Ga naar inhoud

tractorgek

Members
  • Aantal items

    4
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over tractorgek

Profile Information

  • Plaats
    Kleve

tractorgek's Achievements

1

Community reputatie

  1. Ik ben zelf wel handig (jarenlang monteur geweest, zoek het alleen niet zo zeer meer om onder de auto te kruipen, groote reperatie's zoals koppeling doe ik niet zelf meer, de rest, onderhoud, remmen, schokbrekers, storingen enz wel, zodat de onderhouds kosten nog binnen de perken blijven!. Heb gezien dat een duitse ruilturbo (gereviseerd, geen China rommel) kost tussen de 250 en 300 euro, massa vliegwiel/ koppeling 650 euro (materiaal), oliepomp kost ook 650 euro, distributie kost incl vervangen rond de 300 euro remmen V+A incl. blokken kosten rond 180 Euro. Je moet altijd geluk hebben met een auto, maar gezien de vele problemen met een 2.0TDI uit 2006 ben ik er een beetje huiverig voor, maarja er rijden er natuutlijk wel verschrikkelijk veel van rond, dus dan hoor je automatisch meer problemen. Oja het is trouwens een Sportline uitvoering. Ik ga Volgende week met de eigenaar eens naar de auto toe en moet hij mij de onderhouds historie maar vertellen. Ik geloof dat hij begin van het jaar bij 225000 km de distrbutie vervangen heeft.
  2. Sorry voor de late reactie, maar probleem is opgelost, was inderdaad de temperatuur sensor, zoals jullie allemaal zeiden.
  3. Hallo allemaal, het was weer een tijdje geleden dat ik online was op dit forum, maarja mijn Passat 3B uit 2000 1.9 TDi loopt probleemloos . Inmiddel heb ik mijn Passat 3B, 1.9 Tdi uit 2000 (Edition uitvoering) alweer 7 jaar en heb er inmiddels 180 000 km mee afgelegd. hij staat nu op 290 000 km, zonder problemen alleen normale slijtage zoals voorwiel ophanging, remschijven, wiellagers V +A , distributieriem en de schokbrekers Aangezien ik een wat jongere auto wil hebben was ik eigenlijk aan het kijken naar een Citroën C5 break met 2.2 Hdi of 3.0 Hdi. Maar ja die zijn behoorlijk prijzig. Nu was ik bij een kleine garage (aanhangerverhuur) en deze had een zeer mooie Passat 3C 2.0 Tdi PD staan. Een zwarte variant uit 02-2006 met 245 000 km op de teller (lange afstanden, elke dag 130 km!). Auto is zowel buiten als binnen in nieuwstaat en staat mij zeer aan !. Hij heeft geeft echter een motormanagement storing aan. De eigenaar gebelt (particulier) en gevraagd wat er aan de hand is !. Hij verkoopt de wagen omdat hij elke dag 130 km er mee rijdt en er nu een exact dezelfde heeft terug gekocht met 80 000 km op de teller. Hij wou hem verkopen omdat de km wat hoog werden. Hij gaf aan dat in augustus de auto naar VW geweest is voor de terugroep actie m.b.t de PD, deze zijn alle 4 vervangen incl. kabelboom . Toen hij de auto ophaalde ging echter direkt het motor management lampje branden (gloeiers). Terug naar de garage en fout codes uit laten lezen deze waren Fehler Glühkerzen en Turbo Ladedruck te hoog. De garage gaf aan dat deze storing niet aan het uitwisselen van de PD kon liggen maar dat dit probleem toevallig opgetreden was?? . Nu zijn de gloeiers gecontroleerd deze zijn alle 4 goed, de auto start ook gewoon goed en loopt ook goed alleen bijleven de foutcodes terug komen. Nu wil ik deze auto eventueel kopen, is dit verstandig, heb op dit forum gekeken en gloeiers kan relais zijn of kabelboom, gezien het voor het vervangen van de PD niet aanwezig was denk ik inderdaad aan de kabelboom v/d gloeiers of een slechte of stekker verbinding, dit kan natuurlijk ook met de turbo zijn (of het stangetje van de schoepverstelling zit vast)? Ik kan deze passat kopen voor rond de 4000 Euro. Is dit verstandig?? , zeker gezien de km stand van 245 000 km. Ik wil hier eigelijk weer een aantal jaar mee vooruit kunnen (rijdt nu wel niet meer zoveel als voorheen . Hopenlijk hebben jullie suggesties of ideen, zeker m.b.t. tot de storingen.
  4. Hallo, ik ben in het bezit van een Passat Variant 1.9 Tdi pompverstuiver uit 2000, edition uitvoering (116 Pk 320Nm uitvoering )!. Nu heb ik het probleem dat het starten 9 van de 10 keer goed gaat, maar die ene eer dat het niet goed gaat dan spring hij wel gelijk aan met het starten maar gaat gelijk 2.500 omw draaien en stoteren( alsof hij in de toerenbegrenzer loopt). Dit doet hij ongeveer 2 a 3 seconden en gaat dan vanzelf weer rustig en goed stationair lopen. Wat kan dit zijn??. Hij heeft inmiddels 220000 km gelopen (ik heb hem al sinds 115000 km) en is bij 130000 km Gechipt bij Mobile-chiptuning hij heeft nu 145 Pk en 380 Nm. Auto loopt verder als een speer, geen olie verbruik enz. Tijdens de laatste beurt is mij wel opgevallen dat het luchtklephuis (gasklep) wel vetig van de olie is (komt uit het gaatje wat in het huis zit). Weet iand wat dit probleem kan zijn?. Met vriendelijke groeten , Bart,een zeer tevreden passat rijder
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden