Ga naar inhoud
  • 0

Storing Linker achterdeur gevonden en verholpen


ReneR

Vraag

Na een weekje ergeren over het dan weer wel en dan weer niet werken van alle functie van mijn linker achterdeur had ik besloten om afgelopen zaterdag het zooite maar eens uitelkaar te schroeven.

 

En na niet al te lange tijd vond ik het probleem al....

Zo ongeveer alle draden die vanaf de stekker in de b-stijl de deur in gaan waren of gebroken of zwaar beschadigd.

Op 1 na waren ze allemaal op +/- 1 cm boven te stekker behoorlijk kapot.

 

5y82zgz.jpg

(jah jah... slechte kwali... maar als ik aan de gang ben let ik niet snel op juiste belichting en makeup enzo ;) )

 

Voordat ik eraan begonnen was had ik nog gedacht dat ik ff snel 1 draadje moest linken en klaar... niet dus... ik moest ze allemaal opnieuw op solderen :(

Daar ging me vrije dag :P

 

Nadat ik geen verdere beschadigingen gevonden had in dat stuk kabelboom heb ik de massa klem van de accu erafgehaald.

 

Daarna 1 voor 1 opnieuw opsolderen of oplengen....

Aangezien je voor dit soort werkzaamheden altijd een hand te kort komt en je niet met 2 man aan die deur kon werken moest ik iets bedenken...

 

Een "spalkje" dus ;)

Een open gebogen paperclip is hier ideaal voor aangezien soldeer tin hier zelden op hecht.

Gewoon draadje recht buigen... dan aan beide kanten een tywrap en solderen maar :)

 

6cyw65i.jpg

 

Zo heb ik er 4 van de 5 moeten doen... wat een gepiel zeg :)

 

Na een tijdje begon de lucht wat te betrekken en had ik wat weinig licht... dus.... TL balkje (TL5) aan de deur getywrapt en ik kon er weer tegen aan :)

6byfrip.jpg

 

En zo heb ik mijn zaterdag om gekregen... :)

 

Voor de reparatie had ik geregeld deze meldingen:

 

01329 - Convenience System Data Bus in Emergency Mode

35-10 - - - Intermittent

01333 - Door Control Module: Rear Left (J388)

49-10 - No Communications - Intermittent

 

Na de reparatie tot nu toe geen meldingen meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

@Micky

Hele auto moet gewassen worden...

Want iedere keer net als ik de auto wil wassen zet de natuur de kranen open :(

 

@JoMe

Ik heb zelf apparte kabels lopen naar de speakers in de deuren dus die gaan niet via die stekker.

Maar als bij jou de speakers af en toe uitvallen moet je eens aan die slurf rammelen...

Als je naar de sleuteldag komt kunnen we er wel eens naar kijken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Na een weekje ergeren over het dan weer wel en dan weer niet werken van alle functie van mijn linker achterdeur had ik besloten om afgelopen zaterdag het zooite maar eens uitelkaar te schroeven.

 

En na niet al te lange tijd vond ik het probleem al....

Zo ongeveer alle draden die vanaf de stekker in de b-stijl de deur in gaan waren of gebroken of zwaar beschadigd.

Op 1 na waren ze allemaal op +/- 1 cm boven te stekker behoorlijk kapot.

 

**Foto**

(jah jah... slechte kwali... maar als ik aan de gang ben let ik niet snel op juiste belichting en makeup enzo ;) )

 

Voordat ik eraan begonnen was had ik nog gedacht dat ik ff snel 1 draadje moest linken en klaar... niet dus... ik moest ze allemaal opnieuw op solderen :(

Daar ging me vrije dag :P

 

Nadat ik geen verdere beschadigingen gevonden had in dat stuk kabelboom heb ik de massa klem van de accu erafgehaald.

 

Daarna 1 voor 1 opnieuw opsolderen of oplengen....

Aangezien je voor dit soort werkzaamheden altijd een hand te kort komt en je niet met 2 man aan die deur kon werken moest ik iets bedenken...

 

Een "spalkje" dus ;)

Een open gebogen paperclip is hier ideaal voor aangezien soldeer tin hier zelden op hecht.

Gewoon draadje recht buigen... dan aan beide kanten een tywrap en solderen maar :)

 

**Foto**

 

Zo heb ik er 4 van de 5 moeten doen... wat een gepiel zeg :)

 

Na een tijdje begon de lucht wat te betrekken en had ik wat weinig licht... dus.... TL balkje (TL5) aan de deur getywrapt en ik kon er weer tegen aan :)

**Foto**

 

En zo heb ik mijn zaterdag om gekregen... :)

 

Voor de reparatie had ik geregeld deze meldingen:

 

01329 - Convenience System Data Bus in Emergency Mode

35-10 - - - Intermittent

01333 - Door Control Module: Rear Left (J388)

49-10 - No Communications - Intermittent

 

Na de reparatie tot nu toe geen meldingen meer.

 

Dat ziet er ook weer intresant uit Rene Klasse

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

In mijn linkervoorportier doen beide speakers het niet. Ik vemoed dat het ook in het scharnier te vinden moet zijn, al moet ik dat nog controleren. Verder doet alles het in de deur zelf wel: verlichting van knoppen, lampje bij vergrendeling, binnenverlichting gaat aan bij deur open. Enkel de zoemer doet het niet, maar ik weet niet of dat ook in het scharnier kan zitten.

 

Wat mijn vraag eigenlijk is: wat is de functie van de massakabel van de accu afhalen bij dit soort zaken? Om kortsluitingen te voorkomen. Ik ben niet zo'n elektrotechnicus, maar moet je dan de - of de + loshalen?

 

En: in het geval enkel mijn kabels naar mijn speakers beschadigd zijn, moet ik dat dan ook doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden