Robl Geplaatst 31 augustus, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 31 augustus, 2014 Beste mensen, Gisteren ging het Uitlaatgaswaarschuwingslampje branden. Dat is dat motorsymbooltje bij de linker teller. Deze brandt constant. Mijn TDI heeft geen roetfilter. Nu brandt het lampje elke keer als ik de auto start. Raad en Daar zegt: Als het controlelampje brandt, is tijdens het rijden een storing opgetreden waardoor de kwaliteit va n het uitlaatgas verslechtert (b.v. lambdasonde defect). Direct het gas loslaten en voorzichtig naar de dichtstbij zijnde specialist rijden om de motor te laten controleren. Bovendien kan er een melding op het display in het in strumentenpaneel worden weergegeven, die u informeert of oproept noodzakelijke handelingen te verrichten. Op mijn display worden geen meldingen weergegeven behalve dat ik straks voor een kleine beurt moet. Iemand dit vaker gehad? Advies om nu langzaam te rijden is toch een beetje overdreven? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 wulfke Geplaatst 31 augustus, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 31 augustus, 2014 Heeft de auto nog vermogen ? M'n vader had onlangs ook dit symbooltje en geen vermogen meer van de motor. Bleek de EGR klep te zijn die stuk was. Misschien eenzelfde verhaal ? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 PassatMotion Geplaatst 31 augustus, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 31 augustus, 2014 Vermoed één van dit hier een defecte lambdasonde een vacuumleiding uitlaatgassensorEGRof een tijdelijke storing. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Robl Geplaatst 1 september, 2014 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 1 september, 2014 Nee, hij rijdt nog perfect. Gisteren nog een stuk snelweg gereden. Vanochtend stond er plotseling een tekst van dacht ik "emission workshop". Maar als ik hem nu start komt er geen tekst op de MFA. Vanavond de auto maar even uitlezen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Robl Geplaatst 1 september, 2014 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 1 september, 2014 Nou raar, onder Engine alleen deze melding: 1 Fault Found: 000280 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Signal too High P0118 - 000 - - - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00100000 Fault Priority: 0 Fault Frequency: 64 Mileage: 213841 km Time Indication: 0 Date: 2013.08.19 Time: 10:32:18 Gerritspeek: Mogelijke verschijnselen: Het starten van een koude motor is moeizaam Als de motor gestart wordt met een lauwe of warme motor, dan is het stationair toerental meteen 1200 - 2000 rpm Stationair toerental is onregelmatig Zwarte rook uit de uitlaat Bij alle motor-temperaturen schommelt het stationair toetental tussen 900 en 1000 rpm Bij een warme motor valt de temperatuur van het blok opeens terug naat ca.70 graden en komt dan langzaam weer terug naar 90 graden Slechte accelleratie tijdens het warm laten worden van de motor Alleen diesel: een extreem lange voorgloeitijd Hoog brandstof verbruik Storingslampje (MIL) brandt Zal hem dus toch zijn. Weet iemand toevallig het onderdeelnummer? Is dat de 06A919501A? Deze is namelijk 2 jaar geleden ook al eens vervangen! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 1 september, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 1 september, 2014 sensornummer klopt idd Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Robl Geplaatst 1 september, 2014 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 1 september, 2014 Thanks Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Lucas Geplaatst 2 september, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 2 september, 2014 Kabelbreukje op 5cm van de sensor komt geregeld voor. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Robl Geplaatst 2 september, 2014 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 2 september, 2014 Bedankt Lucas, daar zal ik speciaal op letten. Heb inmiddels een nieuwe sensor besteld ook omdat ik bedenkingen heb over de correcte temperatuur en een redelijk hoog verbruik heb. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Robl Geplaatst 3 september, 2014 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 3 september, 2014 De Sensor zit er op. Vandaag weer een bevesting dat ik geen aanleg heb om te sleutelen aan een auto. Om er een beetje normaal bij te kunnen moet je het luchtfilter verwijderen. Ben per slot van rekening geen slangenmens. Nog beter is om de accubak ook te doen maar daar had ik geen zin in. Stekkertje los ging verbazingwekkend makkelijk (was 2 jaar geleden ook al los geweest). De bedoeling was zo snel mogelijk de oude er uit en de nieuwe er in. De oude er uit ging supermakkelijk. De nieuwe er in ook, alleen bleef er toch nog steeds KVS uit lopen. Aandrukken, kantelen, niets helpt. Nieuwe er maar weer uit en ja hoor, rubbertje ligt niet meer om de sensor maar gekronkeld in het gat. Weer er in, borgclipje er op en nu lijkt het goed Met VCDS foutcode gewist. En even stukje gereden. Nu even afwachten foutmelding weg blijft. Morgen bij daglicht nog even controleren of er nog meer KVS bij moet. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 3 september, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 3 september, 2014 je moet ook opletten dat het oude rubbertje eruit meekomt met de oude sensor. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Robl Geplaatst 3 september, 2014 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 3 september, 2014 Dat is wel goed gegaan Die zat er namelijk nog keurig om. Zat mooi strak om de oude sensor zodat hij meteen meekwam. De nieuwe was eigenlijk te ruim waardoor hij loskwam. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 henkiehengel Geplaatst 9 oktober, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 9 oktober, 2014 En? Wat is de status van het probleem? Ik heb namelijk hetzelfde. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 BARRY_TDI Geplaatst 9 oktober, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 9 oktober, 2014 En? Wat is de status van het probleem? Ik heb namelijk hetzelfde. Welkom op het forum. Voorstellen is niet verplicht maar wordt zeer gewaardeerd. Mocht je je eigen en je passat voor willen stellen kan dat in het Ik ben.....En ik rij..... topic. Veel leesplezier. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
Robl
Beste mensen,
Gisteren ging het Uitlaatgaswaarschuwingslampje branden. Dat is dat motorsymbooltje bij de linker teller. Deze brandt constant.
Mijn TDI heeft geen roetfilter.
Nu brandt het lampje elke keer als ik de auto start.
Raad en Daar zegt:
Als het controlelampje brandt, is tijdens het
rijden een storing opgetreden waardoor de kwaliteit
va n het uitlaatgas verslechtert (b.v. lambdasonde
defect). Direct het gas loslaten en voorzichtig
naar de dichtstbij zijnde specialist rijden
om de motor te laten controleren. Bovendien
kan er een melding op het display in het in strumentenpaneel
worden weergegeven, die u
informeert of oproept noodzakelijke handelingen te verrichten.
Op mijn display worden geen meldingen weergegeven behalve dat ik straks voor een kleine beurt moet.
Iemand dit vaker gehad?
Advies om nu langzaam te rijden is toch een beetje overdreven?
Link naar reactie
Delen op andere sites
13 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten