Ga naar inhoud
  • 0

Passat 1.4 TSI (122PK).


Jelle_

Vraag

Beste mensen,

 

Ik ben Jelle, 30 jaar OUD en woon in Barneveld, ik heb 2 vrouwen en ben momenteel nog (on)gelukkig.

 

Morgen ga ik een Passat 1.4 TSI bekijken, van 1ste eigenaar van de lease en met 154.000 DKM gelopen.

Is de Passat 1.4TSI met 122PK wel betrouwbaar? Ik weet het eigenlijk niet. Wat denken jullie? Of kiezen jullie beter de 1.6 FSI?

 

Dank alvast, ik weet niet of er veel problemen zijn met de 1.4 TSI want deze heeft 122PK en is van 2008.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Volgens mij is de 1.4 TSI veel en veel moderner dan de 1.6 FSI, en waarschijnlijk daarom ook wel zuiniger. De Passat komt er prima mee vooruit.

Mbt betrouwbaarheid is er een serie geweest met kettingproblemen, en zou je moeten uitzoeken of deze daaronder valt en zo ja of het al verholpen is. Vaak is dat wel het geval. Gewoon aan de dealer vragen of hij de onderhoudshistorie wil laten inzien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Welkom. Ik wist niet dat je in NL 2 vrouwen mocht hebben, blijkbaar mag het wel in Barneveld, snel verhuizen dus :mrgreen:

 

Een 1.4TSI is krachtiger dan een 1.6fsi. Er zijn wel wat kettingproblemen met de 1.4TSI, maar daar is een terugroepactie of een coulance regeling op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Volgens mij is de 1.4 TSI veel en veel moderner dan de 1.6 FSI, en waarschijnlijk daarom ook wel zuiniger. De Passat komt er prima mee vooruit.

Mbt betrouwbaarheid is er een serie geweest met kettingproblemen, en zou je moeten uitzoeken of deze daaronder valt en zo ja of het al verholpen is. Vaak is dat wel het geval. Gewoon aan de dealer vragen of hij de onderhoudshistorie wil laten inzien.

 

Bedankt, met 122PK kom ik prima mee in het verkeer dus ik ga hem (denk ik) niet chippen.

Maar heeft de 122PK alleen een Turbo? Of ook een Compressor?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Welkom. Ik wist niet dat je in NL 2 vrouwen mocht hebben, blijkbaar mag het wel in Barneveld, snel verhuizen dus :mrgreen:

 

Een 1.4TSI is krachtiger dan een 1.6fsi. Er zijn wel wat kettingproblemen met de 1.4TSI, maar daar is een terugroepactie of een coulance regeling op.

 

Dank u, haha je bent welkom. Ik wil de "andere" gauw weg doen, ze maakt me hoofd alleen maar zwaar. Dus grijp je kans!

Hmm, oke bedankt. Morgen eens kijken bij de dealer.

 

Wat vinden jullie een reële prijs voor een VW Passat 1.4 TSI - 122PK, Comfortline (met wieldoppen, geen navi) en 154.000DKM gelopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben 'gezegend' met 4 vrouwen :mrgreen:

 

De 1.4 TSI is krachtig genoeg, hoewel ik denk dat daar wel een 7-traps DSG bak bij hoort om niet continu met de versnellingspook bezig te hoeven zijn.

 

Let bij starten van de motor op rammelende geluiden om te horen of er kettingproblemen te verwachten zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik ben 'gezegend' met 4 vrouwen :mrgreen:

 

De 1.4 TSI is krachtig genoeg, hoewel ik denk dat daar wel een 7-traps DSG bak bij hoort om niet continu met de versnellingspook bezig te hoeven zijn.

 

Let bij starten van de motor op rammelende geluiden om te horen of er kettingproblemen te verwachten zijn.

 

Ze zeggen "Hoe meer vrouwen, hoe beter", dus vrouwen.. :lol: Maar Amen op dat!

Pff, het is wel stressen hoor denk ik, de TSI 122PK. Sommige zeggen zuigers/kleppen/bobines/bougies..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat heb ik hier nog niet gehoort... Je hoort ook alleen maar problemen op forums he, er rijden duizenden auto's rond met hetzelfde blok en die hebben geen of amper problemen.

 

Tja... prijs... wat voor uitvoering is het en welke opties enz. heeft die Passat, aan de hand daarvan kunnen we een ''leuke'' prijsje wel opnoemen. Ik denk dat het wel hier om een ex-lease Passat gaat, 5 jaar oud en al 154.000 erop, bijna niemand rijd zoveel met een benzine hier in NL.

 

Dank u, haha je bent welkom. Ik wil de "andere" gauw weg doen, ze maakt me hoofd alleen maar zwaar. Dus grijp je kans!

 

Ze is toch niet minderjarig he :lol:

 

oke en nu :ontopic::mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

Bedankt, met 122PK kom ik prima mee in het verkeer dus ik ga hem (denk ik) niet chippen.

Maar heeft de 122PK alleen een Turbo? Of ook een Compressor?

 

Chippen zul je vast wel een keer laten doen, in het geval je het wel laat doen, je hebt dan ongeveer 150pk en 270nm koppel i.p.v. 122pk en 210nm koppel. (Bron: website van JD Engineering)

 

De 1.4TSI 122pk heeft alleen een turbo, de 1.4tsi 160pk heeft een turbo + compressor, maar die was toen nog niet verkrijgbaar, de 1.8TSI weer wel en die heeft ook alleen een turbo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Volgens mij is de 1.4 TSI veel en veel moderner dan de 1.6 FSI, en waarschijnlijk daarom ook wel zuiniger. De Passat komt er prima mee vooruit.

Mbt betrouwbaarheid is er een serie geweest met kettingproblemen, en zou je moeten uitzoeken of deze daaronder valt en zo ja of het al verholpen is. Vaak is dat wel het geval. Gewoon aan de dealer vragen of hij de onderhoudshistorie wil laten inzien.

 

Bedankt, met 122PK kom ik prima mee in het verkeer dus ik ga hem (denk ik) niet chippen.

Maar heeft de 122PK alleen een Turbo? Of ook een Compressor?

Alleen turbo. Ben zelf niet zo kapot van de 1.4tsi, maar goed wordt wel de toekomst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb zelf de 1.4tsi en bevalt prima ook met de handbak hoor je mij niet klagen. Hij rijd vlotter en zuiniger als mijn oude, golf V 1.6 fsi. Ik rijd ongeveer 900km op 60l. Het ketting probleem heb ik ook gehad maar dat is vervangen onder garantie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb zelf de 1.4tsi en bevalt prima ook met de handbak hoor je mij niet klagen. Hij rijd vlotter en zuiniger als mijn oude, golf V 1.6 fsi. Ik rijd ongeveer 900km op 60l. Het ketting probleem heb ik ook gehad maar dat is vervangen onder garantie.

 

Dag Arie, hoeveel heeft jou TSI gelopen? En hoeveel PK heeft u? Wordt ook een handbak bij mij.

 

PS: Mensen, zal ik de compressor missen? Of is dat niet heel relevant?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De mijne heeft nu 94000 gelopen en heeft 122pk. De ketting problemen kwamen rond de 80000 aan het licht door geratel tijdens het starten. Ik zit wel stiekem te denken aan een JD chip, niet omdat het nodig is maar omdat het kan. Een R36 zal het toch nooit worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
De mijne heeft nu 94000 gelopen en heeft 122pk. De ketting problemen kwamen rond de 80000 aan het licht door geratel tijdens het starten. Ik zit wel stiekem te denken aan een JD chip, niet omdat het nodig is maar omdat het kan. Een R36 zal het toch nooit worden.
Dat is begrijpelijk, nette auto heb je.

 

Maar toch dat beetje extra, is toch mooi meegenomen, wel jammer dat JD 699,- ervoor vraagt.. :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
De mijne heeft nu 94000 gelopen en heeft 122pk. De ketting problemen kwamen rond de 80000 aan het licht door geratel tijdens het starten. Ik zit wel stiekem te denken aan een JD chip, niet omdat het nodig is maar omdat het kan. Een R36 zal het toch nooit worden.
Dat is begrijpelijk, nette auto heb je.

 

Maar toch dat beetje extra, is toch mooi meegenomen, wel jammer dat JD 699,- ervoor vraagt.. :(

 

 

Dankje. Die prijs weerhoud me ook nog wel een beetje. Ik heb van horen zeggen dat het verschil in koppel wel duidelijk merkbaar is met bijvoorbeeld inhalen of een tunnel uitrijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
De mijne heeft nu 94000 gelopen en heeft 122pk. De ketting problemen kwamen rond de 80000 aan het licht door geratel tijdens het starten. Ik zit wel stiekem te denken aan een JD chip, niet omdat het nodig is maar omdat het kan. Een R36 zal het toch nooit worden.
Dat is begrijpelijk, nette auto heb je.

 

Maar toch dat beetje extra, is toch mooi meegenomen, wel jammer dat JD 699,- ervoor vraagt.. :(

 

 

Dankje. Die prijs weerhoud me ook nog wel een beetje. Ik heb van horen zeggen dat het verschil in koppel wel duidelijk merkbaar is met bijvoorbeeld inhalen of een tunnel uitrijden.

 

Heerlijk is dat, dan heb je rond de 150/160 pk, net als een standaard 1.8 TSI, ehm wordt de 1.4tje dan geen 1.8je?

Als ik hem ga chippen, denk dat ik dan wat minder vermogen ga vragen? Voor de eventuele slijtage aan vliegwiel/koppeling etc?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Heerlijk is dat, dan heb je rond de 150/160 pk, net als een standaard 1.8 TSI, ehm wordt de 1.4tje dan geen 1.8je?
je past je cilinder inhoud niet aan hoor :wink: ander was de 1.8TSI van dennis en mij nu een 2.0TSI
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

Bedankt, met 122PK kom ik prima mee in het verkeer dus ik ga hem (denk ik) niet chippen.

Maar heeft de 122PK alleen een Turbo? Of ook een Compressor?

 

Chippen zul je vast wel een keer laten doen, in het geval je het wel laat doen, je hebt dan ongeveer 150pk en 270nm koppel i.p.v. 122pk en 210nm koppel. (Bron: website van JD Engineering)

 

De 1.4TSI 122pk heeft alleen een turbo, de 1.4tsi 160pk heeft een turbo + compressor, maar die was toen nog niet verkrijgbaar, de 1.8TSI weer wel en die heeft ook alleen een turbo.

 

Volgens mij hebben alle TSI motoren hebben een compressor en turbo, de TFSI motoren hebben alleen een compressor! http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_359.pdf

http://nl.wikipedia.org/wiki/Fuel_Stratified_Injection

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden