Ga naar inhoud
  • 0

dynaudio?


patrick.d

Vraag

hallo,

 

Ik heb vandaag op internet wat rond gekeken voor een andere radio voor mijn passat 3c en kwam daar ook tegen dat sommige passat's zijn uitgerust met en set van dynaudio.

Nu heb ik even goed in mijn auto gekeken en zag dat ik 10 speakers heb 6 voor en 4 achter en een orriginele versterker onder de bestuurders stoel met nr:3c0 035 456 d.

Betekend dit dat ik ook die dynaudioset er in heb of heeft iedere passat 3c zo'n versterker onder de stoel.

En zijn de speakerkapjes met dynaudio erop standaard als je dynaudio hebt of is dit dan nog een extra optie.

En verder wil ik een zenec gaan kopen maar heb ik ook meteen een verloopstekker nodig voor de antenne, omdat ik een systeem in de auto heb met 2 antenne aansluitingen of passen dezen gewoon in de zenec.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Volgensmij heb jij een VWsound system en geen Dynaudio. De Dynaudio versterker heeft nummer 3c0 035 456 C.

Ze hebben beide 10 speakers alleen heb je 300W ipv 600W. Dynaudio heeft ook andere speakers (Dynaudio en geen VW speakers) en een 10 kanaals versterker ipv een 8 kanaals.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Check even of je Zenec wel met een VW-soundsystem kan omgaan. Niet elk VW toestel is daar voor geschikt, en of toestellen van andere leveranciers dat wel zijn weet ik niet.

 

Als je toestel er niet voor geschikt is, dan gaat het al snel (veel) te hard bij een kleine draai aan de volumeknop en klinkt het ook veel minder mooi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

vraag me af of aftermarkt systemen met dynaudio overweg kunnen. Er wordt nl e.e.a. via canbus aangestuurd in de versterker. Het is niet zomaar een line-out die je tussen radio en versterker hangt.

Misschien dat Dré daar antwoord op heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij de 3C wordt de amp onder de stoel niet via canbus aangestuurd voor normal gebruik. Zonder canbus gaat de amp ook gewoon aan en uit. Canbus is er alleen tbv diagnose (alle kanalen checken, e.d.)

 

Wel moet het uitgangssignaal van de headunit voldoende verzwakt kunnen worden (-14dB), anders klinkt het gewoon niet goed. Simpelweg de radio zachter zetten vond ik niet hetzelfde als de aanpassing met vagcom doorvoeren dat er een soundsystem geinstalleerd is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zenec heeft wel de mogelijkheid om met vw sound/dynaudio te werken. Dacht het destijds te kunnen instellen. Maar dit zou kristof wel kunnen bevestigen

Staat hier op het forum een rns510 te koop (bij Ids) en voor die prijs heb je geen zenec.

 

verstuurd met samsung galaxy S4mini

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Die zenec zou daar inderdaad perfect geschikt voor moeten zijn voor zover ik weet. Wat die antenneaansluitingen betreft: ik kon gewoon alles aansluiten, alles zat erbij meegeleverd toen ik hem kocht. Ik vermeld er dan wel bij dat ik de mijne tweedehands kocht, dus zou zomaar kunnen dat de eerste eigenaar 'n aantal spullen apart had bijgekocht.

 

De persoon die u dit kan vertellen is de persoon hier vlak boven mij : wulfke :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb overigens recent 'n "bug" aangetroffen bij de zenec: "next track" en "previous track" knoppen op de stuurwielbediening zijn kennelijk verwisseld:

 

linker knop is next en rechter knop is previous :P

 

Oh well, als het dat maar is kan het mij absoluut niet storen. Eens je dat weet valt daar makkelijk mee te leven :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Normaal kan er 1 antenne op de zenec. Indien je der 2 hebt kan er een diversity antenne module ertussen. Heb hier wel ergens een topic over 2de antenne en hier een afbeelding van die diversity module.

 

verstuurd met samsung galaxy S4mini

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb inmiddels een zenec 2010 gekocht werkt prima, maar nu heb ik een vraag de weergave van PDC en clime werken niet op de zenec wel de info op het rode mfa zols navi en audio is er een reden dat dit niet werkt en is dit te veranderen passat is modeljaar 2007.

het is niet heel belangrijk maar wel leuk als dit werkt ik heb het forum al afgezocht maar niet echt iets tegen gekomen waar ik iets aan heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden