Na een weekje ergeren over het dan weer wel en dan weer niet werken van alle functie van mijn linker achterdeur had ik besloten om afgelopen zaterdag het zooite maar eens uitelkaar te schroeven.
En na niet al te lange tijd vond ik het probleem al....
Zo ongeveer alle draden die vanaf de stekker in de b-stijl de deur in gaan waren of gebroken of zwaar beschadigd.
Op 1 na waren ze allemaal op +/- 1 cm boven te stekker behoorlijk kapot.
(jah jah... slechte kwali... maar als ik aan de gang ben let ik niet snel op juiste belichting en makeup enzo )
Voordat ik eraan begonnen was had ik nog gedacht dat ik ff snel 1 draadje moest linken en klaar... niet dus... ik moest ze allemaal opnieuw op solderen
Daar ging me vrije dag
Nadat ik geen verdere beschadigingen gevonden had in dat stuk kabelboom heb ik de massa klem van de accu erafgehaald.
Daarna 1 voor 1 opnieuw opsolderen of oplengen....
Aangezien je voor dit soort werkzaamheden altijd een hand te kort komt en je niet met 2 man aan die deur kon werken moest ik iets bedenken...
Een "spalkje" dus
Een open gebogen paperclip is hier ideaal voor aangezien soldeer tin hier zelden op hecht.
Gewoon draadje recht buigen... dan aan beide kanten een tywrap en solderen maar
Zo heb ik er 4 van de 5 moeten doen... wat een gepiel zeg
Na een tijdje begon de lucht wat te betrekken en had ik wat weinig licht... dus.... TL balkje (TL5) aan de deur getywrapt en ik kon er weer tegen aan
En zo heb ik mijn zaterdag om gekregen...
Voor de reparatie had ik geregeld deze meldingen:
01329 - Convenience System Data Bus in Emergency Mode
Vraag
ReneR
Na een weekje ergeren over het dan weer wel en dan weer niet werken van alle functie van mijn linker achterdeur had ik besloten om afgelopen zaterdag het zooite maar eens uitelkaar te schroeven.
En na niet al te lange tijd vond ik het probleem al....
Zo ongeveer alle draden die vanaf de stekker in de b-stijl de deur in gaan waren of gebroken of zwaar beschadigd.
Op 1 na waren ze allemaal op +/- 1 cm boven te stekker behoorlijk kapot.
(jah jah... slechte kwali... maar als ik aan de gang ben let ik niet snel op juiste belichting en makeup enzo )
Voordat ik eraan begonnen was had ik nog gedacht dat ik ff snel 1 draadje moest linken en klaar... niet dus... ik moest ze allemaal opnieuw op solderen
Daar ging me vrije dag
Nadat ik geen verdere beschadigingen gevonden had in dat stuk kabelboom heb ik de massa klem van de accu erafgehaald.
Daarna 1 voor 1 opnieuw opsolderen of oplengen....
Aangezien je voor dit soort werkzaamheden altijd een hand te kort komt en je niet met 2 man aan die deur kon werken moest ik iets bedenken...
Een "spalkje" dus
Een open gebogen paperclip is hier ideaal voor aangezien soldeer tin hier zelden op hecht.
Gewoon draadje recht buigen... dan aan beide kanten een tywrap en solderen maar
Zo heb ik er 4 van de 5 moeten doen... wat een gepiel zeg
Na een tijdje begon de lucht wat te betrekken en had ik wat weinig licht... dus.... TL balkje (TL5) aan de deur getywrapt en ik kon er weer tegen aan
En zo heb ik mijn zaterdag om gekregen...
Voor de reparatie had ik geregeld deze meldingen:
01329 - Convenience System Data Bus in Emergency Mode
35-10 - - - Intermittent
01333 - Door Control Module: Rear Left (J388)
49-10 - No Communications - Intermittent
Na de reparatie tot nu toe geen meldingen meer.
Link naar reactie
Delen op andere sites
15 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten