Hallo allemaal, het was weer een tijdje geleden dat ik online was op dit forum, maarja mijn Passat 3B uit 2000 1.9 TDi loopt probleemloos .
Inmiddel heb ik mijn Passat 3B, 1.9 Tdi uit 2000 (Edition uitvoering) alweer 7 jaar en heb er inmiddels 180 000 km mee afgelegd. hij staat nu op 290 000 km, zonder problemen alleen normale slijtage zoals voorwiel ophanging, remschijven, wiellagers V +A , distributieriem en de schokbrekers
Aangezien ik een wat jongere auto wil hebben was ik eigenlijk aan het kijken naar een Citroën C5 break met 2.2 Hdi of 3.0 Hdi. Maar ja die zijn behoorlijk prijzig.
Nu was ik bij een kleine garage (aanhangerverhuur) en deze had een zeer mooie Passat 3C 2.0 Tdi PD staan. Een zwarte variant uit 02-2006 met 245 000 km op de teller (lange afstanden, elke dag 130 km!).
Auto is zowel buiten als binnen in nieuwstaat en staat mij zeer aan !. Hij heeft geeft echter een motormanagement storing aan.
De eigenaar gebelt (particulier) en gevraagd wat er aan de hand is !. Hij verkoopt de wagen omdat hij elke dag 130 km er mee rijdt en er nu een exact dezelfde heeft terug gekocht met 80 000 km op de teller. Hij wou hem verkopen omdat de km wat hoog werden.
Hij gaf aan dat in augustus de auto naar VW geweest is voor de terugroep actie m.b.t de PD, deze zijn alle 4 vervangen incl. kabelboom .
Toen hij de auto ophaalde ging echter direkt het motor management lampje branden (gloeiers). Terug naar de garage en fout codes uit laten lezen deze waren Fehler Glühkerzen en Turbo Ladedruck te hoog.
De garage gaf aan dat deze storing niet aan het uitwisselen van de PD kon liggen maar dat dit probleem toevallig opgetreden was?? .
Nu zijn de gloeiers gecontroleerd deze zijn alle 4 goed, de auto start ook gewoon goed en loopt ook goed alleen bijleven de foutcodes terug komen.
Nu wil ik deze auto eventueel kopen, is dit verstandig, heb op dit forum gekeken en gloeiers kan relais zijn of kabelboom, gezien het voor het vervangen van de PD niet aanwezig was denk ik inderdaad aan de kabelboom v/d gloeiers of een slechte of stekker verbinding, dit kan natuurlijk ook met de turbo zijn (of het stangetje van de schoepverstelling zit vast)?
Ik kan deze passat kopen voor rond de 4000 Euro. Is dit verstandig?? , zeker gezien de km stand van 245 000 km.
Ik wil hier eigelijk weer een aantal jaar mee vooruit kunnen (rijdt nu wel niet meer zoveel als voorheen .
Hopenlijk hebben jullie suggesties of ideen, zeker m.b.t. tot de storingen.
Vraag
tractorgek
Hallo allemaal, het was weer een tijdje geleden dat ik online was op dit forum, maarja mijn Passat 3B uit 2000 1.9 TDi loopt probleemloos .
Inmiddel heb ik mijn Passat 3B, 1.9 Tdi uit 2000 (Edition uitvoering) alweer 7 jaar en heb er inmiddels 180 000 km mee afgelegd. hij staat nu op 290 000 km, zonder problemen alleen normale slijtage zoals voorwiel ophanging, remschijven, wiellagers V +A , distributieriem en de schokbrekers
Aangezien ik een wat jongere auto wil hebben was ik eigenlijk aan het kijken naar een Citroën C5 break met 2.2 Hdi of 3.0 Hdi. Maar ja die zijn behoorlijk prijzig.
Nu was ik bij een kleine garage (aanhangerverhuur) en deze had een zeer mooie Passat 3C 2.0 Tdi PD staan. Een zwarte variant uit 02-2006 met 245 000 km op de teller (lange afstanden, elke dag 130 km!).
Auto is zowel buiten als binnen in nieuwstaat en staat mij zeer aan !. Hij heeft geeft echter een motormanagement storing aan.
De eigenaar gebelt (particulier) en gevraagd wat er aan de hand is !. Hij verkoopt de wagen omdat hij elke dag 130 km er mee rijdt en er nu een exact dezelfde heeft terug gekocht met 80 000 km op de teller. Hij wou hem verkopen omdat de km wat hoog werden.
Hij gaf aan dat in augustus de auto naar VW geweest is voor de terugroep actie m.b.t de PD, deze zijn alle 4 vervangen incl. kabelboom .
Toen hij de auto ophaalde ging echter direkt het motor management lampje branden (gloeiers). Terug naar de garage en fout codes uit laten lezen deze waren Fehler Glühkerzen en Turbo Ladedruck te hoog.
De garage gaf aan dat deze storing niet aan het uitwisselen van de PD kon liggen maar dat dit probleem toevallig opgetreden was?? .
Nu zijn de gloeiers gecontroleerd deze zijn alle 4 goed, de auto start ook gewoon goed en loopt ook goed alleen bijleven de foutcodes terug komen.
Nu wil ik deze auto eventueel kopen, is dit verstandig, heb op dit forum gekeken en gloeiers kan relais zijn of kabelboom, gezien het voor het vervangen van de PD niet aanwezig was denk ik inderdaad aan de kabelboom v/d gloeiers of een slechte of stekker verbinding, dit kan natuurlijk ook met de turbo zijn (of het stangetje van de schoepverstelling zit vast)?
Ik kan deze passat kopen voor rond de 4000 Euro. Is dit verstandig?? , zeker gezien de km stand van 245 000 km.
Ik wil hier eigelijk weer een aantal jaar mee vooruit kunnen (rijdt nu wel niet meer zoveel als voorheen .
Hopenlijk hebben jullie suggesties of ideen, zeker m.b.t. tot de storingen.
Link naar reactie
Delen op andere sites
13 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten