en na). Voor een DSG7 is het niet vreemd dat de koppelingsplaten bij 60dkm al versleten zijn.

Ik heb het vermoeden dat VW hier weer een platenleverancier uitgeknepen heeft.

 

Overigens kan er bij een goede tuner best veel gedaan worden aan de drivability van de DSG7 door het schakeltoerental 200rpm hoger te leggen.

Dit voorkomt dat je met 50kmh in zn 7(bij wijze van) door de stad tokkelt met 1000rpm, het is veel beter voor de bak en rijdt comfortabeler.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zo ben ik met een update. De regelkast van de DSG is vervangen en opnieuw geprogrammeerd en ik moet zeggen dat het verbruik en de schakelmomenten veel anders zijn als hiervoor.

Dus vooralsnog ziet het er goed uit. Rijdt nu stukken beter. Schakelt in D nu ook gewoon terug naar zijn 1. Dus we houden het in de gaten.

 

Ik ben wel geschrokken van al die problemen met die bakken. En ik hou het dan ook goed in de gaten. Gelukkig heb ik mijn garantie verlengd tot 16-9-2016.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ga ik laten doen maar waar zou dit kunnen, kunnen ze dit bij de dealer ? Ik moet nog terug want de problemen zijn nog niet verholpen. De "nieuwe" Mechatronic heeft wel iets geholpen (schakelt veel soepeler). En misschien dat ik het verkeerd begrepen heb en hebben ze inderdaad alleen de mechatronic geupdated. Maar daar hadden ze in ieder geval iets mee gedaan want nogmaals hij schakeld beter.

 

Binnen welke waardes moeten ze vallen ? Wanneer kun je er vanuit gaan dat ze idd versleten zijn. Wordt het nu wel een beetje beu ik heb de auto een kleine 4 weken maar hiervan heeft hij nu al 4 dagen bij de dealer gestaan !! Nu moeten ze het maar eens oplossen.

 

Verder iemand nog tips/ideeen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

de dealer kan dat zeker, of iemand met vagcom

 

Onderstaande afbeelding is een nieuwe koppelingsset gemonteerd:

file.php?id=51735&mode=view

 

 

Onderstaande afbeelding is van een DSG7 van een forumlid die dezelfde problemen had als jij, kijk eens bij Clutch2 hoe hoog die waarde is t.o.v. Afbeelding 1

file.php?id=50550&mode=view

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Yipee eindelijk, na enkele maanden is dan toch het euvel naar boven gekomen. Nu wachten op de onderdelen.

In de kerstvakantie zijn wij, vrouwtje kids, naar Engeland gereden om daar de kerst en oud en nieuw te vieren. Auto geladen en we zijn zaterdag vertrokken in alle stilte als iedereen nog ligt te slapen.

We rijden weg en op de snelweg zeg ik tegen mijn vrouw (auto staat op cruise control) waarom stottert hij de hele tijd. Dus als je continue de cruise control op 140 zet dan leek het net of je iedere keer tussen de 135 en 145 aan het rijden was. Je hoorde en voelde ligt de auto gas geven, inhouden, gas geven, inhouden. Waarop mijn vrouw zegt ja inderdaad dat had ik van de week ook al. Ik zeg vreemd na enkele honderd kilometers verder wil ik versnellen om een auto in te halen dus vanuit cruise control gas geven en NIKS.. het leek wel een minuut maar het was enkele seconden maar de auto reageerde "even" helemaal niet op het gas pedaal en ja hoor Motorstoring lampje aan. Dus daar gaan we. De dealer bellen want we hebben nog garantie.

 

Nou na enkele telefoongesprekken verder besloten met de dealer om door te rijden. Hij rijdt tenslotte nog. Verder weinig problemen alleen dat lampje en af en toe inhouden. Na terugkomst in Nederland gelijk de auto achtergelaten bij de dealer en na enkele minuten was het duidelijk. De Turbo moet vervangen worden.

 

Dus nu wachten op de nieuwe turbo. Ik blijf erbij dat dit al een euvel was vanaf het begin dat wij de auto hebben (September. 55.000 km) Met andere woorden dat er iets mis was met de auto het stotteren, niet goed reageren. ... ik hoop dat nu het een en ander is opgelost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wederom een updatje gisteren een monteur gesproken van de desbetreffende dealer en ik denk dat ik weet wat het euvel is. Het zou gaan om een vastzittende waistgate. Dit komt vaker voor door de slechte smering zegt hij. Hierdoor moet de gehele turbo vervangen worden.

Als tip gaf hij om een overdrukventiel te plaatsen. (Blow off valve) of zoiets. Maar daar moet ik niet aan denken in mijn Passat. Het is geen subaru... !!

 

Kun je hier verder iets aan doen ? Kan dit kloppen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Wederom een updatje gisteren een monteur gesproken van de desbetreffende dealer en ik denk dat ik weet wat het euvel is. Het zou gaan om een vastzittende waistgate. Dit komt vaker voor door de slechte smering zegt hij. Hierdoor moet de gehele turbo vervangen worden.

Als tip gaf hij om een overdrukventiel te plaatsen. (Blow off valve) of zoiets. Maar daar moet ik niet aan denken in mijn Passat. Het is geen subaru... !!

 

Kun je hier verder iets aan doen ? Kan dit kloppen ?

 

Mijn tip: direct na het starten het start/stop-systeem uitzetten. Bij mij was na 106d km de turbo naar z'n vaantjes en ik denk dat het start/stop-systeem daar voor een groot deel aan heeft bijgedragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Weet niet of het nog nodig is, maar hier is alsnog de besproken TPI:

 

 

Technische productinformatie

 

Bewerkingsnummer: 2020616/17

Motor: schokt bij accelereren tussen 2.500 en 3.000 1/min.

 

Vrijgegeven op: 6-nov-2014

 

Verklaring van klant / werkplaatsconstatering

 

Verklaring van klant:

•De motor schokt bij accelereren tussen 2.500 en 3.000 1/min.

•In enkele gevallen: De storingmelding voor het uitlaatgascontrolesysteem brandt in het instrumentenpaneel.

 

Werkplaatsconstatering:

•De motor schokt bij accelereren tussen 2.500 en 3.000 1/min.

•In enkele gevallen: De storingmelding voor het uitlaatgascontrolesysteem brandt in het instrumentenpaneel.

 

In het motorregelapparaat kan een van de volgende storingen zijn opgeslagen:

•00564 P0234 Laaddrukregeling, regelgrens overschreden

•00565 P0235 Laaddrukregeling, regelgrens onderschreden

 

Technische achtergrond

 

Moeilijk beweegbare verstelling van de wastegatedoos bij de as/bus op de turbo (zie afb. A).

 

Afb. A

A_zps0c6f674a.jpg

 

 

Serietoepassing

 

 

Maatregel

 

Controle/ reparatie:

 

•Met de handonderdrukpomp uit de -VAS 1397A- controleren of de stang van de wastegateverstelling op de turbo vanaf een onderdruk van circa 300 mbar beweegt.

•Vervolgens met de handonderdrukpomp verder tot de aanslag openen en controleren of de stang zonder schokken terugkomt.

‒Als de stang van de wastegateverstelling haakt of blijft hangen, uitlaatgasturbo overeenkomstig de ⇒ reparatiebrochure/ETKA repareren.

 

Beslist de reparatiemogelijkheid van de uitlaatgasturbo met de reparatieset opvolgen - zie ⇒ Reparatiebrochure/ETKA!

 

Als je dan in Etka kijkt bij de turbo van een CAXA motor, wordt daar een referentie gemaakt naar bovenstaand TPI-nummer 2020616

screen1_zps249b7fad.png

 

Het betreft een reparatieset met onderdeelnummer 03C 198 722 die onderstaande delen bevat:

screen2_zpse174894e.png

 

De set kost volgens Etka €350 ex. BTW.

Een complete turbo zit wat hoger, op €777 ex. BTW.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden