Ga naar inhoud
  • 0

Auto schud bij optrekken!


tramontana

Vraag

Hallo allemaal!!

 

Het is weer zover!

 

Gisteren reed ik van de snelweg af.. Afslag vriezenveen. gelijk na afrit scherp bochtje 40kmh .

 

Tijdens optrekken vanuit de 3 (DSG Automaat) schudde de auto hevig.

 

Verder helemaal niks gemerkt dacht misschien wegdek? vreemd kom er iedere dag, nooit last van gehad.

Dacht zal de motor wel zijn.. kan weer terug geef maar een nieuwe. Maar tijdens rijden totaal geen klachten van motor. alleen beetje zwak onderin de toeren. pakt laat op lijkt wel.

 

Op de snelweg trilt die ook wel op het stuur bij 120-150 ene keer wel andere keer niet. erg vreemd..

 

Eergister bij de Tüv duitsland geweest voor nakeuring. Moest een Querlenker ophanging linksvoor rubber vervangen worden.

 

Die auto laten ze hevig schudden alles goedgekeurd en nieuwe Tüv gekregen. ophanging ligt het dus echt niet aan.

 

Homokoneten aandrijfassen misschien? maar dat hoor je toch knakken enzo, dat trilt toch niet??

 

 

Hopelijk hebben jullie een idee!

 

Een 2.0 TDI BMP 140PK Gechipped bij JD met DSG bak

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Homokineet aan de versnellingsbak zijde waarschijnlijk,heb ik 2 maal bij mijn vorige gehad een A6 en bij de passat ook al een keer en waarschijnlijk nu weer want ik heb de zelfde klachten. :angry: Als je gas geeft schud ie en als je gas loslaat is het over.

 

Gr. Jeroen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zo, vandaag aandrijfas rechtsvoor vervangen.

 

Probleem is NIET opgelost. Banden gecontroleerd, en van voor naar achter gehaald geen resultaat.

Zodra er kracht op komt schud de auto hevig!

 

1 en 2 weinig last van 3 begint het schudden en bij goed gas echt hevig.

 

Garage weet het ook niet echt. tipt op motorsteun maar daar hadden ze vandaag geen tijd meer voor.

 

 

Kan het daaraan liggen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

laat ik het zo zeggen, mijn oude mondeo gezinswagen 2.0 tdci 6 bak 130pk liep 225kmh.

 

deze is gechipt door jd en is nog niet vooruit te branden.

 

 

zojuist tijdje 180 gereden keer optrekken. en hoppa weer kapot!!

 

lijkt alsof die op 3 cylinders loopt.

 

 

Overigens is het schudden opgelost. aandrijfas links bakzeide.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik vind het amper verwonderlijk te noemen dat iets vaak kapot gaat als het continu op de limiet gebruikt wordt, to be honest...

 

Ik heb in de afgelopen 40 000 km één keer doorgetrokken tot 'n goeie 190 per uur, en heb toen 't gaspedaal gelost... Vond er geen reet aan om zo 'n snelheid te rijden met wat in wezen een burgerlijke gezinswagen is voor jan-met-de-pet. Sterker nog, ik vond het ronduit ridicuul om te gaan doen alsof je met 'n sportwagen op ronde bent. De tijdswinst moet je 't ook al helemaal niet voor doen, en de adrenaline rush is gewoon lachwekkend klein.

 

Snel rijden voor de kick? sure, daar heeft men sportwagens voor, en voor de liefhebbers: probeer 'n keer 'n gemotoriseerde tweewieler te rijden aan die snelheden... Dan besef je pas hoe belachelijk het werkelijk is om te denken dat 200+ rijden met 'n passat (of mondeo for that matter) echt kan zorgen voor 'n deftige "rush"

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Pieter,

 

Topsnelheid ligt aan de bak. Jij hebt een variant met dsg toch? Ik ken nog iemand met een 3C variant 2.0tdi 140pk dsg, weliswaar een CR TDI en ongechipt, maar die loopt ook hooguit 205 en dat met 3900 toeren. Ik zit met hetzelfde toerental op 220km/h.

 

Maare door wie word je 3C eigenlijk onderhouden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
laat ik het zo zeggen, mijn oude mondeo gezinswagen 2.0 tdci 6 bak 130pk liep 225kmh.

 

deze is gechipt door jd en is nog niet vooruit te branden.

 

 

zojuist tijdje 180 gereden keer optrekken. en hoppa weer kapot!!

 

lijkt alsof die op 3 cylinders loopt.

 

 

Overigens is het schudden opgelost. aandrijfas links bakzeide.

Dat het HOMOKINETEN bakzijde zijn hadden we volgens mij al vermeld.

 

Dat ie weer kapot is, ff uitlezen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik vind deze post werkelijkwaar kul..

 

Je doet net alsof 180kmh een hoge snelheid of 200 whatever. Als ik in duitsland op de snelweg rijd ben ik dat gewoon gewend. die autos zijn daar ook op gebouwd.

 

Ga alsjeblieft een keer een uur lang 200 rijden, uiteraard wanneer het verkeer het toelaat. En ga daarna maar eens 120 rijden. dan weet je hoe langzaam het is...

 

En met een sportwagen is 250+ een reeele snelheid, dan begint het ook pas leuk te worden.

 

En snelrijden voor de kick hahah echt waar joh. naar bielefeld rijden ruim 220km heen en dan weer terug. over tijdwinst gesproken, 30 min heen en weer dus een uur.

Wel interessant voor mij..

 

 

 

Top snelheid ligt inderdaad aan de bak. Had er iets meer van verwacht maarja, dsg heeft nu de 7 bak. waarvan er geloof ik 1,6 miljoen van worden teruggeroepen.

 

 

Inderdaad even uitlezen. morgen weer ff naar garage. hoop nieuwe verstuiver. daarna maar even naar Jd, misschien klopt er iets niet, of misschien heb jij morgen tijd? na nieuwe verstuiver even testrun doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Een uur lang 200 rijden... Dan is 120 langzaam... Tsja, voor je gevoel wel. De betonnen palen van een viaduct zijn net zo hard.

 

Weleens overwogen dat een uur lang 200 teveel kan zijn voor je passat? Ga er even vanuit dat dit met je passie was.

 

Ik rij zelf ook veel duitse autobaan en ze rijden echt langer niet allemaal 180+. Af en toe een dikke porsche, bmw oid.

 

Rij zelf ook regelmatig flink door. Mn 3c rijdt max 215km/h. Rij op de cc meestal 170/180 op de snelweg en heb al 150k geen enkel probleem.

 

Onderhoud; matthijs. Tevens al mijn "ik heb een kapot....."-telefoontjes, wat dan meestal erg meevalt.

 

Zal hierna zo weer een 3c kopen, maar dan wel een CR!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

200kmh is top met deze auto. 205. betekent continu vol gas. ik doe dat niet. tik hem weleens aan. maar 180 190 ligt nog lekker aan het pedaal.

 

En deze snelheid moet je zeker makkelijk een uur lang aan kunnen houden. het zijn immers vertegenwoordigers en lease auto's, in duitsland heet dat linkerbaan rijden

gas geven remmen. Zo staat het ook gewoon vermeld in de bladen. ze zijn er voor gebouwd.

 

 

Maar ga maar naar de revisie boeren. nu komen de 3.0tdi's massaal binnen. Die lui weten precies welke motor deugen en welke niet.

 

Toyota, haha japans dat schijnt goed te zijn. maarja....

 

 

O ja, moet je eens met 100 tegen een betonnen paal rijden, kijken hoe je er dan uit komt :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vergeet niet dat HEEL veel terug te herleiden is naar onderhoud..

 

Er is niks met zowel de 2.0TDI als de 3.0TDI, doorrijden nadat je een melding ÖLDRUCK MOTOR AUS! krijgt is funest voor een motor.

Een distributieketting die rammelt bij een 2.7 en 3.0TDI van voor 2008 kun je best wel 20dkm mee rijden, op een gegeven moment is het alleen over.. dat kan 21dkm maar ook 61dkm zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

laat ik het zo zeggen, mijn oude mondeo gezinswagen 2.0 tdci 6 bak 130pk liep 225kmh.

 

deze is gechipt door jd en is nog niet vooruit te branden.

 

 

zojuist tijdje 180 gereden keer optrekken. en hoppa weer kapot!!

 

lijkt alsof die op 3 cylinders loopt.

 

 

Overigens is het schudden opgelost. aandrijfas links bakzeide.

dus beide assen vervangen en schudden is over?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden