Ga naar inhoud
  • 0

koppeling kapot


sander1.9TDI

Vraag

Hallo,

 

ik heb weer een probleem;mijn koppeling is vanmddag kapot gegaan.. :(

Had na het chippen al last dat de koppeling steeds meer begon te slippen,maar vanmiddag reed ik weg bij een stoplicht en bij het optrekken leek er iets te knappen ofzo. Nu krijg ik de auto dus niet meer in een versnelling. Kan de pook dus in alle versnellingen zetten zonder dat er iets gebeurt.. Best lastig dus.. :roll:

 

Nou moest er dus toch eigenlijk een andere koppeling in komen,maar zou er hierdoor iets beschadigd zijn?

 

Wie weet ook waar ik dan het beste een versterkte koppeling kan kopen? En wa kost da ongeveer..? :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
Die Sachs is zeker wel aan te raden als je met je motor bezig gaat.Ben zelf bezig met een vol keramische koppeling omdat ik ook naar veel vermogen ga

 

Ik neem aan dat je met een keramische plaat een sinterplaat bedoelt. Dit zou ik niet gauw doen aangezien het niet echt fijn rijdt. Ook weet ik niet wat voor vermogen (vooral koppel) je voor ogen hebt, maar onder 350nm heb je absoluut geen sinterplaat nodig, een verzwaarde drukgroep is voldoende.

 

Jos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
dat vind ik ook een heleboel geld, zeker gezien het in de beun gebeurt.. en nmw is het zeker met 2 uur gepiept.. leuk uurloon voor een beun.. 100 euro per uur..

 

Maak er maar minstens 4 uur van..........

 

Jos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zal wel per type motor verschillen want bij mijn 1.8T moet de downpipe/cat eruit en dus ook het luchtfilterhuis enz voordat je uberhaupt aan de transmissie hebt gezeten. Dus 4 uur lijkt me wel aannemelijk en voor een 1.8T zal het nog wel wat langer duren.

 

Jos, van harte, ik zie een taartje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heg geen garage mannetje of beunhaas ik doe alles zelf,als het niet met de elektronika temaken heeft dan.

Ik heb destijds ook mijn koppeling zelf vervangen van men 1.8T en ben geen monteur en heb er 5 uurtjes over gedaan. Als niet monteur vond ik het toch een hele klus om het tedoen. En de versnellingsbak is echt loei zwaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heg geen garage mannetje of beunhaas ik doe alles zelf,als het niet met de elektronika temaken heeft dan.

Ik heb destijds ook mijn koppeling zelf vervangen van men 1.8T en ben geen monteur en heb er 5 uurtjes over gedaan. Als niet monteur vond ik het toch een hele klus om het tedoen. En de versnellingsbak is echt loei zwaar.

 

Ik vind dat razend knap hoor, ik ben blij dat ik een band kan wisselen, en dan moet ik nog goed uitkijken dat ik geen rare dingen doe. Eerlijke gezegd ga ik voor alles naar de garage, ja en soms tref je het en soms niet he, het is maar net wie je helpt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Die Sachs is zeker wel aan te raden als je met je motor bezig gaat.Ben zelf bezig met een vol keramische koppeling omdat ik ook naar veel vermogen ga

 

Ik neem aan dat je met een keramische plaat een sinterplaat bedoelt. Dit zou ik niet gauw doen aangezien het niet echt fijn rijdt. Ook weet ik niet wat voor vermogen (vooral koppel) je voor ogen hebt, maar onder 350nm heb je absoluut geen sinterplaat nodig, een verzwaarde drukgroep is voldoende.

 

Jos.

 

Inderdaad niet doen,een sinterplaat is een competitieplaat.Je zult dan met een verhoogd toerental uit stilstand moeten vertrekken anders zul je je auto geheid laten afslaan of je vertrekt bij ieder verkeerslicht als de eerste de beste sjonnie met veel toeren en de bijbehorende wielspin.

 

Greetz,Ralph.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden