Ga naar inhoud
  • 0

Condens op ramen enz.


Recto

Vraag

Ik heb nogal last van natte ramen 's ochtends (afhankelijk van het weer natuurlijk) maar ik heb er meer last van dan de auto van m'n broer en pa.

 

En met de winter in aantocht zie ik mezelf alweer staan krabben 's ochtends.

Hoe kun je hier nou iets aan doen? Het gaat echt alleen om de buitenkant.

 

De achterruitverwarming duurt ook enige tijd voordat die optimaal werkt. Het duurt minimaal 5 minuten voor ik goed zicht heb. Is dat normaal?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Die condens aan de buitenkant hangt vooral af van waar je auto staat.

Bij ons, in het buitengebied waar mijn auto altijd aan de buitenkant staat en die van mijn vriendin aan de binnenkant(dus tussen mij en het huis) is die van mij ook altijd het meest beslagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je kunt ook de verwarming heel hoog zetten en dan heel hard rijden en hopen dat er geen bomen oversteken ofzo ;)

 

 

Nu ff nuttige info :)

Er zijn middeltjes voor en dan heb je er een stuk minder last van...

Maarjah of je nu 1 x per week je ruiten in smeert met zo'n middeltje en daar waarschijnlijk veel voor betaald of dat je nu je ruiten 's morgens na rent met een oude ruitenwisser... je zult er altijd op de 1 of andere manier last van hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb net effe m'n ramen gecheckt.

M'n ramen waren zeiknat en beslagen maar aan de buitenkant.

Alle zijramen zaten eronder. Normaal helpt het dan als je de ramen even open en dicht doet (tenminste als je goeie rubbers hebt).

 

Dat heb ik gedaan maar dat hielp niet. Alle water bleef gewoon zitten.

Heb ik zulke slechte raamrubbers of....???

 

Ik voelde aan de binnenkant van de ruiten en daar zat helemaal niks op. Kurkdroog. Hoe kan ik de buitenkant dan droog krijgen. Of in ieder geval zichtvrij? Alleen met een zeemlap/ruitenwissertje? Das toch ook geen doen?

 

Thx.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Yep dat had ik dus vanochtend ook precies hetzelfde.

M'n auto stond 5 min. op de oprit te draaien met ontwaseming op 10 maar er gebeurde helemaal niks.

 

Ik vind dat tegenvallen van de Passat. Of is m'n airco toe aan een beurt?

 

Wat ik ook niet snap is dat ventielatierooster midden in m'n dashboard.

Die blaast veel harder dan het raamrooster. Daar heb ik toch niks aan :?

 

Iemand ervaring?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Je kunt ook de verwarming heel hoog zetten en dan heel hard rijden en hopen dat er geen bomen oversteken ofzo ;)

 

.

 

Van hard rijden 's morgens wordt je motor niet sneller warm, tis tevens slecht voor je motor. Gewoon de clima/aanjager op de voorruit en de auto starten. Dan op je gemak de ruiten krabben(indien nodig) en rustig wegrijden, met een paar minuten heb je de ruit schoon.

 

Wat ook kan is(doe ik bij de Polo G40(86C-2F) in de winter) die zijn toch al gauw vochtig binnenin, een klein campingkacheltje(met omvalbeveiliging) op stroom erin gezet en die 's nachts om 6 uur tot 6:30 ff laten draaien en dan om 7:30 tot 8:00 nog een keer en je hebt 's morgens ontdooide ruiten en niet beslagen aan de binnenkant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Of een emmer water over je auto gooien :lol: (Niet als het vriest natuurlijk..)

Maar als het vriest kan je je ramen wel ontdooien met lauw water...

 

Wat ik trouwens heb.. nadat ik het natste laagje aan de buitenkant met een wisser eraf heb gehaald.. dat er aan de buitenkant nog 1 of ander laagje zit op de voorruit die niet weggaat met ruitenwissers.. maar pas na stukje rijden.. Die lost alleen op door de wind.. die is pas irritant.. Hebben jullie dat ook?

 

Vdub, dat doen veel mensen, motor aan en krabben.. of nog ff naar binnen een kopje koffie drinken.. (Zelf ook wel is gedaan) Maar ik hoor/lees ook vaak dat het beter is om je auto niet stationair warm te laten lopen... dus doe het nu eigenlijk zo min mogelijk..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

T'is onwijs irritant. Bij m'n vorige auto goot ik elke ochtend een bloemengieter vol met lauw/warm water (zonder pocon erin) :lol: en daarmee had ik binnen 30 sec. alle ramen ijsvrij en nooit last van krakende ramen of rubbers.

 

Werkt die campingkachel op 12v.? Heb je je accu dan niet leeg 's ochtends?

 

Zou wel een ideale oplossing zijn. Ik ga elke morgen even laat weg.

Timer erop...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee, gewoon een verlengkabeltje op 220v, deur open kabeltje naar binnen, deur dicht, er zit wel ruimte tussen de rubbers en de deur.

Idd timer erop en klaar.... dit is een klein beetje het principe van een standkachel alleen wordt nu het koelwater niet warm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vanmorgen ook weer zo'n dikke ijslaag op de ramen.

Dus maar met warm water effe rond de auto.

 

Dat idee van verwarming is zo gek nog niet. Enige nadeel voor mij is dat mijn auto niet dicht bij de garage staat i.v.m. de verlengkabel.

 

Waar moet je die kachel op zetten dan? Middenarm-steun?

Kben een beetje huiverig. Mocht er iets misgaan (kortsluiting) dan wat?

 

We hebben wel een caravankacheltje op 220v.

Ik heb ook nog wel een timertje ergens liggen. Ik kan wel een paar dagen proefdraaien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden