Ga naar inhoud
  • 0

link tussen storingscode 318 en niet werkende ventilator


ruudjuh

Vraag

Nadat ik een knipperend display had in mijn klima scherm heb ik een zelf diagnostic gedaan.(vw passat 3bg 1.9tdi 130pk avf 2004)

 

daar kwam 1 code naar voren, 318-Air conditioner Pressure switch.

Daarnaast heb ik het idee dat mijn ventilator bij de radiateur het niet doet(na lange tijd stationair draaien en airco volle bak laten blazen op "lo" in 38 graden buiten temp, draait die helemaal niet)

 

Stuurt die switch toevallig de ventilator aan? zekeringen zijn goed, airco werkt op de autosnelweg ook prima(waarschijnlijk door de rijwind)

 

Alvast bedankt mannen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

update,

 

ventilator is dood, op de contrastekker (die onder het kapje zit van de power steering fluid zit) meet ik als de airco uitstaat niks, en als de airco aan staat(en de pomp aan springt) meet ik 13 Volt. Rechtstreeks spanning van de accu op de ventilator gezet--> niks.

Ventilator moet dus vervangen worden/gerepareert.

kan ik de ventilator zo eruit halen of moet dan het front weer in de servicestand gezet worden?

 

Maar kan het zijn dat ik die foutcode krijg omdat de ventilator niet werkt en daarom de druk in het systeem te hoog wordt??

 

Wederom alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

die fan kan eruit met iets moeite, er zit 1 schroefje in die de fan vasthoud op die plek.

Heb je die eruit dan kan het fanhuis tegen de klok in(vanuit bestuurderspositie gezien) gedraaid worden

 

De bekabeling zit wat vervelend vast onderlangs.. terugbouwen en bovenlangs leggen is makkelijker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heren,

 

Ten eerste bedankt voor de reacties.

 

Nadat de ventilator eruit was en open gemaakt werd mijn vermoeden bevestigd. Koolborstels op, echt helemaal versleten.

 

4 nieuwe koolborstels geregeld voor €15,- en net de ventilator weer ingebouwd en die doet het nu weer perfect, na een tijd stationair gelopen te hebben en de airco op volle bak koelen, begint de ventilator netjes harder te draaien en een tijd later weer terug naar standaard snelheid.

Laat de hitte maar komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden