DM Geplaatst 22 november, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 22 november, 2012 Ik zoek nog naar een trim detailer / restorer voor alle plastic delen, dus strips, skirts, bumpers. Wat ik belangrijk vind is dat het goedje in de zwarte delen gaat zitten (voeding) en niet als laagje erop. Moet ook niet te vettig aanvoelen/zien en een langere levensduur hebben. Gaat me om die diepzwarte matte look. Dacht zelf aan PB TR of is er beter spul? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
ThaMystery Geplaatst 22 november, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 22 november, 2012 plastidip een idee? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Driven2Shine Geplaatst 22 november, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 22 november, 2012 Er zijn er verschillende zoals de SMart Gel, New Look Trim Gel of de Blue Guard II. Wat versta je onder langere levensduur? Enkele weken is wel haalbaar maar daarboven word het al lastig. Al eens geprobeerd met een verfbrander aan de gang te gaan? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
DM Geplaatst 22 november, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 22 november, 2012 Op de eerste jd meeting is voor proef 1 strip intensief behandeld, spul is onbekend maar je ziet het verschil nu nog na x jaren. Ik zoek dus iets wat langer dan 2 weken zit. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
passat2010 Geplaatst 23 november, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 23 november, 2012 je kunt ook is kijken voor carpro deelux Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jee13 Geplaatst 23 november, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 23 november, 2012 Had ik toen die strip behandeld arjen? Ik gebruik al tijden meguiars all season dressing voor kunstof delen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
BlackPassatJunior Geplaatst 23 november, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 23 november, 2012 Ik gebruik nu Auto finesse Revive.die geeft een mooie satijne glans. Verder heb ik nog Poorboys trimrestorer aleen die vind ik best wel vettig. En dan heb ik nog black wow ook een geweldig product. Maar C.pro Dlux is een coating dus die blijft er heel lang op zitten. Allen vind ik het niet erg om 1 keer per maand mijn trims te doen dus ik hou het lekker op Revive. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
bm-er Geplaatst 23 november, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 23 november, 2012 Leuk idee met die heatgun. Is dit effect blijvend, of gaat het verouderen c.q. verkleuren daarna nog sneller? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
DM Geplaatst 23 november, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 23 november, 2012 Ik meende dat iemand van een bedrijfje die daar toen ook aanwezig was de strip heeft behandeld, was idd zeker van Mequiars. Ik verbaas me er nog steeds over dat het verschil nu nog steeds zo groot is terwijl ik de zwarte delen altijd regelmatig behandel. Dat met die verfbrander, hoe lang blijft dat zitten? Verouder je hiermee de strips niet erger? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
PassatMotion Geplaatst 23 november, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 23 november, 2012 Pindakaas Zelf getest en nog steeds diepzwart op eigen wagen ook al bij een vriend '1ste pagina' en nog steeds grijs -op de volvo was het grijs door verkleuring en nu nog steeds zoals nieuw- viewtopic.php?f=128&t=40421&start=30 Doe dat nu nog steeds bij andere wagens. Tot vandaag nog steeds zwart.....vanaf morgen zijn het R36 schorten gespoten dus. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
DM Geplaatst 23 november, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 23 november, 2012 Mijn ervaringen met pindakaas is dat het de strips wel mooi schoon maakt maar dat de houdbaarheid laag is, wellicht dat het eea ook met de leeftijd van de trims te maken heeft. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
PassatMotion Geplaatst 23 november, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 23 november, 2012 Fijn om het toch te weten dat het niet voor alle kunststffen ideaal is. Uiteraard kan dat ook met aangekochte produkten dat de oude kleur weer komt na een tijd en deze voor geen meter werkt. Net zoals bij een Corsa B die hebben dat fel. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Fai Geplaatst 23 november, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 23 november, 2012 meguiars all season dressing is niet vetter is supper spul. Gr Fai Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
passat2010 Geplaatst 23 november, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 23 november, 2012 Carpro dlux is idd een coating die erg duurzaam is. Verder heb je ook nog de dodo juice trim sealant kit ook deze is duurzaam er als de bekende dressings. Ik gebruikte eerst altijd megs trim detailer. Er is keuze genoeg maar als je duurzaam wil kom je toch op de dlux uit . Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
DM Geplaatst 24 november, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 24 november, 2012 Bedankt voor jullie input, na wat speurwerk neig ik naar de Meguiars. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
BlackPassat Geplaatst 24 november, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 24 november, 2012 Probeer die neiging nog even te onderdrukken Arjen. Overweeg de Carpro D-Lux toch nog even, en als je echt geen coating wil zou ik voor de Black Wow gaan. Het blijft jouw eigen beslissing natuurlijk, succes met je keuze. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
passat2010 Geplaatst 24 november, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 24 november, 2012 Blackpassat +1 blackwow in comdi met prewow is dan een betere keuxe. Maar deze is idd aan jou Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Driven2Shine Geplaatst 25 november, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 25 november, 2012 Leuk idee met die heatgun. Is dit effect blijvend, of gaat het verouderen c.q. verkleuren daarna nog sneller? Ik heb eerlijk gezegd geen idee. Ik ga het binnenkort op mijn eigen auto eens proberen want die is oud genoeg mocht het niet goed gaan. Ik zal proberen foto`s te maken en deze te plaatsen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
DM Geplaatst 25 november, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 25 november, 2012 Ik zie net dat de megs all season dressing in verpakkingen van bijna 4 liter verkocht wordt, is dit de enige optie? Lijkt me wat veel namelijk. Is blackwow + prewow zo goed dan? Ik lees dat het product wel duurzaam is en voeding geeft. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Driven2Shine Geplaatst 25 november, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 25 november, 2012 Vanmiddag even de heatgun getest op de licht grijze bumper van mijn 850 T-5 Er is wel verbetering maar het blijft nog steeds grijs ipv dat het zwart word, op de grijze deurgreep deed het helemaal niets. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
BlackPassat Geplaatst 25 november, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 25 november, 2012 Is blackwow + prewow zo goed dan? Ik lees dat het product wel duurzaam is en voeding geeft. Ieder product heeft natuurlijk fervente gebruikers en mensen die het niks vinden. Dat zal altijd zo zijn. In de tijd dat ik me met detailen bezighoudt, heb ik zo links en rechts al heel wat producten uit mogen proberen. Sommige producten kunnen je nog écht verrassen als je ze voor het eerst gebruikt. Black Wow was in mijn geval zeker zo'n product. Het is wel behoorlijk duur maar als je ziet hoe weinig je nodig hebt, betaalt het zichzelf wel weer terug. Over de heatgunmethode het volgende: ik heb eens een heel oud skeltertje gekregen. Er zat een kunststof zitje bij wat helemaal roze was uitgeslagen. Ik heb dat met de heatgun behandeld en het werd zowaar weer mooi rood. Toen de buurman hier lucht van kreeg ging hij het op de roze rode bumpers van zijn toenmalige Citroën BX proberen met de föhn van zijn vrouw: geen effect. Later ben ik te hulp geschoten met de Black & Decker verfstripper en jahoor: prima resultaat. De warmte is dus een belangrijke factor. Ik weet niet of er plastic soorten zijn die hier heel goed op reageren of dat er juist soorten zijn die niks doen, maar het is het proberen waard zou ik zeggen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Fai Geplaatst 25 november, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 25 november, 2012 Ik zie net dat de megs all season dressing in verpakkingen van bijna 4 liter verkocht wordt, is dit de enige optie? Lijkt me wat veel namelijk.Is blackwow + prewow zo goed dan? Ik lees dat het product wel duurzaam is en voeding geeft. als je 4 Liter toch veel te duur en teveel koop dit dan. met info Hot Shine levert een langdurige bandenglans en is gemakkelijk op te brengen door middel van de vernevelbare sproeier. Waterafstotende anti-ozonbestanddelen zorgen ervoor dat banden langer zwart blijven terwijl ze beschermd zijn tegen verkleuring, barsten en voortijdige veroudering. Deze hoogglansformule geeft banden een diepe 'wet-look'. maar je bumper en de stoot lijsten enz ezn worden met dit product komt de zwarte kleur terug dat werkt ook voor 16,99 euro Meguiars - Hot Shine Tire Spray Trigger - 710ml Gr Fai Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
BlackPassat Geplaatst 26 november, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 26 november, 2012 Het ging toch over trims? Wat je nu laat zien is bandendressing Fai. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Fai Geplaatst 26 november, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 26 november, 2012 Het ging toch over trims? Wat je nu laat zien is bandendressing Fai. maar je bumper en de stoot lijsten enz ezn worden met dit product komt de zwarte kleur terug dat werkt ook voor 16,99 euro Meguiars echt waar BlackPassa Gr Fai Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
BlackPassat Geplaatst 26 november, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 26 november, 2012 Tja Pindakaas werkt ook Fai. (voor de liefhebber die het weten wil: dat komt door de arachideolie die in pindakaas zit. Als je dus een flesje van die olie koopt dan ben je nóg goedkoper uit. Lekker vet ook) In plaats van mijn schoenen met leervet in te smeren kan ik ze ook met petroleum behandelen; dan glimmen ze ook. Maar dat zal niet de bedoeling van de topicstarter zijn; die wil gewoon geholpen worden met middelen voor zijn trims. Die bandendressing houden we gewoon voor de banden, goed? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten