Ga naar inhoud
  • 0

Welke NAV heb ik


comfortcruiser

Vraag

Hi Cruisers,

 

Na een paar weken te hebben gecruised en genoten ben ik me ondertussen wat gaan verdiepen in de voor mij nieuwe gadgest in de 3C :D

 

Ik ben nieuwsgierig wat voor merk Navigatie/Radio ik heb. Tis geen originele RNS heb al begrepen.

Over t algemeen ben ik tevreden maar het valt me op dat ik af en toe geen GPS verbinding heb?!?!

 

Wie oow wie weet welk merk dit is?

Er zit i-GO s/w navigatie op heb ik al ondekt. :P

 

.

post-1525-1423829474,9091_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

nee is geen systeem van mij. Herken de software wel. Is zo te zien een 1e generatie systeem. uit 2011 of 2012.

af en toe geen signaal kan verschillende oorzaken hebben.

je GPS antenne is niet goed geplaatst

Je GPS antenne is aan het overlijden

of het ergste geval je GPS board heeft z'n beste tijd gehad

 

zou beginnen met te kijken waar je GPS antenne zit en die evt verplaatsen.

ook even de aansluiting achter op de radio controleren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

geen idee welk merk.

waarom zou je het willen weten? Is er wat stuk?

Het nadeel van veel van deze systemen is dat als ze ouder dan een jaar zijn, er haast geen onderdelen meer verkrijgbaar zijn en je op de leverancier aangewezen bent. Ik probeer voor mijn eigen klanten altijd met een goede oplossing te komen.

 

Ik heb van de eerste generatie systemen (zijn tot begin 2013 geleverd) Totaal geen onderdelen meer. Ook de fabrikant heeft geen spares meer.

De meeste fabrikanten zijn overgestapt op ARM systemen of op Android. De eerste generatie waren allemaal met samsung processors 400 of 500 mhz maximaal.

Windows gebaseerd, allemaal op Windows CE 6.0

 

Zelfs met de huidige systemen, ARM11 volgen de wijzigingen zich snel op. Een eerste model van begin vorigjaar is al verouderd tov wat nu verkocht wordt.

Soms zijn de wijzigingen klein, maar ook grote wijzigingen zorgen ervoor dat bepaalde onderdelen niet uitwisselbaar zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het systeem zat er in bij aanschaf. Helaas geen handleiding aanwezig.

Ik zou graag wat dingetjes willen weten dan hoef ik niet al m'n vragen hier te stellen.

De radio werkt prima maar van de Navigatie valt het signaal soms weg en dan kan het wel een poosje duren eer er weer verbinding is.

GPS antenne staat op poort 2 en de baud rate is dacht ik iets van 50800.

 

Zal van de week eens voorzichtig proberen de radio eruit te halen :? Immers nog nooit aan een 3C gesleuteld, een 3Bg is toch anders :mrgreen:

 

Thnks voor de info Alle

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

3C is een stuk makkelijker ;-)

frontje voorzichtig los halen en dan 4 torx en je radio is los. evt nog je dashboardkastje uitbouwen, dan kun je overal goed bij ;-)

IGO software kan geloof ik zelf de GPS poort opsporen. Maar als je goede ontvangst hebt hoef je niet van poort te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dashbordkastje uitbouwen :shock: ?!?!?

Hopelijk lukt t ook zonder.... Anders zal er vast wel een how to zijn denk....

 

Als ik een andere poort kies kan ie niet met de antenne verbinden, ook niet op automatisch, alleen op poort 2 is ie verbonden. Maar heeft moeite met het opsnorren van satalieten....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Thnks bm-er...

 

Vanmorgen de radio los gehaald en idd Alle.... de GPS antenne lag los. Hem um ff bovenop m'n Dash gelegd en meteen full Satellieten... een stuk of 7 a 8 en eerst slechts 1-tje..

Nu nog een mooi plekkie zien te vinden voor het antennetje. Achter de radio zelf is no space... wordt toch waarschijnlijk het dashboard kastje los sleutelen.... Thnks all !!

To be continued

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hij zit most left nu...boven op de stalen balk, en die is dik magnetisch dus :D

Ontvangst is goed... minimaal 6 satellieten.

 

Heb zelfs m'n I-Phone kunnen pairen met bluetooth :P Snap niet waarom er een aparte carkit in zat.

Die kreeg ik trouwens niet aan de praat met m'n oude black Berry. iig kunnen we nu handsfree bellen met zelfs bediening op het stuur :mrgreen:

 

Enfin allemaal bedankt voor het mee denken, errug blij mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden