Ga naar inhoud

Trim detailer, welke??


DM

Aanbevolen berichten

Tja Pindakaas werkt ook Fai. (voor de liefhebber die het weten wil: dat komt door de arachideolie die in pindakaas zit. Als je dus een flesje van die olie koopt dan ben je nóg goedkoper uit. Lekker vet ook)

In plaats van mijn schoenen met leervet in te smeren kan ik ze ook met petroleum behandelen; dan glimmen ze ook.

Maar dat zal niet de bedoeling van de topicstarter zijn; die wil gewoon geholpen worden met middelen voor zijn trims.

Die bandendressing houden we gewoon voor de banden, goed?

 

Het is maar een tip hoor

 

maar goed ik zeg succes met zoeken naar Trim detailer :angel:

 

Gr Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sja, Fai draagt een oplossing aan en jij zegt dat het een lapmiddel is.....................

 

Misschien hebben jullie beide goede ervaringen met verschillende producten.

 

Ik weet niet wie gelijk heeft.

 

Mijn ervaring is dat Fai niet zomaar iets roept.

 

Laten we jullie auto's eens naast elkaar zetten :shock:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hou er wel rekening mee dat iedere dressing intrekt en dus niet dik maar meerder lagen moet worden aangebracht. Vaak dagen na elkaar. Pb trim restorer heeft pas goed effect (in houdbaarheid) na meerdere weken aan brengen na de wekelijkse was beurt. Heatgun is wel een delicaat proces. Te heet en schade is niet zomaar te herstellen. Mijn ervaringen met producten van pb, smart, meg zijn alle goed maar alles valt en staat met het regelmatig aanbrengen op een schone ondergrond. Ts mag altijd me contacten voor wat hyper dressing van meg. Door te verdunnen krijg je of een glimmende of een satin look. Denk dat meerdere best wat willen missen zo dat je zelf wat kan proberen.

 

Maar goed, wat ik prettig vind werken hoeft een ander niks te vinden. En er zijn zoveel kunststof soorten dat merk a beter is voor bumpers van vw en merk b weer beter op trims van een ander merk. Dus voor je 4liter besteld eerst even proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 9 months later...

Werkt niet op volkswagen kunstof, ja werkt wel, maar dan redelijk warm, en dicht op, en er donders om denken.

Dit is meer een Opel optie, die corsas werden er mee geholpen. Pindakaas wil ook prima, gewoon in de morgen smeren, ruig en in de avond eraf halen.

En dan zit er een goede laag pinda olie in..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Werkt niet op volkswagen kunstof, ja werkt wel, maar dan redelijk warm, en dicht op, en er donders om denken.

Dit is meer een Opel optie, die corsas werden er mee geholpen. Pindakaas wil ook prima, gewoon in de morgen smeren, ruig en in de avond eraf halen.

En dan zit er een goede laag pinda olie in..

 

ik heb het daarnet gedaan met mijn passat, heat gun stond op 300°. het enige waar rekening mee gehouden moet worden (toch wat ik heb ervaren) is de trim op de bumpers (kunststof) heel voorzichtig moet gedaan worden, als je dit te snel die en er komt hitte op je lak begint deze zeer snel schade (belletjes onder de lak) te vertonen.

 

hier de foto's, voor en erna!

 

 

p2pb10134734.jpg

p2pb10134736.jpg

p4pb10134732.jpg

p2pb10134738.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij benadering :wink:

wij hadden er ook een aantal met 2 standen, welke dus niet overeenkwamen met de opgaven fabrikant.

Nu gebruiken we alleen de Bosch prof serie met een digitale instelling en wordt deze vooraf gecheckt met een gekalibreerde thermometer. Maar waar ze voor gebruikt worden kan 10-15 graden mis een probleem geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden