Ga naar inhoud

Binnenkort een Passat rijder, maar in welke kleur?


CoolGadget

Aanbevolen berichten

Hallo

 

Ik ben Erik vanuit het Belgenlandje :-)

Voor mijn werk mag ik binnenkort een nieuwe leasewagen bestellen en mijn keuze is gevallen voor een VW Passat Variant 2.0 TDi 136 pk, Comfortline met de volgende opties:

 

- Pack Business Lounge

+ Enkel koetswerkkleuren in metaalkleur of pareleffect

+ Mistlichten vooraan met statische bochtverlichting

+ Elektronische klimaatregeling "Climatronic", met aparte regeling links/rechts

+ Cruise Control

+ Park Pilot :

- Akoestisch hulpsysteem bij het parkeren (voor- en achteraan)

- Optical Parking System

+ Multifunktiestuur met leder bekleed

+ Versnellingspookknop met leder bekleed

+ GSM voorbereiding "Bluetooth"

+ Mobile Device Interface (iPod / iPhone)

+ Navigatiesysteem RNS 315 :

- Radio 4 x 20W met frontale cd-lezer (mp3), RDS en TMC funkties

- Pre-stereo uitrusting met 8 luidsprekers

- Audio-cd-speler, compatibel mp3, wma, OGG Vorbis, AAC

- Slot voor SD-kaart (capaciteit max. 32 Gb)

- "Optische begeleiding op 5" kleuren aanraakscherm in centrale console en op scherm in het dashboard"

- Stembegeleiding

- Navigatiegegevens West-Europa op intern geheugen

- Geïntegreerde Aux

 

- Pack Premium

- Zetelbekleding in leder Vienna

- Elektrisch panoramisch hef-/schuifdak

- Dakrailing gechromeerd

- Bandenspanningscontrole

 

- Winter module 2

- Zetels vooraan apart verwarmbaar

- Buitenste zitplaatsen achteraan apart verwarmbaar

- Verwarmbare ruitensproeiers vooraan

 

- Kofferpack

- Drempelbescherming in roestvrij staal

- Indeelbare bagageruimtevloer

- Opbergvakken in de reservewielkuip

 

- 230 Volt-stopcontact

- Aluvelgen 16" "Alicante"

- Verdonkerde zij- en achterruit 65%

- Verwarmbare voorruit

- Kofferklep elektrisch

- Buitenspiegels elektrisch inklapbaar

- Dakhemel in zwart

- Passagierszetel vooraan neerklapbaar

- Manueel zonnescherm achteraan

- Zonder model aanduiding

 

Een heel complete mooie wagen volgens mij... ik kan alleen maar geen beslissing nemen in welke kleur ik hem zou nemen.

Het wordt sowieso een zwart leren interieur Vienna met een zwarte dakhemel. Ik twijfel tussen, Black Oak Brown, Nachtblauw of Deep Black pareleffect. Wat denken jullie? Andere suggesties zijn ook altijd welkom :-)

 

Thanks for the help...

 

Gr

Erik

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 57
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Welkom op het forum. Mooie opties wat je erbij hebt. Mis allen het Ambient Pakket ( voetenverlichting e.d.)

 

Persoonlijk zou ik bij de mocca geen zwarte zetels nemen maar creme, dan zou ik voor de deep black pearleffect gaan, maar dan niet met eenzwarte hemel.

Wordt het wel heel donker alles bij elkaar.

Succes met de keuze en als je hem hebt zien we graag de foto's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tnx... Ambiente zou ik ook graag hebben, maar is enkel icm houtinleg, en vind dat houtinleg toch wat plastiekerig overkomen.

Xenon is idd een aanrader, helaas peperdure optie, en kan echt niet in mijn leasebudget.

Heeft er eigenlijk iemand een foto van een passat variant met zwarte dakhemel? Ik vind er maar gene, en volgens de verkoper geeft dit een sportiever uitstraling, vandaar mijn keuze maar ik ben er wel niet zeker van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou voor nachtblauw met zwarte hemel gaan, een fantastische combinatie. Heroverweeg wel nog even de xenonlampen met LED achterlichten, niet alleen fraai maar geeft veel beter zicht. Ik zou daarvoor zelfs het koffer pack laten vallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmmm.... dus de kleuropties zijn zwart, blauw en bruin?

 

technisch gezien is zwart in z'n geheel géén kleur (maar 'n grijstint) dus blijven alleen blauw en bruin over... ik zou gaan voor blauw, ik zie graag kleur :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt een comfortline gekozen, en die staat al op LM velgen. Dan is geld uitgeven voor een LM van dezelfde maat niet echt 'bang for the buck', om het zo maar te zeggen.

En inderdaad absoluut Xenon overwegen, daar zou ik zondermeer een electrisch kofferklepje of een chromen laaddrempel voor laten schieten.

Mbt interieurkleur, er is veel mogelijk, stoel bekleding in bruin/truffel, lichtbeige/donkerbruin, donkerbruin, lichtbeige naast zwart. Misschien even op http://www.Volkswagen.de kijen, daar staan mooie plaatjes. Met name het lichtbeige/donkerbuine interiereur is erg mooi, bruine zetels met een heel lichtbeige (bijna wit) zitvlak.

 

En ambienteverlichting is zeker wel leverbaar op andere tinten dan alleen hout. Aluminium is (kosteloos) te kiezen als alternatief voor houtinleg. Ik zou eens een dealer opzoeken die precies weet wat de mogelijkheden zijn, want het lijkt er op alsof je die nog niet gevonden hebt.

 

Is in belgie geen sportpakket of sportpakket II leverbaar? Dan heb je relatief gunstig een sportonderstel (incl verlaging), donkere ramen en volledig lederen sportzetels. Met sportonderstel gaat hij een stuk strakker door de bocht. Kan voor jou een mooi alternatief zijn. Dan nog 17 of 18" er bij, en dan staat de wagen er 'dik' bij 8-)

 

Maar alvast veel plezier met de voorpret, dat is 'half the fun' van het uitkiezen van een nieuwe auto. Kan je weken, zo niet maanden mee bezig zijn, heerlijk is dat! :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vrienden, is een 1.6 TDi voldoende voor zo een grote, zware bak?

De dealer heeft een andere wagen samengesteld voor me, een 1.6 TDi 105 pk in Highline uitvoering met dezelfde opties als hierboven, maar daar bovenop Ambiente verlichting icm geborsteld aluminium, Bi-Xenon lichten, Nappa leder ipv Vienna en 17" Michigan ipv 16" Allicante.

 

Pfff keuzes maken is toch niet gemakkelijk hoor... :-(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je niet echt een ''strepentrekker'' bent is een 1.6 TDI genoeg opzich ;) , een Passat is niet echt een sportieve auto he.. hoewel die de looks wel heeft, maar het blijft een comfortabele cruise auto :mrgreen:

 

Heb je nog geen testritje gedaan dan? in een 1.6TDI?

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja, testrit maken, is de enige manier om het te weten. Wat voor de één ruim voldoende is, is het voor de andere nét niet. Je kan je wat dat betreft moeilijk baseren op de meningen van anderen.

 

persoonlijk lijkt mij 105 pk in in 'n passat niet te doen, ik zou 't iig niet zien zitten om me dat aan te schaffen (of er moest onmiddellijk 'n chip in komen) maar gezien je 'n leasewagen gaat hebben, zit dat er niet in denk ik?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou zelf liever kiezen voor een wat rijkere uitrusting, dan een 'kale' auto met zwaarder blok. Na 2 weken tijd weet je precies wat je blok wel en niet kan, en stem je daar automatisch je rijstijl op af...

 

mwaaah da's allemaal heel relatief hoor Ronald. bij mij was het dan niet de motor, maar de versnellingsbak, maar toch zelfde principe.

 

ik heb op moment ook nog getwijfeld tussen 'n rijk uitgeruste handbak en de mijne: trendline met DSG. Heb ik echt nog serieus over zitten nadenken (had nog nooit met 'n automaat gereden) en toch de kale auto gekocht. By far de beste beslissing die ik dit jaar genomen heb :!:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou zelf liever kiezen voor een wat rijkere uitrusting, dan een 'kale' auto met zwaarder blok. Na 2 weken tijd weet je precies wat je blok wel en niet kan, en stem je daar automatisch je rijstijl op af...

 

mwaaah da's allemaal heel relatief hoor Ronald. bij mij was het dan niet de motor, maar de versnellingsbak, maar toch zelfde principe.

 

ik heb op moment ook nog getwijfeld tussen 'n rijk uitgeruste handbak en de mijne: trendline met DSG. Heb ik echt nog serieus over zitten nadenken (had nog nooit met 'n automaat gereden) en toch de kale auto gekocht. By far de beste beslissing die ik dit jaar genomen heb :!:

 

Bij mij valt dsg onder uitrusting...:wink: Da's inmiddels een must! Dus liever een lichter blok met dsg, dan een zwaarder blok met handbak. ABT mag toch wel bij lease? Enne, je kan altijd chippen, is nagenoeg niet te traceren...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar moet wel vlot kunnen inhalen en heuveltjes/bergjes op kunnen rijden natuurlijk... :-P

Wat is je referentiekader?

Ik rij in een 1.6TDI en die komt prima mee. In de vakantie heb ik er allerlei Zwitserse bergpassen mee gereden, en dat ging probleemloos. Je moet wel terugschakelen, maar dat is niet erg.

 

En de beschrijving van Bootje_Ronald is wel een goede, na twee weken ben je aan je auto gewend.

 

We zijn benieuwd naar de bevindingen van de testrit. Vraag of je een lange proefrit mag maken, dus niet binnen een (half) uurtje weer terug zijn, dan kan je de auto goed leren kennen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Bij mij valt dsg onder uitrusting...:wink: Da's inmiddels een must! Dus liever een lichter blok met dsg, dan een zwaarder blok met handbak. ABT mag toch wel bij lease? Enne, je kan altijd chippen, is nagenoeg niet te traceren...

 

ok, je kan het inderdaad ook als uitrusting bezien, daar heb je 'n punt. Een ander punt is dat het over 'n belgische auto gaat, en in belgië is motortuning nog altijd niet toegestaan, in dat opzicht weet ik niet of de leasemaatschappij akkoord zal gaan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja, dan blijft natuurlijk de vraag of iemand pakweg 5 - 600 euro wil gaan uitgeven aan het chippen van iemand anders z'n auto (leasemaatschappij dus)

 

Tja..als je het zo gaat bekijken zou ik em ook niet wassen, geen oliepeilen etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja k ken genoeg mensen die zo met hun leasebak omgaan. M'n eigen schoonbroer krijgt zelfs ticketjes voor de carwash, waarmee hij twee keer per maand ofzo z'n auto zou kunnen gaan wassen (voor niks) en 't gebeurt amper jaarlijks :S

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden