Ga naar inhoud
  • 0

Terug kerende storing pomp verstuiver


Paul druten

Vraag

Hey jongens,

 

Ik dacht dat ik gelukkig was met 4 nieuwe pomp verstuivers in me bkp motor 140 pk sinds afgelopen dinsdag

helaas belde de vriendin vandaag dat ze bij het invoegen (lees flink gas geven) de motor weer in noodloop ging.

bij de bevriende garage uit laten lezen en weer komt er te staan pomp verstuivers.

maar deze zijn vervangen onder coulance bij de Waal in tiel . iemand een idd wat het zou kunnen zijn??

 

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
hmm oke dus aan de pomp verstuivers zou het niet kunnen liggen.

De turbo na laten kijken is dan de meest logies optie.

dan moet ik daar maar eens een afsprak voor gaan maken.

 

Is dat schoon te maken of wordt dat nieuwe turbo.????

 

Toen bij mij 2 jaar geleden een verstuiver was vervangen trapte ik hem ook effe door en hij ging meteen in noodloop, na herstarten geen last meer gehad, dit soort zaken hoort bij een tdi blijkbaar. Een dealer zal jouw turbo niet schoonmaken, is lastig met garantie, vervangen is gemakkelijker. Wanneer je hem schoon wilt laten maken kun je het best met Jos in Dieverbrug contacten, die doet het wel en succesvol! Repareren en componenten vervangen zijn 2 aparte wetenschappen.....

 

Daarnaast is het mogelijk dat je de komende 10.000 km geen noodloop meer hebt, belangrijk is dat de turbo schoepen

Verstelling los blijft, dus af en toe even lekker doortrappen tot 4000 toeren en het toedienen van een dosering Forte aan je tank kan ook geen kwaad.

Mijn Tdi gaat alleen nog in noodloop met de caravan, na een uur rijden doortrappen boven de 90 en hij gaat in noodloop. Weet dat na 240.000 km de turbo helemaal vervuild is, twijfel nu tussen schoonmaken met risico van schade of via Ebay een nieuwe bestellen. Voordeel is dat het geen haast heeft, je kunt een noodloop ook onder het rijden resetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

dat zal wel niet hahah.

 

ik heb in dat opzicht altijd pech..

 

toch even na laten kijken :D

 

nu ga ik altijd naar een bevriende garage die alle merken doet. in echte stealers weinig vertrouwen maar in de buurt van druten nijmegen zit niet echt iemand met het ECHTE verstand er van wel..?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Let op Fopper: koppeling intrappen, motor uitzetten, wanneer naald toerenteller op nul staat weer starten en verder rijden. Alleen op recht stukkie weg natuurlijk. Duurt bijelkaar wel 3 seconden:-)

 

uitdagingkje om dat ff met 'n automaat te proberen :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gewoon in neutraal laten rollen en dan de motor uit...geen probleem....

 

Let op Fopper: koppeling intrappen, motor uitzetten, wanneer naald toerenteller op nul staat weer starten en verder rijden. Alleen op recht stukkie weg natuurlijk. Duurt bijelkaar wel 3 seconden:-)

 

uitdagingkje om dat ff met 'n automaat te proberen :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

haha grapjas... ik heb ook 'n tijdje probleem gehad met noodloop, en ik garandeer je dat dat NIET gaat werken. Je moet namelijk 't contact ff afleggen om opnieuw te starten, en laat dat nu nét niet werken zonder de bak in "P" te zetten. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden